Ik ben sinds een maandje 3 dagen per week in de sportschool te vinden. In deze maand heb ik voornamelijk de apparaten gebruikt. Vanaf volgende week wil ik mij gaan verdiepen in het trainen met dumbells(en lichaamsgewicht).Ik heb op dit forum gelezen dat je op deze manier optimaler traint, ik wil 'nuttiger' en 'doelgerichter' gaan trainen.
Mijn voedingsschema is normaal d.w.z. ik krijg de benodigde calorieen binnen en ben meer producten met eiwitten en goede vetten gaan eten. Ik zit op dit moment niet veel boven of onder mijn voedingsbehoefte.
mijn doel is om gestaag wat groter en droger te worden(vandaar dat ik cardio blijf onderhouden) Ik wil dus mijn vetpercentage vervangen door spiermassa..
Nadat ik twee dagen lang alle soorten schema's heb doorgekeken en ik erachter gekomen ben dat er, als leek zijnde, bijna teveel informatie beschikbaar is heb ik toch geprobeerd om mijn eigen schema op te zetten.
De dinsdag en donderdag wil ik beschikbaar houden voor cardio( 6km hardlopen, 40min), de andere 3 doordeweekse dagen wil ik gebruiken om het krachthonk te bezoeken. Graag hoor ik van jullie op of aanmerkingen. Ik denk dat het een goed schema is, maar indien niet, schiet het maar af. Het door jullie gegeven advies zal ervoor zorgen dat ik op een betere manier ga trainen!
maandag
Lower body, legday!
set rep
vrijdag
zaterdag en zondag zijn ingepland als rustdagen!
Vinden jullie dit een goed schema? Train ik hiermee alles evenredig en geleidelijk?
Ik hoop op wat goede tips!
Mijn voedingsschema is normaal d.w.z. ik krijg de benodigde calorieen binnen en ben meer producten met eiwitten en goede vetten gaan eten. Ik zit op dit moment niet veel boven of onder mijn voedingsbehoefte.
mijn doel is om gestaag wat groter en droger te worden(vandaar dat ik cardio blijf onderhouden) Ik wil dus mijn vetpercentage vervangen door spiermassa..
Nadat ik twee dagen lang alle soorten schema's heb doorgekeken en ik erachter gekomen ben dat er, als leek zijnde, bijna teveel informatie beschikbaar is heb ik toch geprobeerd om mijn eigen schema op te zetten.
De dinsdag en donderdag wil ik beschikbaar houden voor cardio( 6km hardlopen, 40min), de andere 3 doordeweekse dagen wil ik gebruiken om het krachthonk te bezoeken. Graag hoor ik van jullie op of aanmerkingen. Ik denk dat het een goed schema is, maar indien niet, schiet het maar af. Het door jullie gegeven advies zal ervoor zorgen dat ik op een betere manier ga trainen!
maandag
Lower body, legday!
set rep
dumbell squat | 4 | 10 |
dumbell lunges | 4 | 10 |
standing dumbell calf raise | 4 | 15 |
stiff-legged dumbell deadlift | 4 | 10 |
seated legg curl | 4 | 10 |
woensdag Upper body, rug en schouders! |
||
bent over two-dumblle row | 3 | 10 |
one-arm dumbell row | 3 | 10 |
behind the neck dumbell | 3 | 10 |
alternating deltoid raises | 3 | 10 |
arnold dumbell press | 3 | 10 |
side lateral raise | 3 | 10 |
front dumbell raise | 3 | 10 |
upright rows | 3 | 10 |
uper body, borst en buik. decline dumbell flyes |
3 |
10 |
dumbell bench press | 3 | 10 |
dumbell flyes | 3 | 10 |
standing dumbell side bends | 3 | 10 |
crunches | 3 | 10 |
v-up | 3 | 10 |
pulse up | 3 | 10 |
knee raises | 3 | 10 |
Vinden jullie dit een goed schema? Train ik hiermee alles evenredig en geleidelijk?
Ik hoop op wat goede tips!
Comment