Operatie, geen beweging, hoeveel calorien? Help...!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Edit, helemaal vergeten te vermelden: Bij voldoende groente, is fruit niet echt meer nodig. Ik raad je dan ook aan het gewoon bij iets als 1 stuk per dag te houden, en dan het liefste bij het ontbijt. Dit heeft te maken met het soort suiker (fructose) welke enkel in de leverglycogeen kan worden opgenomen. Als gevolg hiervan zal het dus vrij snel omgetoverd worden tot vet. Nu is je glycogeenvoorraad in de ochtend wat leger, waardoor het alsnog vrij goed opgenomen kan worden.

Verder moet je proberen om de zogenaamde kristalsuiker te laten staan: Het sacherosemolecuul, waaruit deze suiker bestaat, bevat een glucose-eenheid (welke in het hele lichaam opgenomen kan worden) en een fructose-eenheid (Waarvan bovenstaand verhaal geldt) Deze kristalsuiker zit niet alleen in je suikerpot, maar ook in koekjes, chocola, en alle andere meuk waarin toegevoegde suikers zitten. (Overigens moet ik erbij vermelden dat vruchtensapjes 'zonder toegevoegde suiker' enkel fructose bevatten, en dus ook het beste geschrapt kunnen worden)

Dingen uit je eetschema waar fructose/sacherose in zit:
    -Ontbijtkoek
    -Evergreen
    -muesli
    -fruit
    -optimel
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

EHm meneer Sean:P .. Misschien klinkt dit een beetje raar, maar zou je misschien een soort voorbeeld kunnen laten zien wat ik op een dag dan zou moeten eten. Dan weet ik wat voor soort producten ik kan eten...
      En nog één ding, ik ben nu bezig om steeds verder te lopen & wat meer oefeningen doen, dit in overleg telkens met de fysio, dus mijn beweging gaan omhoog. Hoe moet ik dat dan doen met het eten als ik binnenkort gewoon weer fysiosport mag doen, wat waarschijnlijk over 2 weken ongeveer is...

Comment

Noem me alsjeblieft geen meneer, dan ga ik me nog oud voelen.

Om eventjes een voorbeeldje te geven qua voeding:
        Ontbijt: een dubbele boterham pindakaas, een eitje of 2, en een groot glas melk

Tussendoortje: Een appel oid

Lunch: Een eier-tonijnsalade met wat mayo (2 eitjes, blikje tonijn, eetlepel mayo en sla of andere groente)

Tussendoortje: een handje pinda's, of andere (ongezoute) noten

Avondeten: Een flink stuk kip, en een héle stapel groente. Verder nog wat aardappeltjes erbij ofzo

Voor het slapengaan: Een bak magere kwark, eventueel op smaak te brengen met wat roosvicé (hoewel het het beste is als je de roosvice laat staan, maar mijn ervaring is dat ik de kwark anders niet te vreten vind) Andere mogelijkheden zijn diverse vissoorten, een stuk kip, of een grote gehaktbal.

_____

Dit is een zeer basaal schema, en volgens mij kloppen de verhoudingen ook niet helemaal, maar het geeft je een indicatie van wat je zoal op een dag kunt eten als je amper iets doet. De rest zul je helaas zelf moeten doen. Enerzijds zodat je zelf geprikkeld word om bewuster om te gaan met eten, en aan de andere kant omdat wij geen kant en klare schema's geven vanwege het werk wat erin gaat zitten.
        _____

Verder zul je, als je meer gaat bewegen, ook meer moeten gaan eten. Voer in eerste instantie de koolhydraten en eiwitten geleidelijk op, naar 175 gram per dag (dit brengt het totaal op 2150kcal) Dit kun je doen door het ontbijt wat aan te passen: namelijk melk met brinta, en de vetten van de pindakaas in de vorm van noten pakken bij de kwark. Schrik trouwens niet als je je eten niet altijd even fatsoendelijk weggewerkt krijgt, dit komt omdat je niet meer gewend bent genoeg te eten. Het trekt vanzelf wel weer bij, en je zult zien dat je na verloop van tijd regelmatiger honger krijgt.

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
          je eet gewoon te weinig, denk dat je krap aan 1000 calorieen komt.
          lees anders even de stickies.

verwijder ontbijtkoek en evergreen uit je voeding ''schema'' en vervang deze voor tonijn ofzo verder moet je gwoon ff veel info lezen

Hahaha, dames die tonijn eten...
          Never send a boy to do a mans job!

Comment

Succes met je herstel na je operatie..
            En luister naar Seanl94
            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
            Squat 230 kilo
            Bankdrukken 137.5 kilo
            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Haha dankjewel Sean Nu weet ik in ieder geval ongeveer wat er moet gebeuren. Dacht ook dat je geen mayo enzo mocht. Die tonijn ga ik niet gebruiken hoor. Dit is niet zo mijn ding.

En mijn excuses voor het meneer noemen Maar ik weet toch ook niet hoe oud je bent haha.

In ieder geval bedankt iedereen!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                Hahaha, dames die tonijn eten...

Why not?
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Nouky21 View Post
                  Haha dankjewel Sean Nu weet ik in ieder geval ongeveer wat er moet gebeuren. Dacht ook dat je geen mayo enzo mocht. Die tonijn ga ik niet gebruiken hoor. Dit is niet zo mijn ding.

En mijn excuses voor het meneer noemen Maar ik weet toch ook niet hoe oud je bent haha.

In ieder geval bedankt iedereen!
                  Graag gedaan, en de 94 in mijn naam slaat op mijn geboortejaar.

Verder kun je ipv de tonijn 's middags ook een boterham of 2 met kipfilet eten. Er zitten alleen 2 maars aan: Ik wweet niet zeker of je dan nog wel goed uit zult kunnen komen met je macro's (eiwitten, koolhydraten, vetten), en je zult je zout-inname gedurende de rest van de dag ook redelijk laag moeten houden. (Oftewel, geen éxtra zout overal op gooien) Owja, en goed erbij drinken (het liefste 2+ liter per dag)

En beaudien, dat vroeg ik mij dus ook al af ja. :')

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X