Hallo forumleden,
Mijn vraag is of het nut heeft je kuiten samen met rug te trainen. Ik denk dat iedereen kuiten gewoon traint op leg-day, maar waarom niet i.c.m. een andere grote spiergroep?
Mijn trainingsschema ziet er op dit moment zo uit:
Maandag: Borst + triceps
Dinsdag: Rug + achterkant schouder + trapezius
Woensdag: Benen of rust
Donderdag: Zijkant en voorkant schouders + biceps
Vrijdag: Benen of rust (ligt natuurlijk aan woensdag)
Nu wil ik dit gaan doen:
Maandag: Rug + kuiten
Dinsdag: Rust
Woensdag: Borst + biceps
Donderdag: rust
Vrijdag: bovenbenen + triceps
Zaterdag: Schouders + trapezius (schouders na triceps verstandig?)
Zondag: Rust of Rug + kuiten
De redenen dat ik mijn schema wil veranderen is omdat ik het huidige schema al 2-3 maanden toepas en dus afwisseling wil en omdat ik rug biceps geen fijne combinatie vind. Na rug heb ik altijd nog maar weinig kracht en energie over om mijn biceps te trainen. Ook denk ik dat ik mijn triceps harder kan aanpakken na bijvoorbeeld bovenbenen dan na borst. Vandaar dat ik op dit schema uitkom. Voor mij genoeg rust en 72 uur rust tussen schouders en borst. Maar omdat rug en kuiten best een rare combinatie is, is mijn vraag dus of ik dit moet doen of toch niet.
Groetjes,
Jordy
Mijn vraag is of het nut heeft je kuiten samen met rug te trainen. Ik denk dat iedereen kuiten gewoon traint op leg-day, maar waarom niet i.c.m. een andere grote spiergroep?
Mijn trainingsschema ziet er op dit moment zo uit:
Maandag: Borst + triceps
Dinsdag: Rug + achterkant schouder + trapezius
Woensdag: Benen of rust
Donderdag: Zijkant en voorkant schouders + biceps
Vrijdag: Benen of rust (ligt natuurlijk aan woensdag)
Nu wil ik dit gaan doen:
Maandag: Rug + kuiten
Dinsdag: Rust
Woensdag: Borst + biceps
Donderdag: rust
Vrijdag: bovenbenen + triceps
Zaterdag: Schouders + trapezius (schouders na triceps verstandig?)
Zondag: Rust of Rug + kuiten
De redenen dat ik mijn schema wil veranderen is omdat ik het huidige schema al 2-3 maanden toepas en dus afwisseling wil en omdat ik rug biceps geen fijne combinatie vind. Na rug heb ik altijd nog maar weinig kracht en energie over om mijn biceps te trainen. Ook denk ik dat ik mijn triceps harder kan aanpakken na bijvoorbeeld bovenbenen dan na borst. Vandaar dat ik op dit schema uitkom. Voor mij genoeg rust en 72 uur rust tussen schouders en borst. Maar omdat rug en kuiten best een rare combinatie is, is mijn vraag dus of ik dit moet doen of toch niet.
Groetjes,
Jordy
Comment