Hi! Vaak lees ik hier op het forum dat het een goed idee is om een schema wat langer te volgen om het echt de kans te geven. Ook lees ik vaak kritiek op mensen die van het ene schema na het andere schema hoppen. Nu las ik laatst een interview van muscle-base.com met jeff seid. Link voor de geïnteresseerden: Jeff Seid Interview by Muscle-Base , Hierin wordt er ook gevraagd of hij nog specifieke '' training secrets'' heeft. Hij antwoordt hierop met: "A little training secret Is to never do the same workout two weeks in a row. Never!! There is no point. Always switch it up. Keep your muscles guessing. Keep your muscles growing. I think of my workout driving to the gym or when I get there". Wat is jullie mening hierover? heeft hij een punt?
Schema lang aanhouden of kort?
Collapse
X
-
Als beginner kan je veel veter in mijn opzicht aan een schema houden.
Zeker om een basis te leggen.
Na een tijdje en dan praat ik niet over paar weken/maanden dan leer je je lichaam kennen en kan je beter inspelen op je training.
Eerst paar jaar bestaande schema's volgen is naar mijn fysie het best en zolang volgen als het schema aangeeft.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Vind dat waneer je enmaal beginner af ben je een schema zeker een bepaalde tijd moet proberen voor je weet of het wel/niet werkt maar ben ook van mening dat zodra je bemerkt dat de resultaten naar benede4n gaan je moet denken aan een ander schema, maw ik ben geen fan van uitmelken.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
Jeff Seid is niet iemand die jij serieus moet nemen wat training betreft. Die kraamt meestal onzin uit en zijn manier van trainen slaat nergens op. Kijk maar eens naar zijn clips. Verder ben ik het eens met 3XL. Wat ik daaraan wil toevoegen is dat je een geweldig schema kunt hebben, helemaal toegespitst op je fysiek etc., maar als de manier van trainen niet bevalt dan gaat het niet echt werken.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostJeff Seid is niet iemand die jij serieus moet nemen wat training betreft. Die kraamt meestal onzin uit en zijn manier van trainen slaat nergens op. Kijk maar eens naar zijn clips. Verder ben ik het eens met 3XL. Wat ik daaraan wil toevoegen is dat je een geweldig schema kunt hebben.
Comment
-
Wat je boven beschrijft is volume (veel supersets en weinig rust) en als het volume omhoog gaat gaan intensiteit en gewicht evenredig naar beneden.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View Postmaar als de manier van trainen niet bevalt dan gaat het niet echt werken.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
-
Zolang iets werkt zou ik het gewoon blijven doen, merk je dat je mentaal en fysiek niet meer de voldoening eruit haalt dan kan je inderdaad denken aan een schema te veranderen of wat dan ook.
Plus als een schema je bevalt dan zie ik niet in waarom je dan niet voor een langere tijd kan blijven volgen, zeker als het blijft werken."Straight outta gym"
Comment
-
Schemas zullen wel blijven werken, maar de opbrengst wordt steeds minder. Ik schakel dus liever snel over op een ander schema (wat me ook bevalt) waardoor de opbrengst maximaal blijft.
verminderende opbrengst is trouwens een grote reden om geen voldoening meer uit je schema te halen.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
-
Daar komt nog bij: Een verandering hoeft niet eens drastisch te zijn en dat is iets waar velen zich op verkijken. Wat kleine aanpassingen hier en daar, bijvoorbeeld wat andere isolatie oefeningen kunnen al voldoende zijn. Ook het verhogen van het gewicht of verminderen van aantal reps zijn veranderingen.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Alleen al het overschakelen van bv even reps op oneven reps kan al een nieuwe impuls geven.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
-
Ik verander mijn schema persoonlijk elke 6 weken van full tot split. Het is naar mijn mening heel persoonlijk, zelf vind ik het belangrijk om ook wat afwisseling te hebben tijdens het trainen. Dit is voor iedereen persoonlijk de ene zegt dat het een must is de andere niet. Ik denk dat je dit persoonlijk moet ondervinden
Comment
-
Originally posted by 3XL View PostSchemas zullen wel blijven werken, maar de opbrengst wordt steeds minder. Ik schakel dus liever snel over op een ander schema (wat me ook bevalt) waardoor de opbrengst maximaal blijft.
verminderende opbrengst is trouwens een grote reden om geen voldoening meer uit je schema te halen.
of ge je alleen oefeningen wisselen en reps aanpassen ?
ben hier wel benieuwd naar . Persoonlijk verander ik niet graag het hele schema
maar. Plaats ik oefeningen eerder of later in de training en ga ik hoger of lager in repsYou gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle
The upper back is the new chest Defranco
Comment
-
Zelf val ik nog altijd terug op dit schema wat met wat kleine aanpassingen prima werkt http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ad-schema.html Na een 4-6 weken verander ik de indeling naar dag 1 rug+achterkant schouders, dag 2 borst+ voorkant schouders, dag 4 benen, dag 5 armen+zijkant schouders waar bij de meeste oefeningen gelijk blijven.
Ben zelf een groot voorstander van trainen op gevoel (WAT NIET HETZELFDE IS ALS DOEN WAAR JE ZIN IN HEB! ) en dit gevoel zegt me waneer iets aan te passen. Gevoel moet je trouwens wel leren ontwikkelen!As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment