Teveel eiwitten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Katlyn View Post
    Ik dacht even dat ik gek was ( en dan heb je ook nog voeding & diëtetiek gestudeerd), er staat wel een man tegenover je die 20 jaar ouder is en 20 jaar meer ervaring heeft in dat wereldje.

Ach Katlyn,
    leeftijd zegt weinig over kennis.
    Ik wordt dit jaar 45 en loop al vanaf m'n 18e mee in dit wereldje, wel met enkele pauzes, maar er verandert zat van tijd tot tijd en als je niet alles bijhoudt dan loop je al snel achter.

Maar buiten dat, ik weet met mijn bijna 45 ook lang niet alles. Voor zat dingen stuur ik ook mensen door, naar bijvoorbeeld Dyno, Falstyr of Adon1s.
    Dan ligt er iets gewoon buiten mijn kennisgebeid.
    Dus leeftijd zegt weinig verder.

Jij zat dus gewoon goed mbt de eiwitten de andere persoon zat fout. Maar dat kan dus ook liggen aan niet bekend zijn met nieuwere inzichten, of gewoon nooit bij stil gestaan.

groet,
    Martin

@ Falstyr, yep, dat ben ik met je eens.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
      Ach Katlyn,
      leeftijd zegt weinig over kennis.
      Ik wordt dit jaar 45 en loop al vanaf m'n 18e mee in dit wereldje, wel met enkele pauzes, maar er verandert zat van tijd tot tijd en als je niet alles bijhoudt dan loop je al snel achter.

Maar buiten dat, ik weet met mijn bijna 45 ook lang niet alles. Voor zat dingen stuur ik ook mensen door, naar bijvoorbeeld Dyno, Falstyr of Adon1s.
      Dan ligt er iets gewoon buiten mijn kennisgebeid.
      Dus leeftijd zegt weinig verder.

Jij zat dus gewoon goed mbt de eiwitten de andere persoon zat fout. Maar dat kan dus ook liggen aan niet bekend zijn met nieuwere inzichten, of gewoon nooit bij stil gestaan.

groet,
      Martin

@ Falstyr, yep, dat ben ik met je eens.
      +1
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Bedankt voor de reacties! We zien vanzelf mijn nieuwe stats, have a nice day

Comment

Volgens mij zijn er ook onderzoeken dat tot en met de 5gr/kg lichaamsgewicht eiwit geen kwaad kan. Eet zelf ook ruim boven de 3gr/kg lichaamsgewicht. Ook een tijd minder eiwit gegeten maar merk toch dat ik door meer eiwit te eten droger blijf ook al verhoog ik m'n kcal's.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Blijft een lastig onderwerp, teveel eiwitten is niet goed (ivm ureum). De vraag is dan wanneer is het teveel? Ik denk dat niemand hier een antwoord op kan geven aangezien dit per persoon verschillend is. Ik denk dat er ook verschil qua man en vrouw is, meer spiermassa of minder spiermassa etc. Ik vind het aan de ene kant best beangstigend dat er vaak word gepleit dat boven de 2 g vvm teveel is. Dit zou in mijn geval maar 80 g eiwit betekenen, ik neem nu meer dan 160 g (4 g per vvm)!

Vinden jullie dit echt teveel (als je kijkt naar mijn lichaamsverhouding) en mocht dit het geval zijn wat moet ik verhogen (vet zit nu op 60, kh op minder dan 100 g). Ik zit in de cut, vandaar de lage hoeveelheden aan kh.

Ik geloof dat een verhoging van creatinine de afbraak van eiwitten verminderd.

ps. Ik zag dat ik dit topic in afslanken heb neergezet, dat had dus niet gemoeten:P
            Laten de echte PRO's hun lever + nieren wel is checken?

Comment

zelfs het conservative voedingscentrum raad krachtsporters (srpinters/kogelstoters etc vallen volgens hun hier ook onder), een 1.8g per kg lichaamsgewicht (dus niet vvm) aan. In jouw geval zou dit 113g zijn.

Als je aan bodybuilding doet, dan ligt het net nog even ietsje anders. Je gaat een stuk verder als de meeste anderen als je traint. Gaat vaak 4x per week (en van die 4 zware sessies moet hersteld worden). Meestal wordt daarom een 2.5g per kg lichaamsgewicht als basis genomen. (in jouw geval een 155-160g). Deze hoeveelheid lijkt me ook zeker voldoende.

kan meer kwaad? ik denk van niet. Mits iemand gezonde nieren heeft, maakt het niet uit (tenminste dat is wat ik meermaals gelezen heb) hoeveel ureum je nieren moeten verwerken. Heb je echter slechte nieren, dan moet je idd heel erg oppassen met je eiwitinname.

Ikzelf neem 2.5g per kg lichaamsgewicht, en dit is voor mij ook zeker voldoende. Meer biedt in mijn geval iig geen meerwaarde. En aangezien eiwitten duur zijn vergeleken met koolhydraten en vetten....
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Overigens worden in veel bb-dieten alleen de volwaardige eiwitten geteld. Dus de eiwitten uit rijst, brood, bonen etc worden niet meegeteld vanwege hun lage biologische waarde. Ik weet niet hoe jij je 170gr geteld hebt?

Comment

Ik eet slechts 100 g kwark, 150 g aardappelen, 200-400 g groente, fruit, 30 g noten, en melk (misschien dat ik nog iets vergeet).. voor de rest zijn het wel volwaardige bronnen (kip, rood vlees, whey-poeder, eiwitreep, vis, ei). Ik eet zo nu en dan wel wat vega-producten, daar zit ook wel wat eiwit in en ook niet volwaardig.

Ik kom om 140 g volwaardig uit. Hij rekent wel 33 g eiwit voor 100 g kipfilet (lijkt mij een beetje veel).
                  \
                  Ik drink geen alcohol, dus ik ga ervan uit dat ik niet zo snel problemen zal krijgen
                  Last edited by Katlyn; 17-07-2010, 16:31.

Comment

Dat zeg ik nu wel zo mooi, maar ik ben een beetje kwijt wat nou allemaal als volwaardig word gezien :P

Comment

Kijk anders even op Female Fitness 2010.
                      Staat ook een stukje over eiwitiname, met name PTOR is boeiend, en daar kom je toch een heel ander type info tegen
                      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
                        Ik eet slechts 100 g kwark, 150 g aardappelen, 200-400 g groente, fruit, 30 g noten, en melk (misschien dat ik nog iets vergeet).. voor de rest zijn het wel volwaardige bronnen (kip, rood vlees, whey-poeder, eiwitreep, vis, ei). Ik eet zo nu en dan wel wat vega-producten, daar zit ook wel wat eiwit in en ook niet volwaardig.

Ik kom om 140 g volwaardig uit. Hij rekent wel 33 g eiwit voor 100 g kipfilet (lijkt mij een beetje veel).
                        \
                        Ik drink geen alcohol, dus ik ga ervan uit dat ik niet zo snel problemen zal krijgen

ik denk dat die trainer van je toch veel uit zijn mouw schud, ik heb eens in de nubeltabel gekeken en daarin staat dat kipfilet 23 gram eiwit/100g bevat. Dat je van eiwitten vetten kunt maken klopt wel, maar dit is enkel als overschot bij een goed draaiende stofwisseling, via deaminering gaat je eiwitten afbreken om dit naar glucose te brengen, indien er voldoende ATP aanwezig is in het lichaam dan kan je deze glucose omzetten naar vetten, meer bepaald glycerol. Andere aminozuren vormen acetyl coenzyme A en hieruit kunnen vetzuren terug gevormd worden. Dus vetzuren + glycerol zijn vetten ofwel triglyceriden die je opslaat in je vetweefsel. je kan inderdaad vet worden van aminozuren in theorie, maar in de praktijk is dit dus echt niet waar omdat je na een training vaak veel ATP verbruikt hebt voor de spieren... die dan nog eens hersteld moeten worden met hormonen (die ook aminozuren zijn) en spieren die bestaan uit eiwitten...
                        kwark en melk zijn ook volwaardige eiwitbronnen! zeer goede biobeschikbaarheid en opneembaarheid, waarom onvolwaardig? dit zijn enkel plantaardige bronnen omdat er één aminozuur ontbreekt van de essentiele... ik denk dat je beter een andere trainer zoekt... wat een gelul van hem!

Comment

Ik was het zelf vergeten dat kwark en melk zo ongeveer volwaardig zijn, ik wou mijn tekst al aanpassen maar dat kon niet (na 5 min. mag je niet meer editen :S).

Maar goed, mijn trainer heeft niets uitgerekend hoor! Dit heb ik zelf gedaan dmv een programma. Minus 15 g eiwit dan kom ik alsnog op 145 g uit Bijna alleen maar volwaardig.

Comment

Hallo,

Mijn trainer zegt ook dat van teveel eiwitten je opslaat als vet, maar dat geldt toch voor een teveel aan kcal? Heb nu verhouding van 2700 kcal 230 eiwitten 176 kh en 110 vet lijkt mij prima, maar hij zegt teveel eiwitten dat je moet uitgaan van je vvm dan kom ik uit op 190 gram (2.5x76)
                            Mijn onderhoud is 3000 kcal 185 cm 94 kg en 19% vet.
                            Wat vind jij van 2700 kcal traningsdagen 230 eiw 176 kh en 110 vetten en 2500 kcal op rustdagen tijdens cut of vind jij dit ook teveel eiwitten?

Comment

Nice bump.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X