training tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lethal View Post
    Blijf het maar proberen zoals Generation Iron het zegt misschien dat hij tips heeft hoe je van je "kwaaltje" af komt.

Je upperbody zou ik zo doen :

Barbell Row
    Reverse Grip Pulldown
    Bench Press
    Incline Bench Press
    Lateral Raise
    Side Raise
    Lying tricep extensions
    Preacher Curls

Lowerbody :

Squat
    Leg Press
    Romanian Deadlift
    Leg Curl
    Standing Calf Raise
    Seated Calf Raise
    Abs

Als iemand verbeteringen ziet , hoor ik het graag natuurlijk.
    Op je teentjes getrapt?

Over het 'kwaaltje' : Waarom zou hij dat niet hebben als hij los zou squatten, die pijn komt waarschijnlijk gewoon door de druk van de stang. Doet wel ff zeer ja, maar went wel... zal los niet anders zijn. @ TS: Je zou evt een handdoek of pussypad kunnen gebruiken. Ik raad je aan om gewoon op je tanden te bijten, gaat vanzelf weg.. de stang ligt veel fijner zonder iets dr op. Ken er velen die ook lopen te janken bij deadliften, pijn in hun tere handjes.. hier had ik zelf ook last van. Geen rede voor mij om handschoentjes aan te trekken, gewoon doorbijten en voor je het weet is het weg.

Comment

Ooit gezegt dat het voor een compound is?
      Nee.
      Ik geef gewoon alternatieve voor andere oefeningen.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
        Op je teentjes getrapt?

Over het 'kwaaltje' : Waarom zou hij dat niet hebben als hij los zou squatten, die pijn komt waarschijnlijk gewoon door de druk van de stang. Doet wel ff zeer ja, maar went wel... zal los niet anders zijn. @ TS: Je zou evt een handdoek of pussypad kunnen gebruiken. Ik raad je aan om gewoon op je tanden te bijten, gaat vanzelf weg.. de stang ligt veel fijner zonder iets dr op. Ken er velen die ook lopen te janken bij deadliften, pijn in hun tere handjes.. hier had ik zelf ook last van. Geen rede voor mij om handschoentjes aan te trekken, gewoon doorbijten en voor je het weet is het weg.
        Precies.
        Je moet er gewoon aan wennen is vaak in het begin en is ook heel snel weer weg.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
          Op je teentjes getrapt?
          Nee , hoezo ?

Comment

Heel erg bedankt voor je voorbeeld!
            Ik kan nog niet het verschil tussen Lateral Raise en Side Raise vinden, misschien heb je 2 afbeeldingen of videos?

Comment

En over rugpijn: oke als het normaal is dan vind ik het prima, maar vroeg me gewoon af of ik wat verkeerd deed. Wennen dan maar!

Comment

Jeetje, nog zo ééntje Relax mannen!!!! Ik kan ook tig andere oefeningen benoemen, maar snap gewoon niet wat het met smith VS losse squat te maken heeft...

Comment

Originally posted by 97flip View Post
                  En over rugpijn: oke als het normaal is dan vind ik het prima, maar vroeg me gewoon af of ik wat verkeerd deed. Wennen dan maar!
                  Doet altijd even pijn, de barbell moet wel op het juiste plekje liggen natuurlijk.. maar zelfs als dat goed is moet je er nog even aan wennen. Geen last van je knietjes of wervel? Beetje pijn in onderrug door pomp is verder ook wel normaal...

Comment

Ik ben relaxt hoor Generation Iron , ik raak je effe kwijt hier.
                    Ik probeerde hem ergens van te behoeden , sprak uit eigen ervaring wat betreft de kwaaltjes.
                    Kan ook persoonlijk zijn natuurlijk , geen problemen !

@ 97flip

Misschien verwoord ik het niet helemaal duidelijk , al die namen
                    De rear lateral raise bedoel ik dan.
                    Ik vind hem het fijnst in de kabels , maar probeer zelf maar is wat.
                    Last edited by Lethal; 02-09-2014, 17:54.

Comment

Ow sorry, dan vatte ik het verkeerd op. Dat heb je met schrijven, het kan anders overkomen dan je bedoelt.
                      Misschien moet ik zelf maar even een kopje thee gaan drinken.. brb

Comment

Zonder of met suiker ?

Comment

Goed opgelost heren haha

Nieuw schema, op- of aanmerkingen?

Full body:
                          Benchpress 5x5
                          Pullups 5x5
                          Squats (smith machine) 5x5
                          Military press 3x8
                          Calf Raise 3x8
                          Dippen (triceps) 3x8
                          Hammer curls 3x8

Upper Body:
                          Reverse Grip Pulldown 3x8
                          Seated Row machine 3x8
                          Benchpress 5x5
                          Incline dumbell press 3x8
                          Side lateral raises 3x8
                          Rear Lateral Raise 3x8
                          Skullcrushers 3x8
                          Preacher curls 3x8

(Zal ik ook nog iets van shrugs toevoegen?)

Lower body+abs:
                          Squats 5x5
                          Deadlift 5x5
                          Leg press 3x8
                          leg curl 3x8
                          Calf raise 3x8
                          Abs

@Generation Iron, als ik op ruggewervel druk voel ik het wel, dus misschien heeft ie op verkeerde plek gelegen? Wat is dan wel de goede plek?

Comment

Als je bij je lowerbody dag maar 1 x een calf raise gaat doen , zou ik hem wel anders pakken dan op je fullbody dag.
                            Dus 1 keer zittend en 1 keer staand.
                            Mochten ze die machine niet hebben , kun je met een beetje creatief denken ze allebei in de smith doen.
                            Maar ik denk dat je genoeg tijd hebt er voor , voor allebei de calf raises op je lowerbody dag.

En vergeet niet dat ik een Romanian Deadlift zei , zoek anders op youtube naar het verschil , want daar gaat het uiteindelijk om.

Je zou bij upperbody ook kunnen wisselen , eerst beginnen met je borst oefeningen en daarna met je rug.
                            Zelfde geldt voor je fullbody training.

Als je shrugs perse wil toevoegen , zou ik dat bij je fullbody training doen.
                            Met je upperbody ben je wel even bezig ook en gaat veel kracht in zitten.

Zo zou ik het doen , succes !

Comment

Waarom is zou ik geen normale deadlifts doen dan?
                              calfs pas ik aan

Comment

Bij de romanian leg je de nadruk meer op je harmstrings en dat is wat je wil bij je lowerbody training.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X