Schema advies:

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema advies:

NU ik waarschijnlijk Artrose aan de knieën heb zal ik de komende tijd geen benen meer trainen.
    Voorheen deed ik altijd (ub/lb), deze lb zal nu dus niet meer gaan jammer genoeg.

nu is m'n vraag wat ik best zou doen,

gewoon ub maandag, woensdag en vrijdag

of een split
    maandag: Schouders, triceps en buik
    woensdag: rug
    vrijdag: borst en biceps

alvast bedankt

Heel erg vervelend voor je zeg! Sterkte!

Misschien kan je je kuiten nog wel trainen? Dat zou je er eventueel ook nog bij kunnen doen.

Mij lijkt 3x per week UB wel erg veel. Wel kan je zo gaan trainen dat je in 3/4 trainingen per week alles 1.5-2x per week aanpakt. Misschien is dat wat?

Comment

zal mss best een split zijn dan, en dan nog kuiten bij doen op de woensdag.

Comment

Staand kuiten zal lastig worden met knieproblemen.
        Zittend zal evt wel kunnen.

Waarom zou 3 x p.w upperbody teveel zijn?
        Je kan toch ook 3 x p.w fullbody trainen, daar train je dan ook 3 x upperbody bij.

Standaard split kan ook natuurlijk, je kan het beste doen wat je leuk vindt.
        Zeker nu even.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
          Staand kuiten zal lastig worden met knieproblemen.
          Zittend zal evt wel kunnen.

Waarom zou 3 x p.w upperbody teveel zijn?
          Je kan toch ook 3 x p.w fullbody trainen, daar train je dan ook 3 x upperbody bij.

Standaard split kan ook natuurlijk, je kan het beste doen wat je leuk vindt.
          Zeker nu even.
          Daar heb je gelijk in! Maar ik dacht meer in de richting van: met 3x per week fullbody, als je dan maar de helft traint(enkel UB) ben je wel erg snel klaar. Dus als je dan toch wel minimaal een uur wil trainen ga je al snel overtrainen met 3x per week.

Dit zou in mijn geval zo zijn, ieder lichaam is natuurlijk anders.

Comment

als je veel wilt trainen en meer split style zou ik push/pull doen 4xpw
            borst / schouders (voor/zijkant) / tricep
            rug / schouders (achterkant) / biceps
            Bijv ma/di/do/vrij, wil je 3x pw doe je p/p/fb

Comment

Originally posted by db96 View Post
              als je veel wilt trainen en meer split style zou ik push/pull doen 4xpw
              borst / schouders (voor/zijkant) / tricep
              rug / schouders (achterkant) / biceps
              Bijv ma/di/do/vrij, wil je 3x pw doe je p/p/fb
              Kan ook inderdaad,maar je laatste voorbeeld (p/p/fb)wordt lastig als je geen benen kan trainen(fb).
              Of bedoel je je complete ub?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Kun je ook geen leg extensions en leg curls doen met die aandoening?

Als ik alleen UB zou trainen, dan zou ik schouders in elk geval scheiden van borst omdat die elkaar nogal in de weg zitten helaas. Ik zou dan om de dag dit doen:

ma: borst, triceps, buik, onderarmen (+kuiten?)
                wo: rug, traps, biceps, schouders (alle kanten)
                vr: borst, triceps, buik, onderarmen (+kuiten?)
                zo: rug, traps, biceps, schouders (alle kanten)
                di: etc

Ik zou je dan aanraden (net als ik iedereen aanraad) om je intensiteit verschillend te houden per sessie. De ene keer bench press 5x5 bijvoorbeeld en de volgende keer bench press 3x8-12.

Ga ook niet teveel volume doen voor je bovenlichaam om te compenseren want dan herstel je niet op tijd en kom je geen stap vooruit of ga je zelfs achteruit (been there, done that).

Comment

Originally posted by rain View Post
                  Kan ook inderdaad,maar je laatste voorbeeld (p/p/fb)wordt lastig als je geen benen kan trainen(fb).
                  Of bedoel je je complete ub?
                  Ja compleet UB dan, sorry voor eventuele onduidelijkheden.

leuke van PP tegenover FB is dat je wat meer oefeningen kunt doen, meer nadruk leggen op groepen die eventueel achterlopen, maar alles wel 2x pw pakt, niet dat een 4 daagse split slecht is hoor, je moet doen wat je zelf wilt, want uiteindelijk sta jij in de gym.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X