Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
1.Een hoe krijg ik mijn verbranding omhoog? Wat kan ik nog meer doen?
2. hoe bereken je je onderhoud als je niet op 1000/800calorieen (1500/1300calorieen werkte ook niet) ook niet afvalt? Hoe weet ik dan wat mijn onderhoud is om daar onder te gaan zitten.
Ik zeg niet dat mijn schildklier al goed is, ik ga er vanuit maar ik kan pas over nu pak weg 5 weken bloedtesten. Daar is niet mee gezegd dat ook al ik goede waardes heb ik dan wel in een keer afval. Misschien heeft lijf tijd nodig. Hoor dat sommige na medicatie nog steeds niet afvallen, ik hoop dat ik er niet bij zit. Maar ff om te testen om mijn lijf wat doet, hoeveel moet ik eten. Standaard gaat men van 2000 calorieen uit wat volgens mij toch ook wel erg veel is voor gemiddelde vrouw.
Probeer een voedingschema uit met een x-aantal calorien. Houdt dit aan en probeer je dagelijkse inspanningen gelijk te houden. Na een x-aantal weken kun je de resultaten zien. Zo weet je gemeten aan het gewicht dat je aankomt of afvalt wat je huidige onderhoud is. Hoewel dieetverleden hier ook wel effect op heeft lijkt me...
1.Een hoe krijg ik mijn verbranding omhoog? Wat kan ik nog meer doen?
2. hoe bereken je je onderhoud als je niet op 1000/800calorieen (1500/1300calorieen werkte ook niet) ook niet afvalt? Hoe weet ik dan wat mijn onderhoud is om daar onder te gaan zitten.
Ik zeg niet dat mijn schildklier al goed is, ik ga er vanuit maar ik kan pas over nu pak weg 5 weken bloedtesten. Daar is niet mee gezegd dat ook al ik goede waardes heb ik dan wel in een keer afval. Misschien heeft lijf tijd nodig. Hoor dat sommige na medicatie nog steeds niet afvallen, ik hoop dat ik er niet bij zit. Maar ff om te testen om mijn lijf wat doet, hoeveel moet ik eten. Standaard gaat men van 2000 calorieen uit wat volgens mij toch ook wel erg veel is voor gemiddelde vrouw.
volgen de standaard reken methode (Katch-McArdle) zit je met jouw gegevens op
1886 kcal (dit is je onderhoud)
tenminste als je tussen 1-3 keer per week sport
dit is een richtlijn
de problemen met je schildklier zijn hier niet in meegenomen
ik heb zelf ook altijd problemen met mijn gewicht gehad maar sinds ik aan krachttraining doe i,c,m een goed voedingschema gaat het erg goed
20 kilo al kwijt
op een gegeven moment liep ik ook vast en viel ik niet meer af
mijn lichaam was gewent aan de lage kcal inname en had zich aangepast
ik ben toen rustig aan weer wat meer gaan eten (op ondehoud) en kwam niet aan in gewicht
na een tijdje was mijn verbranding weer op pijl en ben toen weer minder gaan eten en nu vliegen de kilo's er weer af
ik weet natuurlijk niet hoe het gaat met een slecht werkende schildklier
maar dit is mijn verhaal en het werkt echt
de meeste mensen hier op het forum hebben veel kenis van voeding daar kan je meer van leren dan in al die dieet boeken
ik hoop dat ik je hiermee wat meer inzicht hebt gegeven en het loont zeker de moeite om je hierin te verdiepen
Ben jij ook zoveel aangekomen van stoppen met roken zonder extra te eten? Zo ja wat heb je er tegen gedaan.
Schema's heb ik al uitgetest zoals hierboven aangeven. Calorieën begonnen met 1700 toen 1500 toen 1300 toen 1000 toen 800. Geen verschil?? Dat is waarom ik niet weet wat ik moet doen. Want het maakt geen verschil, dus ik weet niet waarin ik nou moet minderen. Dat ik zeg ik let meer niet op mijn voeding houdt in dat ik nu zo rond de 1850 calorieën in neem om mij lichaam rust te geven. Aantal maanden al. Ook omdat ik medicatie nodig heb.
Ik heb me trouwens wel ingelezen in voeding, en me hier ook in verdiept. Gezien mijn probleem en frustratie kijk je echt wel verder dan je neus lang is. Zeker qua voeding. Het moeilijke is dat iedereen een ander kijk er op heeft en als iets niet werkt is het lastig te zeggen wat nou goed is.Ik wilde alleen kijken iemand hier een ander idee heeft wat ik over het hoofd heb gezien. Maar ja schema's heb ik al gedaan.
Misschien dat ik met krachttraining wat kan bereiken wat daar weet niet zo heel veel van. Ik meestal maar wat. Als ik nou hiit stop en 3 krachttraining ga doen? Is dat wat? En zijn er voorbeelden van oefeningen die ik eventueel kan doen. Meestal doe ik buikspieren, biceps oefening en triceps. Thuis dan he. Zit nu niet op de sportschool daar deed ik van alles. Is dat wat alleen krachttraining? Maar hiit is toch eigenlijk ook krachttraining? Of is hiit cardio? Die ene die ik ook doe via you tube moet je je opdrukken en buikspieren en zakken door je knieën?
Ben jij ook zoveel aangekomen van stoppen met roken zonder extra te eten? Zo ja wat heb je er tegen gedaan.
Schema's heb ik al uitgetest zoals hierboven aangeven. Calorieën begonnen met 1700 toen 1500 toen 1300 toen 1000 toen 800. Geen verschil?? Dat is waarom ik niet weet wat ik moet doen. Want het maakt geen verschil, dus ik weet niet waarin ik nou moet minderen. Dat ik zeg ik let meer niet op mijn voeding houdt in dat ik nu zo rond de 1850 calorieën in neem om mij lichaam rust te geven. Aantal maanden al. Ook omdat ik medicatie nodig heb.
Ik heb me trouwens wel ingelezen in voeding, en me hier ook in verdiept. Gezien mijn probleem en frustratie kijk je echt wel verder dan je neus lang is. Zeker qua voeding. Het moeilijke is dat iedereen een ander kijk er op heeft en als iets niet werkt is het lastig te zeggen wat nou goed is.Ik wilde alleen kijken iemand hier een ander idee heeft wat ik over het hoofd heb gezien. Maar ja schema's heb ik al gedaan.
Misschien dat ik met krachttraining wat kan bereiken wat daar weet niet zo heel veel van. Ik meestal maar wat. Als ik nou hiit stop en 3 krachttraining ga doen? Is dat wat? En zijn er voorbeelden van oefeningen die ik eventueel kan doen. Meestal doe ik buikspieren, biceps oefening en triceps. Thuis dan he. Zit nu niet op de sportschool daar deed ik van alles. Is dat wat alleen krachttraining? Maar hiit is toch eigenlijk ook krachttraining? Of is hiit cardio? Die ene die ik ook doe via you tube moet je je opdrukken en buikspieren en zakken door je knieën?
ik was aardig aangekomen van het stoppen met roken. ging ongemerkt.
heb 7 maanden geleden de knop omgezet en ben begonnen met krachttraining.
van het roken ben ik inmiddels al 4 jaar af.
ik snap je frustratie goed,
waar je nu mee bezig bent is misschien wel even goed om je lichaam rust te geven, en je verbranding weer naar normale waarden te krijgen.
zo heb ik het ook gedaan.
even op onderhoud eten.
wat in jouw geval een onzekere factor is is natuurlijk je schildklier.
ik weet wat voor mij werkt, en gewerkt heeft.
dat kan ik met je delen, verder heb ik ook niet zo heel veel verstand van voeding en training.
ik heb een voeding en trainingschema laten maken door een deskundige
omdat ik ook door de bomen het bos niet mee zag.
en daarmee heb ik echt resultaat geboekt.
ik wil je de site wel sturen als je hier belang bij hebt.
verder is het grote voordeel van krachttraining dat je je spieren opbouwd. en spieren verbruiken het meeste energie ook in rust.
wat je verbranding weer omhoog brengt.
Ja, ik heb wel interesse een zo'n schema laten opstellen om te trainen. Ik denk zelf ook dat ik nu heb beste op onderhoud/normaal eten kan zitten. Als schildklier goed is eventueel testen en in de tussentijd mijn sportschema eventueel aan passen. Ik hoor graag wat de site is.
Ja, ik heb wel interesse een zo'n schema laten opstellen om te trainen. Ik denk zelf ook dat ik nu heb beste op onderhoud/normaal eten kan zitten. Als schildklier goed is eventueel testen en in de tussentijd mijn sportschema eventueel aan passen. Ik hoor graag wat de site is.
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Comment