Operatie, geen beweging, hoeveel calorien? Help...!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Operatie, geen beweging, hoeveel calorien? Help...!

Hee Allemaal!

Ik heb een probleempje. Ik ben onlangs geopereerd aan mijn rug, waardoor ik nog zeker 4-5 weken weinig mag bewegen. Af en toe een stukje lopen en fysio oefeningen, wat per dag nog geen 15 minuten in beslag neemt. Nou ben ik gezond aan het eten, tel de calorien (dat werkte voor mij tot nu toe het beste), maar nou weet ik niet hoeveel calorien ik mag hebben als ik eigenlijk niet tot nauwelijks beweeg..
    Op dit moment probeer ik rond de 1000 calorien per dag te zitten.
    Nu is mijn vraag: ik wil graag afvallen, nog zeker 8 kilo, maar hoeveel calorien mag ik dan? Is 1000 te weinig? Raakt mijn lichaam dan in de reserve-stand of?....

Heeft iemand hier alsjeblieft een antwoord op?:$

PS. Ik weeg nu 82 kilo en ben 1.84m... 21 jaar & een lief meisje

Comment

Volgens mij is alles onder de 1200 caloriëen te weinig omdat je al een bepaalde hoeveelheid nodig hebt om te leven in de letterlijke zin van het woord.
      Dit kun je berekenen op verschillende sites (dit is een voorbeeld Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding), ligt ook aan je leeftijd en dergelijke.
      Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes in elk geval.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Jaa daar heb ik ook al wel op gekeken, zo'n 3 verschillende. Maar dan moet je je lichaamsbeweging invoeren, hier staat wel bij "weinig beweging", maar ik weeg dus he-le-maal niet.. Op een paar trappen & een paar keer mijn benen omhoog na... Daarom twijfel ik zo... Sorry voor zeuren..

Comment

Begin gewoon met 2000 kcal, als je aankomt maak je er 1750 van, als je dan nog aankomt 1500 etc. Maar enkel op kcal afgaan is erg dom als je het mij vraagt (en zo denkt iedereen er hier over). Je zult wel afvallen hoor maar dit kunnen dan ook spieren zijn terwijl je vet aanzet. Lees de stickies en post hier even je voedingsschema. Omdat je 0 beweegt is belangrijk bijvoorbeeld laag in Kh te gaan zitten zodat je geen onnodig vet aan gaat zetten.

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/

Comment

Ehm.. Mijn voedingsschema..
            Ochtend: 2x bruin/volkorenbrood met beleg (kipfilet/kaas/rookvlees) & optimeldrink/halfvolle melk
            tussendoor: Evergreen/ontbijtkoek o.i.d.
            middag: zelfde als ochtend of yoghurt met muesli..
            tussendoor: 2x fruit
            Dan gewoon avondeten wel mager
            's avond: ook iets van evergreen of ontbijtkoek ofso.

Verder veel water/light ranja/thee

Dacht eigenlijk dat dit wel een gezonde manier van leven was... :$

Comment

je eet gewoon te weinig, denk dat je krap aan 1000 calorieen komt.
              lees anders even de stickies.

verwijder ontbijtkoek en evergreen uit je voeding ''schema'' en vervang deze voor tonijn ofzo verder moet je gwoon ff veel info lezen

Comment

Okee.. nou dankjewel
                de 1000 red ik wel.. meestal 1050-1100
                Mara zal even info lezen
                Dankje.

Comment

ja dat is veels te weinig, gemiddelde behoefte vrouw is 2000. zou ik wel minimaal proberen 1500 te gaan eten. en vanaf dat punt verder bepalen hoe en wat

Comment

Okee.. En nog 1 laatste vraagje..
                    Is het echt zo dat brood minder goed voor je is als je wil afvallen.
                    In het algemeen dan.. Want dat lees ik ook vaak op internet..

Comment

Originally posted by Nouky21 View Post
                      Okee.. En nog 1 laatste vraagje..
                      Is het echt zo dat brood minder goed voor je is als je wil afvallen.
                      In het algemeen dan.. Want dat lees ik ook vaak op internet..
                      nee dat is niet waar.

je voedingsschema; haal optimel eruit en vervang door magere melk.
                      geen evergreen en ontbijtkoek, zit bomvol suikers.
                      eet meer eiwitten en meer vet.
                      vetten heb je ook nodig!!!!!
                      vetten maken niet dik dit is nog altijd een van de grootste mis opvattingen over voeding. denk aan noten en vette vis. of pindakaas op brood.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ngsschema.html

Misschien handig om mijn schema als voorbeeldje te zien hoe een schema eruit ziet. Want wat je nu hebt is gewoon slecht.

Comment

Vergeet niet dat je na een operatie goed moet herstellen, en dus voldoende moet eten. Om die reden zou ik vooral niet te weinig eten. Zo snel zet je geen vet aan.
                          Persoonlijk zou ik dit aanhouden:
                          150g eiwit
                          100g koolhydraat
                          83g vet
                          in totaal 1750kcal

Eiwitten zijn nodig voor een goed herstel, zeker na een operatie is dit van groot belang. Tevens zorgen eiwitten voor een beschermende functie jegens spierafbraak, aangezien dit zeker het geval zal zijn als je de hele dag niets doet. Naderhand scheelt je dit wat ge-jojo. Verder doe je niet aan krachttraining, dus zijn de 200+ gram die bodybuilders van hetzelfde gewicht wegwerken niet noodzakelijk. Het teveel aan eiwitten zou anders toch alleen maar worden gebruikt voor de verbranding.

Koolydraten; deze hou je vrij laag, je voert immers niets uit, waardoor de glycogeenvoorraad toch alleen maar overloopt, en de kans op vetaanzet door een teveel aan koolhydraten alleen maar toeneemt. 100 gram is een hoeveelheid waarbij je glycogeen niet snel toe/af zal nemen als je toch alleen maar stil ligt.

Vetten: Dit zijn de resterende kcals. De 83g zijn enkel om aan de 1750kcal te komen. Omdat je hartslag laag is, zal het vooral de vetverbranding zijn waar het lichaam op functioneert. Vandaar dat je de vetten voor jou gevoel misschien vrij hoog kunt houden, zonder vet aan te zetten.

_____

Haal deze macro's uit gezonde voeding: Een flínke stapel groente, kip, vis, diverse noten, eieren. Verder is er niks mis met een sappige, vettige gehaktbal, of speklapjes, maar dingen als chocola, koekjes, witbrood en chips zijn uit den boze. Dit komt doordat hier zogenaamde 'snelle koolhydraten' in zitten. Doordat ze zo snel door het verteringsstelsel heen gaan, kan het lichaam het niet verwerken, en zullen de koolhydraten richting het vetweefsel gaan.

_____

Tot slot nog een kleine PS over de hoeveelheid kcal: Met 1,84 en 82kg ben je een grote meid, dus zul je ook flink wat moeten eten. Als jij lange tijd minder als dit hebt gegeten, moet je niet raar opkijken als je ineens een paar kg bijkomt. Dit is geen vet! De reden dat dat gebeurt is omdat je glycogeenvoorraad in de spieren zich langzaam wat opvult, en je simpelweg meer eten in je maag-darmstelsel hebt zitten. Mocht je toch nog altijd meer vertrouwen hebben in de cijfertjes op de weegschaal dan in dit verhaal, dan raad ik je aan eens een paar fototjes te maken van jezelf, voor jezelf, voor de spiegel. Dit is dan niet uit ijdelheid, maar om jezelf naderhand mee te vergelijken, om te zien wat er is veranderd aan je lichaamsverhoudingen. Mocht het toch zo zijn dat je naderhand ietsjes vet hebt aangezet (hoewel het geen noemenswaardige hoeveelheden zullen zijn in 4 weken) dan kun je daarna nog altijd besluiten om op een gezonde(!) manier te gaan dieëten, maar doe dit wel pas als je weer helemaal hersteld en fit bent!

_____

Edit, ik zie dat je nu al een hele tijd op 1000kcal zit. Voer dit elke week met 200kcal op, zodat je stofwisseling weer op gang komt, anders zul je alsnog vet aan gaan zetten. Als je dan weer fit bent na 4 weken, en je stofwisseling weer prima op gang is, kun je daarna ook nog veel effectiever vet kwijt raken.
                          Last edited by scoobydoo; 07-03-2011, 14:57.
                          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Okee dankjewel! Ik ga eraan werken!
                            Super bedankt iedereen!

Comment

Nou, hier moet je toch een eind mee komen.
                              Laat je het nog eens weten?
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X