Teveel eiwitten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Teveel eiwitten?

Mijn trainer wees mij op de te grote hoeveelheid eiwitten op een dag.

Mijn stats
    176
    63 kg
    25-30% vet

kcal 1700
    kh 100 max.
    vet 70 max.
    eiwitten 170

vvm ongeveer 45 kg, dit komt neer op + 3 g per kg vvm.

Mijn trainer had het over vet worden van teveel eiwitten omdat je lichaam een beperkt aantal eiwitten kan opnemen. Ik heb altijd geleerd dat dit puur te maken had met het verschil in energie wat er binnen komt en je behoefte.

Is het gewoon niet zo dat dit teveel aan eiwit word omgezet in vet en later (omdat je in een negatief balans zit) dat weer gebruikt word als energie.

Ik zou het toch raar vinden als ik met 1700 kcal vetter word door teveel eiwit :S!!!

Graag iemand met voldoende kennis, want ik heb niet zoveel aan speculaties

Originally posted by Katlyn View Post
    Mijn trainer had het over vet worden van teveel eiwitten omdat je lichaam een beperkt aantal eiwitten kan opnemen.
    Dit is natuurlijk complete onzin .
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
      Dit is natuurlijk complete onzin .
      Mooie one-liner Roy, maar aan iets meer uitleg heeft ze meer!
      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

mij werd ook verteld dat ik belachelijk veel eiwitten eet.... het zet je wel aan het twijfelen maar de spiegel en de weegschaal liegen er niet om

Comment

van teveel energie ( kcal ) wordt je dik, eiwitten hebben per gram 4 kcal.. als je teveel eiwit eet.
          eet je dus ook teveel kcal en dan wordt je dik.

Comment

Elk lichaam is anders, en elke theorie vertrekt van de gemiddelde persoon. Dus ik persoonlijk eet een beetje boven mijn maximale behoefte omdat ik dan zo zeker geen tekorten zal hebben. Persoonlijk ben ik erg tevreden van het resultaat dat ik op deze manier boek. Mijn kracht is echt fenominaal toegenomen ivm toen ik begon. Mijn massa is ook toegenomen. Alles is verbeterd en ik kan mij goed vergelijken aan andere personen in de gym die al 2j bezig zijn waar ik breder ben en al meer pak als hun. Dit motiveert me in mijn doel en zegt me dat ik goed bezig ben.
            The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
            Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Venum View Post
              Mooie one-liner Roy, maar aan iets meer uitleg heeft ze meer!
              Je hebt gelijk .

Je wordt dikker van teveel aan kcal, niet door een teveel aan eiwitten. Dat je lichaam maar een beperkt aantal gram eiwit kan opnemen is ook maar een mythe.

@Xomgeek; Inderdaad, maar dat is hier zo te zien niet het geval.

Aangezien eiwitten de hoogste thermische waarde heeft van alle macronutrienten, zal eiwit moeilijk omgezet worden in vet.

Comment

die trainer prraat onzin en heeft geen verstand van zaken. zoals het overgrote merendeel van dat soort figuren.

Gewoon zorgen dat je de juiste hoeveelheid kcal hebt. Eet je te veel, dan kom je aan. It is that simple.

Eiwitten 2.2 a 2.5gr per 1kg lichaamsgewicht
                30-40% van je totale kcal inname besteden aan onverzadigde vetten
                alles wat je dan nog aan kcal over hebt besteden aan complexe koolhydraten rondom je work-out.

Comment

Er staat dus een fout in de stickies?

Een teveel aan eiwitten geeft problemen bij de verwerking en wordt makkelijk opgeslagen als vet, doordat eiwitten vrij moeilijk om te zetten zijn tot energie.

Comment

yup. fout in een oud sticky. dus achterhaalde info staat daar nog in af en toe

Comment

In dat geval wordt het tijd dat deze gruwelijke fout gewijzigd wordt . Zeker als we alle noobies naar deze stickies verwijzen moet op z'n minst de inhoud kloppen.

Comment

@ roy.....scherp
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          die trainer prraat onzin en heeft geen verstand van zaken. zoals het overgrote merendeel van dat soort figuren.

Gewoon zorgen dat je de juiste hoeveelheid kcal hebt. Eet je te veel, dan kom je aan. It is that simple.

Eiwitten 2.2 a 2.5gr per 1kg lichaamsgewicht
                          30-40% van je totale kcal inname besteden aan onverzadigde vetten
                          alles wat je dan nog aan kcal over hebt besteden aan complexe koolhydraten rondom je work-out.

eiwitten klopt idd 2,5 gr per kg bw is in principe prima.
                          vetten mag je best 30/40% van hebben iig voor mannen.

Is dat voor vrouwen ook wel zo Falstyr ? Voor mannen is het van belang voor de test aanmaak, hoeveel belang hebben vrouwen bij meer dan 30%?

Of misschien Dyno die het weet? Ik heb me daar nooit in verdiept, de vetbehoefte van vrouwen.

verder OT voor TS, eiwitten is niet zo bijzonder hoog vind ik.
                          Je hebt gewoon veel eiwitten nodig om de spieren te voeden en te herstellen.
                          Eiwitten worden moeilijker omgezet naar vet dan KH. Er kan wel een deel worden omgezet naar vet, maar in veel kleinere mate dan bij KH dus.
                          In een bulk mag je zelfs best naar de 3 gram of meer per kg bw.

Dus laat maar praten die instructeur, gewoon eten wat goed is.

Verder zoals iedereen zegt, je wordt dikker/vetter door totaal teveel aan calorieën niet omdat alleen de eiwitten hoog zijn.

succes,
                          Martin
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

vrouwen zou ik niet met 100% zekerheid weten te zeggen. Enige vrouw die ik begeleid heb is een wielrenster. Dus toen zaten we automatisch lager in de vetten en eiwitten om meer koolhydraten vrij te spelen voor haar glycogeen leegvretende activiteiten. Maar ook een vrouw heeft behoefte aan iets meer testosteron voor versneld herstel, beter metabolisme e.d. Maar het zal inderdaad minder dan bij een man zijn wat er aangemaakt zal worden. Gewoon bij de 60gr onverzadigd vet beginnen en als er ruimte is rustig verhogen en kijken wat er gebeurd is mijn advies wat dat betreft.

Comment

Ik heb wel is eerder gehoord dat je lichaam maar een beperkt aantal eiwitten aan kan, maar na alle jaren kennis die ik heb opgebouwt (boeken, fora, bodybuilders, i-net) heb ik hier nog nooit van gehoord.

Ik dacht even dat ik gek was ( en dan heb je ook nog voeding & diëtetiek gestudeerd), er staat wel een man tegenover je die 20 jaar ouder is en 20 jaar meer ervaring heeft in dat wereldje.

Aan de andere kant heb je ook veel moeders die denken dat je ziek word van kou, het maakt je wel vatbaarder maar that's it.. Leeftijd + wijsheid zegt soms maar heel weinig

Ik melde wel dat er genoeg experts zijn die er anders over denken (van zo'n jong snotaapje als ik neemt hij niet zo heel veel aan) en hij had zoiets van nou volg je dieet maar en we meten over 4/5 weken weer. Prima dacht ik! Cijfers liegen niet! Hoop ik dan :P
                              Last edited by Katlyn; 11-07-2010, 16:48.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X