afvallen lukt niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afvallen lukt niet?

Hallo allemaal,

Ik ben een man van in de 20 en ik probeer wat af te vallen.

Mijn begingewicht was 102 kilo ( in de ochtend ) en ik zit inmiddels(2 weken later) op 98, so far so good zal je misschien denken.

Voor de duidelijkheid, ik ben 1.95 maar verder van mijzelf oorspronkelijk absoluut niet dik.

Mijn streefgewicht is 85 kilo, om van daaruit weer aan te gaan komen in spiermassa.

Sinds 2 weken geleden, heb ik mijn voedingschema aangepast. Dat wil zeggen, alle suikers geschrapt (behalve wat er in fruit zit), alle alcohol geschrapt, en alle overbodig vette voedsel geschrapt.

Ruw weg komt het er op neer dat ik alleen nog maar water drink, kipfilet eet ( gekookt of gerookt voor op brood ) en tonijn op water, gekookte eieren fruit, gekookte groente, mager rundvlees ( tartaar enzo ) dat soort voedsel.

So far so good, onlangs heb ik ook 2 andere dingen toegevoegd, grofweg, om de dag een bakje optimel kwark ( dat spul zonder vet en toegevoegd suiker) en Coca Cola Zero. Dat laatste niet in heel grote mate, ik denk gemiddeld zo'n 2 glaasjes per dag.

Tot mijn grote verbazing, merk ik de laatste twee dagen dat ik absoluut niet meer afval. Ik tel mijn calorieen, en kom telkens uit tussen de 800 en de 12-1300. Allemaal uit volgens mij gezond voedsel.

Ik ga ook 2 keer in de week naar de sportschool voor krachttraining, dit gaat nog redelijk bescheiden vanwege een blessure verleden die ik er net zo'n beetje uitgewerkt heb. Dus geen bankdrukken, de enige compound die ik doe is volgens mij een squat oefening, de rest is allemaal redelijk geisoleerd volgens mij. Maargoed dat gaat allemaal op heel bescheiden wijze, vanwege dus een blessure maar ook dat ik gewoon de oefeningen zo goed mogelijk wil uitvoeren.

Sinds deze week heb ik het opgevoerd naar 3 keer in de week.
    En met serieuze training zoals ik die nu doe ben ik eigenlijk pas een week of 4/5 bezig.

Wat zou een verklaring kunnen zijn voor mijn stagnering in gewichtsverlies?

Zou het aan de Optimel of Cola Zero kunnen liggen?

Is het mogelijk dat ik gewoon op een dood punt zit waar ik gewoon even overheen moet?

Of krijg ik gewoon te weinig calorieen binnen en is mijn lichaam in een zuinigere mode gegaan?

Ik heb wel het idee dat mijn spieren wat gegroeid zijn de laatste weken, met name mijn biceps,triceps,hamstrings,hoge/lagerugspieren, en trapezius. Kan dit een verklaring zijn?

Groeten.

verklaring: je eet te weinig, raar he

lees de zomerstickies die je vind op dit forum en je zal een hoop te weten komen.

Comment

hm ok, dat vermoeden had ik al een beetje.

hoeveel calorieen zou ik ongeveer moeten hebben per dag?

ik heb trouwens geen honger ofzo.

Comment

Ten eerste is 85 kilo voor die lengte veelste weinig. Wat misschien slim is, is om eerst te focussen op het trainen van spieren. Zorg ervoor dat je een goed trainings schema samensteld, en dat er genoeg getraind wordt in een week. Daarnaast zorg je ervoor dat voeding gezond en genoeg is, ga niet minderen maar eet genoeg naar behoefte. Hou een richtlijn aan voor jezelf, stel dit is 2800/2900 kcal. Tel alles ongeveer, en probeer elke dag zo dicht mogelijk bij die getallen te komen, op een gezonde manier!

Stap 3 is dan om dit zo lang mogelijk vol te houden, de bedoeling is namelijk om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen (dit gaat namelijk het beste als bodyfat hoog is) en spiermassa wil je uiteindelijk veel hebben. Dus dat is tot nu toe het belangrijkste van het hele proces waar je naar toe werkt, slank en gespierd. Velen zullen meteen aanraden om af te vallen, en zo laag mogelijk vetpercentage te hebben. Zelf vind ik dit niet altijd de beste manier.

We willen natuurlijk niet dat er iemand staat van 1.95 met slanke armpjes en beentjes en geen body heeft, daarom lijkt me dit een goed plan van aanpak. Dus wat ga je nu doen: inlezen hier op het forum, lees de sticky's die bedoeld zijn voor informatie betreft: training, voeding, supplemente etc. Al laten we de laatste categorie even buiten schot.

Ik hoop dat ik je tot nu toe, een redelijk stuk opweg heb kunnen helpen. Denk even over mijn voorstel na, en wacht natuurlijk op anderen adviesen van de mensen hier op het forum. Iedereen kijkt er op een anderen manier naar.

H,

Comment

85 kilo bij 195 centimeter met een laag BF is gewoon een goed gewicht imo.

Geen beest natuurlijk.

Comment

Originally posted by Mclovin View Post
            hm ok, dat vermoeden had ik al een beetje.

hoeveel calorieen zou ik ongeveer moeten hebben per dag?

ik heb trouwens geen honger ofzo.
            Om even snel antwoord te geven op '' ik heb trouwens geen honger '' waar dit vandaan komt is het volgende: Het lichaam werkt met metabolisme, wat ervoor zorgt dat het lichaam in verschillende snelheden het eten verteerd. Dit verschil bij iedereen, en is afhankelijk van een aantal dingen. Bijvoorbeeld: Gewicht, Conditie, Voeding, Training en een stuk Genetische aanleg (3 soorten lichaams types: Ectomorph, Mesomorph, Endomorph)

Waarom is er nou geen honger? Ten eerste eet je veelste weinig, en wat je eet is waarschijnlijk niet allemaal gezond en bevatten veel suikers en stoffen die het lichaam niet kwijt kan. Ten tweede is er maaltijd frequentie, dat betekend hoevaak je per dag een maaltijd naar binnen toe werkt. Hoevaker een lichaam stoffen naar binnen krijgt, van het juiste aantal Macronutrienten (Koolhydraten, Eiwitten en Vetten) hoe sneller het lichaam met deze energie weet om te gaan. Ten derde om heel kort door de bocht te zijn, Je sport niet genoeg, niet op de juiste manier, of juiste intensiteit.

H,

Comment

Bedankt voor de snelle reacties allemaal,

Voor de duidelijkheid, ik ervaar geen ( of in mindere mate een ) hongergevoel, sinds een dag of 5 na het starten van dit voeddingsschema, ik heb dus al twee weken lang geen korrel gerafineerde suiker gehad, niet uit koek snoep, chips, frisdrank, koffie, noem maar op. 0,0. Wel elke dag, of 2 gekookte eieren, of een gekookte kipfilet of een blikje tonijn op water, of een combinatie van die dingen:P

Ik realiseer me nu ook dat ik overboard ben gegaan, ik kreeg het vermoeden 2 dagen geleden toen mijn gewichtsafname ineens stopte.

Voor de duidelijkheid, mijn doel is niet om een gigantisch beest te worden, maar meer status Vin Diesel zoiets ongeveer. Dus wel dat je duidelijk kan zien dat ik train, maar geen beest waarvan je denkt die vreet me op:P. Vind ik trouwens ook wel heel gaaf, maar dat past niet bij mij denk ik.

Maar dingen als Cola Zero, mogen die wel, het zij in beperkte mate uiteraard? En hoe zit het met Optimel?, volgens mij zitten er niet meer dan 200kc in zo'n bakje kwark maar er zitten wel wat, koolhydraten in, maar niet veel volgens mij.

Ik lees op dit moment ook even de zomer Stickies door, ik moet zeggen dat mijn ogen best wel geopend worden:P

mijn vetpercentage lag de laatste keer meten, en dat was voordat ik ging afvallen, dus toen was het altijd 102 of meer kilo. grofweg 24% naar boven afgerond.
              Last edited by Mclovin; 06-07-2011, 23:47.

Comment

Ik denk ook dat je te weinig eet.
                En over die Optimel? Het zal je vast de kop niet kosten maar het is een onzinproduct vol zoetstoffen.
                Neem gewone magere kwark.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik heb inmiddels de sticky's doorgelezen en mijn BRM berekend.

In rust zou mijn lichaam 2105 kc per dag gebruiken. ik ben daar ruwweg ongeveer 500kc onder gaan zitten.

Ik heb vandaag het volgende binnen gekregen

Kc 1575
                  Eiwitten 176.6
                  Vet tot. 52 ( alles onverzadigd )
                  Khd 103.6 allen complex.

in de vorm van.

2 dubbele volkoren boterhammen, 1 met magere rundersalami, en 1 met gerookte kipfilet.
                  1 blikje tonijn op water. ( wat olijfolie extra vergine aan toe gevoegd )
                  1 kipfilet
                  2 gekookte eieren
                  avond eten bestaande uit een biefstukje, bloemkool en gekookte aardappelen.
                  zat ook nog een beetje sla bij met olijven met olijfolie,

+ een bak magere kwark

vandaag is een rustdag voor mij, morgen zal ik weer gaan trainen.

Ik ben vandaag wel ongeveer 500 gram aangekomen vergeleken met gisteren, is dit normaal? En vanaf wanneer zou ik met een dergelijk eetpatroon en 3 keer in de week trainen resultaat mogen verwachten?

Comment

Er zit iets niet goed met de kcal intake, 1500 is extreem weinig. Het is makkelijker en gezonder als je op 2500 en meer uitkomt. Het moet namelijk geen crash dieet worden, om nu te zeggen dat je spieren zult verbranden is onzin. Maar het is beter om geleidelijk aan af te vallen, ipv te snel ivm plateau fase (dat je op gewicht blijft, en nog lager moet zitten in kcal die er al zo weinig zijn) en op gegeven moment zul je dus wel wat spiermassa inleveren met afvallen

Voorstel:

Kcal intake: 2800
                    Eiwitten: 200/300
                    Carbs: 150/200
                    vetten: 90/100 +

EKV verhouding ongeveer op: 50-30-20/40-40-20

Comment

Originally posted by Mclovin View Post
                      In rust zou mijn lichaam 2105 kc per dag gebruiken.
                      Daarmee wordt bedoeld "als jij de hele dag niets zou doen"

dus ook niet praten of lopen

en aangezien je dat wel doet zul je op veel meer dan 2100 kcal uitkomen

het moet wel leuk en gezond blijven he.

Comment

Bedankt voor de snelle reactie!

Is het een idee om het aantal kc op te bouwen?

Ik zit nu op 1500, maar ik merk dat ik moeite heb om zoveel kc binnen te krijgen terwijl ik vroeger zonder problemen ( het zij op ongezonde wijze ) 3 of 4000kc naar binnen stouwde.

zou het een idee zijn om het langzaam op te bouwen? dus vandaag 1500 en morgen bijv 1800 enzovoorts?

ik heb volgens een BMR calculator 2947 kc nodig om op gewicht te blijven met de hoeveelheid training die ik nu doe. en in de sticky's las ik volgens mij dat in het geval van een afval wens daar het beste 500 onder kan zitten. dus zou het een idee zijn om gewoon 2500 kc als doel te stellen of is dat echt te weinig?

is het ook een probleem om meer van hetzelfde te eten om aan mijn kc te komen dus ipv 1 kipfilet, 2 kipfilets? en pindakaas op brood, zet dat zoden aan de dijk?

en moet ik op rustdagen van die 2105kc uitgaan?

nogmaals bedankt voor de snelle reacties
                        Last edited by Mclovin; 08-07-2011, 00:36.

Comment

en voor de duidelijkheid, mijn primaire doel is in eerste instantie om mijn vetpercentage te verlagen. en eventueel daarna spiermassa er bij kweken, als het tegelijkertijd kan is het ook goed natuurlijk:P.

Comment

gewoon stouwen al moet je kotsen. je maagwand moet oprekken zodat je alles naar binnen kunt werken. Dus de eerste week of twee zal het niet leuk zijn om te eten, maar het moet. En je moet minimaal 2500kcal eten per dag.

Comment

Hallo allemaal,

Weer een dag verder, en wederom bedankt voor de reacties
                              we gaan nu aardig richting de 2000 kc, en ik hoop dit morgen weer te verhogen.

Ik heb nog een aantal vragen.

- Wat moet ik doen als ik een maaltijd vergeten ben?
                              - Is het een idee om misschien wat suplementen er bij te gaan gebruiken om aan die 2500 kc te komen?
                              - Ik heb een probleem met bankdrukken en dumbells drukken. Ik ben nog steeds herstellende van een schouder blessure. Ik heb een pees in mijn schouder zitten die bij het minste of geringste begint te steken. Het is al een heel stuk beter dan het aanvankelijk was. Maar ik merkte vandaag dat ik er toch nog niet ben.
                              Ik merk dat ik veel problemen heb met een drukkende beweging. Als ik bijvoorbeeld naast een mur ga staan, en ik probeer die muur (zogenaamd) iets weg te drukken merk ik dat de pees al weer begint te zeuren en licht te steken. Voor de duidelijkheid, ik sta dan niet voor de muur, kan ook een deur zijn, maar er naast. Ook heb ik nog erg veel last met bankdruk achtige bewegingen. Ik heb vandaag geprobeerd heel voorzichtig weer een begin te maken met dumbels drukken. met een gewicht van 4kg per dumbell, en gewicht waar je je eigenlijk kappot om zou lachen. maar ik merkte gewoon dat ik de beweging niet mooi kan maken. Niet vanwege het gewicht, ook al zou ik het met 1 kilo doen dan zou het nog niet lukken omdat die pees toch nog lijkt te rollen ofzo, en dat doet dus pijn. Ik wil 'm verder ook niet teveel irriteren omdat ik geen zin heb om terug te vallen of naar een slijmbeurs ontsteking toe te werken. Als de pees echt goed geirriteerd is, voelt de huid helemaal warm aan, en lijkt het ook te kloppen. de pijn is zo erg dat je er (helaas) net niet knocky van gaat:P dus daar ben ik ook een beetje bang voor om dat weer te krijgen. daarom dus mijn zeer bescheiden ( maar blijkbaar niet bescheiden genoeg ) gewicht van de dumbels.

groeten,

Mclovin

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X