Beginners/aangepast schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners/aangepast schema

ik weet als geen ander, dat regelmaat,vaste tijden,goede voeding héél belangerijk is wil je het serieus aanpakken.
    probleem hier van is, dat mijn leven helemaal geen regelmaat meer kent.
    ik leef als een spook en eet wanneer ik honger heb.

kortom moet ik met alles weer beginnen bij scratch...

tot zover zijn de lichaamsdelen die ik kan trainen, armen/schouders/rug.
    ik heb een goede halterbank gekocht die veel kan hebben.

tot nu toe heb ik geen vaste tijden wanneer ik train, en met moeite lukt het me nou om 5 setjes van 20 met 20kilo te bench pressen
    met iedere x 2/3 min tussen pauze.

nou had ik al gelezen over de verschillende bortst spieren en schuin bankdrukken(gisteren geprobeerd)

dus tot nu toe heb ik dit:

-warmup: met gestrekten armen 5 kilo omhoog houden

-3 setjes(20x) (schuin)bank drukken(rugleuning omhoog > bovenste borst spieren)

-2/3 setjes normaal bankdrukken

-2 setjes drukken, maar de stang meer bij het midden pakken(triceps)

het voor de hand liggende probleem zijn de biceps, ik zit op mijn kleine kamer en heb alleen de bank die ik kan gebruiken om oefeningen te doen.
    nou heb ik zo'n mooi ''schuin ding'' voor aan mijn bank voor de biceps, maar dat lukt bijna of zeg maar niet met mijn pols..(zelfs met de curlstang, die het gewicht op de polsen zou moeten verminderen, trek ik het niet)

de meest algemene biceps oefening(staan met armen langs je lichaam) gaat niet, want kan hier nergens tegen een muur aan leunen, en krijg de stang niet eens van de bank. plus kan ik met moeite 5min op mijn been staan(dat word langzaam wel beter, door de trappen op hinkelen enzo)

nou ben ik allang blij dat ik eindelijk weer iets ''om handen'' heb en eerlijk gezegd heb ik nooit meer genoten van deze trainingen.
    dus mentaal zit het wel goed, voor zover mijn lichaam/levensritme het toelaat.
    daar bedoel ik mee mijn eet gewoontes,slaap probleem etc...
    maar alles op zijn tijd.

overal waar ik aan begin probeer ik zo goed/volledig mogelijk voor mijn doen, te doen.(Zoals de meeste hier)
    en vind ik het jammer dat ik nou de mogelijkheden heb om het goed aan te pakken, maar mijn lichaam/toestand sommige dingen niet toelaat.
    ik bedoel, je traint je borst/schouders/triceps dan wil je natuurlijk ook je biceps trainen, niet compleet= not good enough..

vandaar dat ik dit hier post(hopelijk op de goede plaats) in de hoop dat sommige suggesties hebben over de biceps en de rest natuurlijk..
    moet ik het rustig opbouwen met mijn pols?
    voorlopig vergeten tot het geen pijn meer doet ?
    mischien andere zittende triceps oefeningen?

alles is welkom

het volgende probleem word, sinds ik dit tot nu toe, iedere dag doe > overbelasting.
    nou zal kramp mij mentaal niet tegenhouden, maar mischien niet echt verstandig...
    dus raden jullie mij aan, 1 dag deze oefeningen te doen en de andere dag bv buikspier oefeningen?
    of is het gewoon dat mijn lichaam moet wennen en hoef ik me van de kramp niks aan te trekken? (heb wel vaker gelezen dat mensen iedere dag trainen)

nou zal het mij niks verbazen dat sommige hier alleen maar hard om kunnen lachen gezien het niveau van de meeste hier en de mijne, maargoed..

bedankt !
    Last edited by Bossalini; 09-08-2006, 11:51.
    -I'm gonna know for the first time in my life, that I wasn't just another bum from the neighborhood-

Zou het zeker niet iedere dag doen en al helemaal niet als je kramp hebt, is geen goed teken. Je lichaam heeft het al vreselijk zwaar om van alles en nog wat te herstellen, daar wil je niet nog eens de extra belasting van overdreven trainen aan toevoegen, kan alleen maar kwaad doen. Daarbij is het ook nog eens zinloos; zonder rust zul je namelijk niet tot nauwelijks groeien of sterker worden dus waar doe je het dan voor?

Over die biceps, heb je ook een gewone dumbell met losse schijfjes?
    Dan kun je namelijk met een gewicht dat je pols aankan normale zittende dumbell curls doen, zelfs al is het maar met 2 kilo ofzo het is allicht beter dan niets toch.

Comment

Originally posted by Shannasse
      (...) zonder rust zul je namelijk niet tot nauwelijks groeien of sterker worden
      heb je een idee hoelang ? 12/24/48 uur ?
      dus gewoon het beste zal zijn, 1 dag bench press etc en de andere buikspier oefeningen?
      -I'm gonna know for the first time in my life, that I wasn't just another bum from the neighborhood-

Comment

Zou minimaal twee dagen rust houden voordat je dezelfde spiergroep opnieuw traint, waarschijnlijk zal in jouw situatie drie zelfs beter zijn. Omdat je lichaam al veel energie kwijt is aan het herstel van je verwondingen, kan zich dus niet optimaal op spierherstel richten.
        Aan de andere kant train je ook niet erg zwaar als ik het goed begrijp, al kan dat voor jou persoonlijk al wel erg zwaar zijn natuurlijk.
        Twee dagen rust lijkt me echt aan te raden en daarnaast mag je eigenlijk nooit een spiergroep opnieuw trainen als je er nog spierpijn in hebt. Als het dus vier dagen duurt voordat de spierpijn weg is wacht je gewoon die vier dagen...

Comment

wat betreft het niveau no problemo ieder zijn eigen niveau... respect.

Verder ben ik het met shanasse eens je moet niet te veel van het lichaam willen vragen omdat het ook nog eens moet herstellen. Een goede voeding kan hierin een goede bijdrage leveren. Normaliter zou je tussen de ± 48 en 72 uur moeten wachten voordat je dezelfde spiergroep nogmaals kan trainen. Maar wat shanasse als aangeeft als je veel spierpijn hebt gewoon wachten.

Wat betreft de biceps oef als die te zwaar is kan je ook iets heel lichts pakken zoals bijv een fles en die vullen met zand of water.

probeer rug en biceps samen te trainen en borst en triceps en dan schouders apart met buik samen.

succes grt f
          als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X