handleiding verstandig afvallen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Robbie1970 View Post
    Als je spiermassa toeneemt zal je automatisch meer cals verbruiken om die spierwinst te onderhouden, winst in massa tijdens een cut is eerder normaal dan abnormaal, daarom is 6 weken cutten onzinnig als je het maximale eruit wilt halen.

Hoe bedoel je 6 weken cutten is onzinnig?
    Ik neem aan dat je bedoelt dat dit te kort.
    I'm in transformation mode!!!!

Comment

Allereerst : hartelijk dank voor de reacties.
      Ik besef nu ook dat mijn verhaal een rommeltje is, evenals het feit dat ik het verhaal klaarblijkelijk niet zo goed gelezen heb als dat ik dacht.
      Dit mede gezien de reacties van de originele poster.
      Excuses hiervoor.
      Mijn dagelijkse caloriegebruik hou ik nauwkeurig bij via mijn.voedingscentrum.nl
      Daarbij valt op dat die site aangeeft dat ik veel te veel eiwitten binnenkrijg..maar ja..of ik daar nou waarde aan moet hechten.
      Mijn gemiddelde inname van calorieën is in elk geval zo’n 2000 per dag.
      Ja, inclusief de shakes.
      Ik ben 1.82 en heb een zware bouw.

Ik ga eens rustig al jullie reacties doorlezen en het hele eerste verhaal.
      En dan zal ik waar nodig mijn “schema” aanpassen.

Comment

Originally posted by OlafBiesot View Post
        Allereerst : hartelijk dank voor de reacties.
        Ik besef nu ook dat mijn verhaal een rommeltje is, evenals het feit dat ik het verhaal klaarblijkelijk niet zo goed gelezen heb als dat ik dacht.
        Dit mede gezien de reacties van de originele poster.
        Excuses hiervoor.
        Mijn dagelijkse caloriegebruik hou ik nauwkeurig bij via mijn.voedingscentrum.nl
        Daarbij valt op dat die site aangeeft dat ik veel te veel eiwitten binnenkrijg..maar ja..of ik daar nou waarde aan moet hechten.
        Mijn gemiddelde inname van calorieën is in elk geval zo’n 2000 per dag.
        Ja, inclusief de shakes.
        Ik ben 1.82 en heb een zware bouw.

Ik ga eens rustig al jullie reacties doorlezen en het hele eerste verhaal.
        En dan zal ik waar nodig mijn “schema” aanpassen.
        Lees gewoon het stuk waar je op zit te posten. Kind kan de was doen, heb geprobeerd het zo idiot-proof mogelijk te schrijven, dat was ook de hele reden het stuk te schrijven.

Wat betreft voedingscentrum, niet te serieus nemen. Daarnaast heeft een krachtsporter sowieso een ander eetpatroon/behoefte dan een niet-krachtsporter.

Succes!
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hahaha...nou o.k. ik ben dan een vrij grote idioot.
          Maar heb dat caloriemetingsgeval ingevuld..kom ik 3200 kcal. uit..
          Zit ik ver onder.
          Maar trainen gaat me prima af (misschien door de creatine en de shake daarna) en ik heb geen hongergevoel.
          Ik moet gewoon geduld hebben.

Vandaag lekker borst-biceps doen.
          Rijst, pangasiusfilet en geroerbakte witte spitskool met een hele madame Jeannet peper er in.
          En trainen maar.

Comment

Zucht... succes man

Comment

Zo te zien gaat ff duren voordat je het doorhebt Olaf, maar dat is geen ramp.

Als je doelen hebt en deze op een juiste en gezonde manier wilt doen, adviseer ik je tojd te investeren in lezen.
              Ikzelf heb absoluut geen 100% kennis en leer veel van de andere leden, ik raad je aan dat ook te doen
              I'm in transformation mode!!!!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Klopt talel. Staat ook beschreven in de sticky: hoe bepaal ik kcal onderhoud.
                Formules voor onderhoud te berekenen houden vooral ook geen rekening met activiteit buiten sport.

8 uur zitten vs 8 uur staan/lopen/licht werk, scheelt al snel 500 kcal. Bij zwaar werk loopt dit op naar 1000 meer. Bij niet zo actieve mensen is een calculatie vaak redelijk in de buurt. Bij zeer actieve mensen is het onbruikbaar
                En dat vind ik het meest lastige, je onderhoud uitrekenen. De ene dag doe ik zwaar werk en de andere dag doe ik geen reet.

Comment

Originally posted by stukput View Post
                  En dat vind ik het meest lastige, je onderhoud uitrekenen. De ene dag doe ik zwaar werk en de andere dag doe ik geen reet.
                  Dat maakt geen reet uit :P. Je pakt gewoon een getal en daarmee ga je aan het werk. Aan het einde van de zoveel weken komt het allemaal wel goed uit en zal het niet uitmaken dat 1 dag zwaar werkt hebt en andere dag licht werk.

Comment

Vindt dit zeer goed uitgelegd voor beginners die willen afvallen;
                    Zelf doe ik het iets anders, maar enfin, ieder wat wils... !
                    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

ik ben op deze manier vorig jaar 24 kilo afgevallen!!! en trainen als een beest, met de nodige progressie.
                      ik viel op een gegeven moment sneller af toen ik i.p.v 2 x 60 gram zilvervliesrijst 2 x 40 gram ben gaan eten, dit maakte echt verschil!!

dit heeft mij geleerd dat je alles in kaart moet brengen zodat je exact leert waar je goed en slecht op reageert.

ik heb een hele slechte verhouding met kh, ik krijg direct vreetneigingen wanneer ik teveel slechte kh eet, ik eet deze dan ook helemaal niet meer.
                      alle kh in mijn voeding komen uit bruine rijst, zuurdesem brood, groente, eieren etc..
                      geloof mij hierdoor reinig je je systeem, de behoefte om meer te eten verdwijnt, en je kickt echt af!

het blijft een strijd en heeft tijd nodig, maar tijdens de reis win je al zoveel, het einddoel is heilig maar saai. de reis ernaar toe is het avontuur en de overwinning.!!!

succes

Comment

Erg goed stuk om te lezen als ik zo naar me eetschema kijk moet het goed gaan komen ben afgelopen maandag begonnen en moet wennen aan het 6 keer per dag eten maar het wordt vanzelf routine
                        merk wel dat ik de afgelopen maand die ik nu 4 keer per week heb getraint ben aangekomen in gewicht maar met vet is minder geworden.
                        Ik moet geduld hebben en denk dat ik pas over een half jaar echt resultaat ga zien.
                        de foto's zijn gemaakt en me logbook hou ik bij met wegen en meten.
                        bedankt voor je educatieve stukje leesvoer

Comment

Zo, we zijn weer een tijdje verder.
                          Aangezien ik weer het nodige mee heb gemaakt en als een heroine-verslaafde aan het eten was overgeleverd, kon ik weer op 0-punt beginnen.
                          116,4 woog ik op 7 januari van dit jaar.
                          De dokter was woest op me, en vertelde me dat als ik in dit tempo door ga, ik binnen nu en een jaar op zeker een hartinfarct zou krijgen.
                          Ook was mijn cholestorol (wat erfelijk bij mij is) weer omhoog gegaan en dit terwijl ik atorvastatine (20 mg) slik om het juist beneden de toegestane waarden te houden.
                          Hij gaf mij de keuze: óf nu een goed leven leiden en mezelf verbeteren, óf dubbele medicatie en de bijhorende risico's aanvaarden.
                          Ik ging wat geschrokken weg..maar nam me wel voor om voor het eerste te kiezen.
                          Mijn leven beteren.

Allereerst ging ik weer op de weegschaal staan.
                          Het verbaasde me niet dat ik weer 116,4 kilo woog.
                          Mijn conditie was gedaald tot een nul punt, ik had ook 3 maanden niet meer gesport vanwege 2x een flinke griep.
                          Begon half oktober, ging te snel werken, en werd half november goed ziek..3 weken thuis gezeten.
                          Heel december was ik moe, moe en nog eens moe.
                          Dat gevoel ging pas weg in januari..en dan nog pas rond de 5e.
                          3 maanden dus niet gesport...lamlendig etc.

Omdat ik nu sinds 7 januari dus niet meer snoep, maar wel gewoon eet, wil ik er nu voor eens en voor altijd vanaf zijn.
                          Heb nu dus bovenstaande verhalen gelezen, de sticky topic, de zomertopic, het schema gedownload voor beginners en ik ga er nu toch echt aan beginnen.

Via dat meetinstrumentje wat cijfertjes omgerekend.
                          Ik weeg mij 1x per maand, telkens op de 1e.
                          7 januari was het dus 116,4 en 1 februari was het 113.2 kilo.
                          Omgerekend 249,56 pounds.
                          Ben 1,82 cm dus 5 feet en 11 inch en wordt in april 42 jaar.
                          Ik schijn dus 2.777 kcal nodig te hebben.
                          Eiwit --> 282 gram = 1128 kcal.
                          Vet --> 100 gram = 900 kcal.
                          Koolhydraten --> Schijnbaar 62 gram ongeveer..249 kcal.= de rest

Helaas ben ik dus wel een fruit-user...in de ochtend na het ontbijt (wat ik ook al met brood doe en dus niet goed is schijnbaar) halverwege de ochtend eet ik nog een peertje, mandarijntje of appeltje ook..of eerder nog zelfs een banaan..maar dat doe ik niet meer omdat ik echt een suikerdaling krijg van heb ik jou daar.
                          Slapte, honger, trillerig..het viel me echt op.
                          Nu probeer ik al meer het fruit te laten staan en neem ik roggebrood met Beemster 30+ en het voelt echt supergoed.
                          Nog niet volgens bovenstaande, maar ik lees het allemaal vandaag pas goed door, dus ik heb even tijd nodig met al dat gereken en gedoe.(ja, ook ik zie er tegen op.. ;-) )

Ik ben voorzichtig begonnen met trainen, veel spierpijn na 2 dagen rust, en doe alles de helft van wat ik eerder deed, voordat ik ziek werd.
                          Borst - biceps op de ene dag en Rug - triceps op de andere dag.
                          Verder ben ik ook sinds 7 januari weer gaan fietsen.
                          Deed ik er eerst 38 minuten over en had ik een halve hartverzakking (sommige stukken omhoog moest ik zelfs lopen, omdat ik het niet meer trok) , nu doe ik er 20 minuten over en gaat het echt stukken beter.

Ik moet nog even uitfiegelieren wat nou goed is om te eten zo, dagelijks.
                          Ik heb een hekel aan yoghurt, karnemelk en zo..maar ben gek op die Optimel 0% chocoladevla.
                          Half pakkie per dag.
                          Magere melk, half pak per dag.
                          Eieren, 1 per dag.
                          Whey Proteine, 1 portie per dag.
                          Af en toe een multi vitamine tablet van het kruidvat.

Eet dus normaal, 4 boterhammen volkoren in de morgen met een hamsoort, 4 boterhammen volkoren in de middag (altijd met 30+ kaas) en in de avond eet ik wat de pot schaft cq. wat mijn verloofde voor me wil koken.
                          Dat kan rijst met groenten zijn of aardappelen met groenten..het is tegenwoordig altijd met kip of met ribkarbonade of haaskarbonade, vis of scheinemett (mager gehakt uit Duitsland).

Ja, dat is verkeerd, zo heb ik net gelezen.

Maar: ik heb géén hongergevoel, geen enorme dalingen en fiets nog met genoeg energie weer terug naar huis.
                          Bovendien: de krachttraining in de avond gaat prima! Maar goed..ik eet nog verkeerd..en ben me dat bewust!

Afijn, ik wil "jullie" tips ter harte nemen.
                          Eerst maar eens uitvogelen wat nu het beste is om te nemen, en mijn verloofde er dus van overtuigen dat het nodig is.

Heel benieuwd hoe het nieuwe schema zal werken!
                          Ik ga nog veel doornemen en lezen hier, met name na die 5 weken beginnersschema.

Als ik in april bloed moet prikken, hoop ik dat mijn cholestorol gedaald zal zijn en dat ik niet 40 mg van die troep moet slikken.
                          Atorvastatine doet namelijk wel degelijk wat met je hoofd en lichaam.

Comment

Chin ups 2 series van 15..dat lukt me echt niet.
                            Ik moet 113 kilo aan lichaam met die 2 armen naar boven trekken.
                            Iemand een tip hoe ik dit dan "rustig aan" moet gaan beginnen te trainen?
                            Of moet het elke dag?
                            Is vast makkelijker voor iemand die 65 kilo weegt..maar niet bijna het dubbele?
                            De benchpress...mag die ook met de leuning niet helemaal plat?
                            Dus iets schuin?
                            De rest gaat o.k.

Comment

Maak nou gewoon een fatsoenlijk schema en hou je eraan. Nogmaals, er staan makkelijke richtlijnen in het stuk, als het je niet lukt die te volgen is het óf onwil of ik weet niet zo goed wat ik eraan wil toevoegen.

Kap gewoon es met excuses. "Ik ben een fruitpersoon" - "ik doe 3 maanden niks want ik heb 2 griepjes gehad" - "veel meegemaakt".

Je probleem is mentaal. Wil je er iets aan doen? Doe het gewoon en kap met redenen en gelul. Denk je dat andere mensen niks meemaken of "koekjespersonen zijn" of griepjes hebben?

Comment

Originally posted by OlafBiesot View Post
                                Chin ups 2 series van 15..dat lukt me echt niet.
                                Ik moet 113 kilo aan lichaam met die 2 armen naar boven trekken.
                                Iemand een tip hoe ik dit dan "rustig aan" moet gaan beginnen te trainen?
                                Of moet het elke dag?
                                Is vast makkelijker voor iemand die 65 kilo weegt..maar niet bijna het dubbele?
                                De benchpress...mag die ook met de leuning niet helemaal plat?
                                Dus iets schuin?
                                De rest gaat o.k.

Doe in plaats van chin ups de lat pull down.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X