handleiding verstandig afvallen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by OlafBiesot View Post
    Chin ups 2 series van 15..dat lukt me echt niet.
    Ik moet 113 kilo aan lichaam met die 2 armen naar boven trekken.
    Iemand een tip hoe ik dit dan "rustig aan" moet gaan beginnen te trainen?
    Of moet het elke dag?
    Is vast makkelijker voor iemand die 65 kilo weegt..maar niet bijna het dubbele?
    De benchpress...mag die ook met de leuning niet helemaal plat?
    Dus iets schuin?
    De rest gaat o.k.
    Je in veel gyms een pullup met een contra gewicht. Wss kun je er op dit moment geen dus zul je dit moeten oplossen. Latpully kan ook om sterker te worden en als het goed is wordt je lichter in de loop van de tijd.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Wakke View Post
      Doe in plaats van chin ups de lat pull down.
      Dank je voor de tip!

Comment

Originally posted by pescatore View Post
        Maak nou gewoon een fatsoenlijk schema en hou je eraan. Nogmaals, er staan makkelijke richtlijnen in het stuk, als het je niet lukt die te volgen is het óf onwil of ik weet niet zo goed wat ik eraan wil toevoegen.

Kap gewoon es met excuses. "Ik ben een fruitpersoon" - "ik doe 3 maanden niks want ik heb 2 griepjes gehad" - "veel meegemaakt".

Je probleem is mentaal. Wil je er iets aan doen? Doe het gewoon en kap met redenen en gelul. Denk je dat andere mensen niks meemaken of "koekjespersonen zijn" of griepjes hebben?

Hey, ik heb je fucking beginnersschema er bij gepakt en doe die.
        Alleen de chin-ups lukt het me niet om 2x15 te doen met dit lijf.
        Dus mentaal..nee, ik wil me gewoon aan het schema houden.
        Als er 2x 15 staat, moet ik die 2x15 ook tenauwernood kunnen halen.
        En excuses..ach...het moet je zelf maar overkomen he?
        In elk geval bedankt voor de ruggesteun!

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Je in veel gyms een pullup met een contra gewicht. Wss kun je er op dit moment geen dus zul je dit moeten oplossen. Latpully kan ook om sterker te worden en als het goed is wordt je lichter in de loop van de tijd.

Ik heb een eigen sportkamer.
          Heb heel veel gekocht en kan in principe alles thuis doen dus.
          Alleen geen pull up met een contragewicht.
          Gewoon een rechte stang, waar ik me aan op moet trekken.
          Maar met de latpulley zit ik nu op 70 kilo wat ik 2x15 kan doen..dus die 113 kilo kan ik niet 2x15 boven die stang uit torsen.
          Dat is alles.

Comment

Maak je niet druk man gewoon lekker de latpulley gebruiken, ik red ook geen 15x hoor, als je 60 kilo bent is het vast te doen.
            En verder jij weet zelf hoe je erin staat, succes..

Comment

Goed topic voot mensen die het nodig hebben!
              Geen woorden, maar daden.

Comment

Het gaat goed.
                Totaal geen hongergevoel, 5.3 kilo vet er af en de trainingsintensiteit wordt steeds zwaarder en zwaarder.
                Verbazingwekkend hoe snel je lichaam meer kilo's kan torsen.
                Ook verbazingwekkend wat ik allemaal naar binnen werk en toch afval.

Comment

Nog steeds prima! 6.6 kilo er af op 1 april...en de nieuwe broek die ik kocht (2 maten kleiner) zit nu al weer erg los.
                  Trainen gaat puik. Noten zijn mijn favo tussendoortje. Eiwitten gaat prima. Koolhydratenbeperking gaat ook redelijk. Op deze manier is het fijn leven, en ik denk dat ik over een jaar, als ik ga trouwen, er helemaal puik op sta.
                  Het is nu al een manier van leven.
                  Helemaal terug gevonden..en ook leuk dat ik weer zoveel progressie maak met krachttrainen.

Comment

Mooi. Ik zou trouwens gewoon een logje maken Olaf, werkt motiverend en is heel nuttig voor informatie wat betreft voeding en training. Daarnaast kun je zelf je voortgang makkelijk bijhouden.

Comment

Hoe bedoel je, een logje?
                      Hier op het forum?
                      1 mei weer gewogen, nu 7.8 kilo lichter.
                      Broekmaat is bepalend..die was 40 en ik paste afgelopen week maat 34!
                      Krachttraining gaat prima.
                      Ga over op een nieuwe soort training.
                      Ik kijk hier wel even welke...maar het gaat allemaal zo goed..ik denk als ik het huidige schema aanpas van 3 sets van 6-8 keer naar 2 sets van heeeeeeeeel veel keer op 70% dat het al goed is.

Comment

Hoe bedoel je, een logje?
                        Hier op het forum?
                        1 mei weer gewogen, nu 7.8 kilo lichter.
                        Broekmaat is bepalend..die was 40 en ik paste afgelopen week maat 34!
                        Krachttraining gaat prima.
                        Ga over op een nieuwe soort training.
                        Ik kijk hier wel even welke...maar het gaat allemaal zo goed..ik denk als ik het huidige schema aanpas van 3 sets van 6-8 keer naar 2 sets van heeeeeeeeel veel keer op 70% dat het al goed is.
                        Wat pesca bedoelt is dat je zelf een topic aanmaakt waar je je progressie bijhoudt i.p.v. het hier te plaatsen !
                        "Straight outta gym"

Comment

Ik dacht juist: ik maak er maar geen topic van aan, want dat is forum vervuiling..
                          Hahaha!

Nou ja..zo af en toe hier even laten weten dat ik nog steeds goed bezig ben...
                          Maar die bevestiging heb ik ook eigenlijk niet nodig.
                          :-)

Comment

Mooi dat het beter gaat, is wel fijn als kleren weer wat mooier zitten hè. Focus je niet teveel op je weegschaal, kleding en de spiegel is meer waard. Kunt ook taille meten, ook wel prima indicatie voor voortgang.

Het heeft om af te vallen weinig zin je aantal herhalingen te vergroten en je set te verkleinen, sterker nog denk dat je beter af bent met je huidige opzet. Mss moet je eens naar iets als Stonglifts kijken, beviel mij erg goed!

StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts

Comment

Nou, mijn armpjes en beentjes groeien een beetje uit de voegen.
                              Hahaha..
                              Die maat 34 broek is fijn, maar mijn bovenbenen en kuiten zitten er nogal strak in.
                              De mouwen van de shirtjes dijen ook nogal uit..

Ik had inderdaad moeten meten...laat dát nou net het enige zijn wat ik niet heb opgemeten.
                              Dom.
                              Dat weegmoment (1x per maand) laat ik er echter wel in zitten.
                              Al is het prachtig om te zien dat ik van XXL naar L/XL ben gegaan en alles zit gewoon net even wat beter.

We gaan al weer richting 1 juni.
                              :-D

Ik zal eens naar de stronglifts kijken!

Comment

Meten

MEten is echt het beste, je taille,je armen en je benen,eventueel je borstomvang kan ook.Het mooiste is natuurlijk als je taille niet groter wordt en je wel aankomt, dan doe je het goed.
                                Nou, mijn armpjes en beentjes groeien een beetje uit de voegen.
                                Hahaha..
                                Die maat 34 broek is fijn, maar mijn bovenbenen en kuiten zitten er nogal strak in.
                                De mouwen van de shirtjes dijen ook nogal uit..

Ik had inderdaad moeten meten...laat dát nou net het enige zijn wat ik niet heb opgemeten.
                                Dom.
                                Dat weegmoment (1x per maand) laat ik er echter wel in zitten.
                                Al is het prachtig om te zien dat ik van XXL naar L/XL ben gegaan en alles zit gewoon net even wat beter.

We gaan al weer richting 1 juni.
                                :-D

Ik zal eens naar de stronglifts kijken!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X