Hallo,
Ik had even een vraag met betrekking tot een eet schema die ik heb opgezet voor mijn vriendin.
Zij train nu dik een half jaar goed, in het begin 5x in de week spinning en was zo wat kilo's kwijt, nu over na krachttraining en cardio want het einddoel is om toch aardig strak in haar vel te komen zitten.
En dit begint natuurlijk allemaal bij de voeding dus wil haar meteen goed van start laten maken.
Zij is 26 jaar, is 1.59m, 59 Kg, vet 23%
Calorie behoefte: onderhoud 2080 afvallen 1680 aankomen 2601
???( nu weet ik niet 100% zeker als de calorie berekening is goed gegaan )???
Uitgerekend via Bereken Jouw Caloriebehoefte
Dagelijkse behoefte:
Calorieen 1690 (berekend via bovenstaande site)
Eiwitten 118 (berekend lichaamsgewicht x 2gram eiwitten)
Koolhydraten 355 (zag ik ergens staan met zelfde leeftijd gewicht etc)
Vetten 59 (berekend via site)
???( nu ben ik ook niet 100% zeker als dit wel de juiste verhoudingen zijn )???
Op deze berekeningen heb ik een voedingsschema gemaakt waar ze op een totaal uitkomt van:
139 gram eiwitten lijkt me toch wat veel ???
233 gram koolhydraten de 1 zegt meer de ander zegt minder ???
60 gram vetten volgens mij dit aardig in orde
2130 calorieen de zegt 3/400 eronder zitten de ander beweert niet eronder te gaan zitten anders breken je spieren/eiwitopname af
Ik denk dus dat t schema wel klopt met deze verhoudingen maar weet dus neit 100% als de verhoudingen wel juist zijn.
Na al het lezen en zoeken en verschillende beweringen ben ik even de weg kwijt.
De 1 zegt ga cutten, eiwitten omhoog en kh en kcal na beneden dan lees ik weer te lage kcal werkt spieropbouw weer tegen.
Train zelf ook al jaren wat op en neer gaat
Dus weet dat elke lichaam anders is en anders reageert
Maar misschien dat iemand een goede verhoudening weet aan wat ze per dag moet binnen krijgen.
Of misschien vrouwen die dit stadium al zijn gepasseerd en ervaring mee hebben.
Alvast bedankt
ps fijn krijg het eet schema er niet op, maar als ik de juiste verhoudingen heb deel ik zelf alles door 7 maaltijd en weg ik alle voeding af dus dat is het probleem niet maar zal nog wel even proberen om hem wel te posten
Ik had even een vraag met betrekking tot een eet schema die ik heb opgezet voor mijn vriendin.
Zij train nu dik een half jaar goed, in het begin 5x in de week spinning en was zo wat kilo's kwijt, nu over na krachttraining en cardio want het einddoel is om toch aardig strak in haar vel te komen zitten.
En dit begint natuurlijk allemaal bij de voeding dus wil haar meteen goed van start laten maken.
Zij is 26 jaar, is 1.59m, 59 Kg, vet 23%
Calorie behoefte: onderhoud 2080 afvallen 1680 aankomen 2601
???( nu weet ik niet 100% zeker als de calorie berekening is goed gegaan )???
Uitgerekend via Bereken Jouw Caloriebehoefte
Dagelijkse behoefte:
Calorieen 1690 (berekend via bovenstaande site)
Eiwitten 118 (berekend lichaamsgewicht x 2gram eiwitten)
Koolhydraten 355 (zag ik ergens staan met zelfde leeftijd gewicht etc)
Vetten 59 (berekend via site)
???( nu ben ik ook niet 100% zeker als dit wel de juiste verhoudingen zijn )???
Op deze berekeningen heb ik een voedingsschema gemaakt waar ze op een totaal uitkomt van:
139 gram eiwitten lijkt me toch wat veel ???
233 gram koolhydraten de 1 zegt meer de ander zegt minder ???
60 gram vetten volgens mij dit aardig in orde
2130 calorieen de zegt 3/400 eronder zitten de ander beweert niet eronder te gaan zitten anders breken je spieren/eiwitopname af
Ik denk dus dat t schema wel klopt met deze verhoudingen maar weet dus neit 100% als de verhoudingen wel juist zijn.
Na al het lezen en zoeken en verschillende beweringen ben ik even de weg kwijt.
De 1 zegt ga cutten, eiwitten omhoog en kh en kcal na beneden dan lees ik weer te lage kcal werkt spieropbouw weer tegen.
Train zelf ook al jaren wat op en neer gaat
Dus weet dat elke lichaam anders is en anders reageert
Maar misschien dat iemand een goede verhoudening weet aan wat ze per dag moet binnen krijgen.
Of misschien vrouwen die dit stadium al zijn gepasseerd en ervaring mee hebben.
Alvast bedankt
ps fijn krijg het eet schema er niet op, maar als ik de juiste verhoudingen heb deel ik zelf alles door 7 maaltijd en weg ik alle voeding af dus dat is het probleem niet maar zal nog wel even proberen om hem wel te posten
Comment