Trainingsschema Icarus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingsschema Icarus

Eyy, hier onder staat mijn trainingsschema waar ik mij al gedurende 2 maanden aan houd. Graag hoor ik dan ook van jullie of er verbeterpunten en/of kritiek is op de oefening of de verdeling ervan.

Trainingsschema:

Maandag: -Low row
    -Chest Press
    -Abd Crunch
    -Lowerback
    -Rotary torso
    -Lat Pull Down

Dinsdag: -Abductor
    -Adductor
    -Leg Curl
    -Leg extension
    -Leg Press
    -Biceps Pull

Woensdag: -Low row
    -Chest Press
    -Abd Crunch
    -Lowerback
    -Rotary torso
    -Lat Pull Down

Donderdag: -Abductor
    -Adductor
    -Leg Curl
    -Leg extension
    -Leg Press
    -Biceps Pull

Vrijdag: -Low row
    -Chest Press
    -Abd Crunch
    -Lowerback
    -Rotary torso
    -Lat Pull Down

Zaterdag: Rustdag
    Zondag: Rustdag

Thanx iedereen die de moeite neemt om te reageren!!

[quote=Icarus;364829]Eyy, hier onder staat mijn trainingsschema waar ik al gedurende 2 maanden mee bezig ben. Graag hoor ik dan ook van jullie of er verbeterpunten en/of kritiek is op de oefening of de verdeling ervan.

Trainingsschema:

Maandag: -Low row
    -Chest Press
    -Abd Crunch
    -Lowerback
    -Rotary torso
    -Lat Pull Down

Dinsdag: -Abductor
    -Adductor
    -Leg Curl
    -Leg extension
    -Leg Press
    -Biceps Pull

Woensdag: -Low row
    -Chest Press
    -Abd Crunch
    -Lowerback
    -Rotary torso
    -Lat Pull Down

Donderdag: -Abductor
    -Adductor
    -Leg Curl
    -Leg extension
    -Leg Press
    -Biceps Pull

Vrijdag: -Low row
    -Chest Press
    -Abd Crunch
    -Lowerback
    -Rotary torso
    -Lat Pull Down

Zaterdag: Rustdag
    Zondag: Rustdag

Thanx iedereen die de moeite neemt om te reageren!!
    "The artist is nothing without the gift, but the gift is nothing without work." - Emile Zola (1840-1902)
    Last edited by Icarus; 08-11-2006, 12:06.

Comment

je traint je schouders en triceps niet echt en kuiten ook niet

wat is de gedachte achter dat je het een 3x in de week doet en het ander 2 x???
      Who's the Chef

Comment

Mijn schouders en triceps train ik ook uitgebreid 3x per week maar met losse gewichten. En mijn kuiten train ik d.m.v. de leg press.

Ik kan maar 5x per week trainen waardoor ik voor de verdeling heb gekozen om 3x per week het bovenlichaam te trainen en 2x per week het onderlichaam....

Comment

Hoe lang train je nu in totaal?
          Twee maanden is sowieso wel een beetje de max voor een schema dus zou nu voor iets anders kiezen, wat dan is nogal afhankelijk van je leeftijd en ervaring dus vandaar de vraag.

Comment

Ik ben 20 jaar en train al zo'n 4 jaar in totaal. Dat was zo 2x per week, meer om te bewegen.

En hoe bedoel je het veranderen van het schema? Ik ben gebonden aan een aantal apparaten. Of bedoel je de volgorde van oefeningen aanpassen? De gewichten probeer ik wel elke week op te voeren met 5kg.

Comment

Schema veranderen kan op allerlei manier.
              Andere verdeling, andere oefeningen, andere volgorde, meer of minder reps. Je moet een spier blijven prikkelen wil die groeien, als je doorlopend hetzelfde doet treedt gewenning op en dus een mindere prikkel.

Je zou nu bijvoorbeeld een 3 of 4 dagen split op kunnen stellen (verdeel je lichaam over die 3 of 4 dagen) en draai die dagen dan eventueel door.
              Bv. Week 1 - ma=1, di=2, do=3, vr=1
              En Week 2 - ma=2, di=3, do=1, vr=2
              Vergeet vooral niet dat spieren groeien tijdens rust niet tijdens training; in jouw schema wordt iedere spiergroep (te) snel weer opnieuw aangepakt om goed te kunnen herstellen en dus groeien.

Comment

Ok bedankt! Dan zal ik de volgorde van de oefeningen moeten aanpassen. Daarbij zal ik nog wat losse oefeningen (met losse gewichten) uit mijn fitness boek halen om zo wat nieuwe oefeningen te doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X