Edit, helemaal vergeten te vermelden: Bij voldoende groente, is fruit niet echt meer nodig. Ik raad je dan ook aan het gewoon bij iets als 1 stuk per dag te houden, en dan het liefste bij het ontbijt. Dit heeft te maken met het soort suiker (fructose) welke enkel in de leverglycogeen kan worden opgenomen. Als gevolg hiervan zal het dus vrij snel omgetoverd worden tot vet. Nu is je glycogeenvoorraad in de ochtend wat leger, waardoor het alsnog vrij goed opgenomen kan worden.
Verder moet je proberen om de zogenaamde kristalsuiker te laten staan: Het sacherosemolecuul, waaruit deze suiker bestaat, bevat een glucose-eenheid (welke in het hele lichaam opgenomen kan worden) en een fructose-eenheid (Waarvan bovenstaand verhaal geldt) Deze kristalsuiker zit niet alleen in je suikerpot, maar ook in koekjes, chocola, en alle andere meuk waarin toegevoegde suikers zitten. (Overigens moet ik erbij vermelden dat vruchtensapjes 'zonder toegevoegde suiker' enkel fructose bevatten, en dus ook het beste geschrapt kunnen worden)
Dingen uit je eetschema waar fructose/sacherose in zit:
-Ontbijtkoek
-Evergreen
-muesli
-fruit
-optimel
Verder moet je proberen om de zogenaamde kristalsuiker te laten staan: Het sacherosemolecuul, waaruit deze suiker bestaat, bevat een glucose-eenheid (welke in het hele lichaam opgenomen kan worden) en een fructose-eenheid (Waarvan bovenstaand verhaal geldt) Deze kristalsuiker zit niet alleen in je suikerpot, maar ook in koekjes, chocola, en alle andere meuk waarin toegevoegde suikers zitten. (Overigens moet ik erbij vermelden dat vruchtensapjes 'zonder toegevoegde suiker' enkel fructose bevatten, en dus ook het beste geschrapt kunnen worden)
Dingen uit je eetschema waar fructose/sacherose in zit:
-Ontbijtkoek
-Evergreen
-muesli
-fruit
-optimel
Comment