Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik vind dat het zeker tot mijn rug ontwikkeling heeft bijgedragen, zeker het lagere en midden gedeelte.
Omdat je greep smal is zal het lang duren volgens mij dat je delts moeten opgeven, denk eerder dat je onderarmen het zullen opgeven
Grtz
Hoe weet je zo zeker dat de groei in je traps te danken is aan de upright rows? Nogmaals, het gewicht dat je bij upright rows gebruikt is maar een fractie van dat bij een shrug en daarom zullen de traps nauwelijks tot groei worden gestimuleerd.
Hoe weet je zo zeker dat de groei in je traps te danken is aan de upright rows? Nogmaals, het gewicht dat je bij upright rows gebruikt is maar een fractie van dat bij een shrug en daarom zullen de traps nauwelijks tot groei worden gestimuleerd.
Je moet beter lezen axelt, ik schreef dat ik de upright row niet gebruik voor mijn traps te trainen maar voor het lager liggende gedeelte van mijn rug te trainen
Je moet beter lezen axelt, ik schreef dat ik de upright row niet gebruik voor mijn traps te trainen maar voor het lager liggende gedeelte van mijn rug te trainen
Grtz
Van de rug zijn enkel de traps betrokken bij de beweging, je hebt zelf net nog een foto gepost waarin dat duidelijk te zien was!!
Lekker met zijn 2en erop aan het springen jongens?
Upright row belast wel degelijk de traps. Het gewicht dat je kan gebruiken valt alleen in het niet bij shrugs. Maar het is weer een andere beweging en verandering van spijs doet eten. Zal ook zeker bijdragen aan groei.
Incline shrugs zijn overigens aan te raden voor het deel van de traps dat snipke bedoelt (midden rug).
Plus ze pakken de schouders aan (vooral midelste kop).
Ik ben overigens niet zo'n fan van upright rows. Als ik ze al doe, doe ik ze met dumbbells zodat er niks geforceerd wordt in het schoudergewricht (gedwongen bewegingsbaan door halter).
Je gaat met je borst op een incline bank liggen (gezicht dus naar de bank), voeten op de grond, dumbbells in je handen en je armen recht naar beneden laten hangen. Vervolgens recht omhoog shruggen.
Je verlegt zo het accent wat meer naar de middelste traps ipv de meer bovenop gelegen. (hangt natuurlijk ook af van hoe schuin je de incline bank hebt staan.)
Toch een plaatje gevonden:
Sit chest first on a bench inclined at a 45 degrees angle and shrug a pair of dumbbells up and slightly back to place the bulk of the work on the rhomboids and middle portion of the traps. Focus on your mid-back region; try to avoid using too much upper traps (this will lead to shrugging up and forward).
overigens nog een oefening voor dezelfde spieren:
Cable Scapular Retraction
This exercise is much like the chest supported incline shrug: you're basically doing a horizontal shrug at the cable station. The important points are:
1. Get a full stretch in the bottom position.
2. Shrug back by bringing your shoulder blades together.
Met z'n tweeen erop springen? Dus omdat santino argumenteerd zou ik dat niet ook mogen doen? Ik kom mischien wat geergerd over, maar het wekt irritatie op dat door snipke mijn argumenten zowat negeerd worden.
Of je de stang breed of smal pakt bij upright rows maakt trouwens geen verschil voor de belasting van de spieren, ook de belasting voor de traps blijft gewoon te weinig om (significante) groei te stimuleren.
ik negeer u niet alext, en het was maar een grap ze kerel, maar breed of small maakt wel degelijk een verschil, hoe breder je pakt hoe meer je naar de deltoids werkt, en hoe smaller hoe meer op de rug en traps, maar dus niet genoeg voor de traps te doen groeien. Weer iets bijgeleerd, en heb zeker geen probleem om dat toe te geven, maar mag toch nog altijd mijn argumenten bovenhalen he , maar oke je hebt me overtuigd
Comment