Drang naar "lekkere eten" gaat niet weg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drang naar "lekkere eten" gaat niet weg

Hallo.

Ik ben ongeveer nu een paar maanden bezig met mijn low-carb dieet (geen poeders) kom van 127kg, ben al 20kg kwijt.
    Maar de drang naar "fastfood" of snoepen gaat maar niet weg.
    zeker na een workout dan is de drang het ergst...
    Ik weet niet wat te doen want de drang is zo groot dat ik het met moeite volhoud doorheen de week.
    De weekend is het al wat beter want dan houd ik een refeed.
    Ik sport zeker 4-5 dagen in de week voornamelijk cardio omdat ik gewoon gewicht wil verliezen en later focus ik mij op spieren.
    Heeft iemand hier tips voor of moet ik meer Kh in mijn dieet gaan intrdoduceren? nu zit ik ongeveer op 50-60gr carbs per dag.
    Cardio sessies 40-60 minuten per dag.

Ook even een andere vraag ik heb bloed laten trekken na mijn gewichtafname en mijn cholesterol is de hoogte ingeschoten.
    Ik heb de huisarts ingelicht over mijn dieet en volgens hem moet ik gewoon het dieet blijven volgen.
    Snap ik ook niet goed want ik eet tijdens mijn dieet de gezonde vetten en vis zoals tonijn of tong filet, kwark, groenten kip dus snap het niet even goed.

Op je carb up kan je toch wel iets meenemen? een junkdag hoog in carbs? anders, wat werkte voor mij was, als je bijvoorbeeld trek had in friet, at je er een paar, daarna een hoop groente gevolgt door veel water zo kom ik er altans vanaf
    Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Eet je niet gewoon erg weinig kcals?

Comment

Alleen cholesterol meten heb je niks aan. Welke soort cholesterol hoog ligt is veel belangrijker Als jouw HDL cholesterol ineens stukken hoger is dan is je totale meting inderdaad ineens misschien schrikbarend maar dan zou er niets aan de hand zijn.

Even checken waar de waardes vandaan komen dus
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
          Alleen cholesterol meten heb je niks aan. Welke soort cholesterol hoog ligt is veel belangrijker Als jouw HDL cholesterol ineens stukken hoger is dan is je totale meting inderdaad ineens misschien schrikbarend maar dan zou er niets aan de hand zijn.

Even checken waar de waardes vandaan komen dus
          De slechte cholesterol is erg hoog, de goede cholesterol erg laag.

@Emilio 75
          Ik eet 1800 caloriën per dag, verdeeld over 5-6 maaltijden per dag, hoog in eiwitten, laag in carbs.

Comment

Lengte, leeftijd, man of vrouw en vet percentage?
            1800 is niet veel ook niet voor een cut.
            Ligt er ook aan wat je eet.

Bij bv macaroni of rijst. Kok deze eens 5min langer dan heb je veel meer volume. En elke maaltijd an je voorzien van komkommer tomaat etc
            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Probeer eens andere verhoudingen: minder eiwit en meer koolhydraten. Zeker als je ook nog eens energietekort hebt, is de kans best groot dat het voor je werkt. Hoog in eiwitten kan prima werrken, maar is zwaar overgewaardeerd.
              Ik weet wel dat ik het niet trek op 50-60gram koolhydraten per dag, en het is waarschijnlijk net teveel om in ketose te raken.

Daarnaast is honger in een dieet gewoon niet nodig. Maak je groentes wat lekkerder en eet gewoon onbeperkt groene (blad)groentes zoals spinazie, broccoli, sperzieboontjes, komkommer, sla, ect. Zelf een slasaus maken met azijn enzo, of je groentes wokken/stomen met een magere woksaus maakt het alweer veel lekkerder. Of ga eens naar de markt en vraag daar naar kruiden zonder dextrose.

Wat voor vetten eet je op het moment (ik hoop wel dat je ze eet)? Vervang ze door lijnzaad (niet verwarmen), avocado, walnoten, amandelen, vis en dat soort dingen. Is veel beter voor je cholestorol dan bv rood vlees. Daarnaast kan het best zijn dat je cholestorol al verbeterd is, maar dat het gewoon nog slechter was, dus dat je het best goed doet
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik sluit me aan bij Patricia en 1800 kcals is niet veel, enig idee waar je onderhoud ligt?
                Je cholesterol zou zeker niet moeten stijgen door een BB dieet, mijne is behoorlijk gezakt zelfs, ondanks het eten van de (foutief) verfoeide eieren...

Comment

Ik zal even mijn stats posten

Man
                  26 jaar
                  lengte: 183cm
                  gewicht nu: 107kg (kom van 127kg)
                  vetpercentage: nog niet gemeten maar het zit overal, buik, borst en benen

Om te cutten zou ik 2460 calorien moeten binnen nemen vevrije massa 84kg.

Eiwitten: 275gr
                  koolhydraten 41gram
                  vetten 49gram

5 maaltijden per dag

1ste maaltijd
                  4-5 ei-eiwit

2de maaltijd
                  Whey shake

3de maaltijd
                  100 gram witte tonijn met sla en een scheut ketchup over de tonijn

4de maaltijd
                  Kipfilet van 150-200gr
                  met groenten 200gr

5de maaltijd
                  kwark 250gr (de hele pot krijg ik niet op)

Maaltijden zitten 2,5-3hr van mekaar telkens.

Mijn workout is meestal na mijn 1ste maaltijd.

Vandaag is mijn drang precies hard verminderd.
                  Tja over mijn bloedresultaten zal het wel liggen aan mijn jarenlange verwaarlozing, 127kg is een beetje te veel...
                  Mijn bloedruk is ook vrij hoog 150/90 ofzo laagste was 130/80 ofzo.

btw met 50-60gr koolhydraten per dag geraak ik makkelijk in ketose.
                  Mijn adem stinkt gewoon dat het niet normaal is.

Comment

1800 is niet veel voor jouw gewicht...
                    Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                      Ik sluit me aan bij Patricia en 1800 kcals is niet veel, enig idee waar je onderhoud ligt?
                      Je cholesterol zou zeker niet moeten stijgen door een BB dieet, mijne is behoorlijk gezakt zelfs, ondanks het eten van de (foutief) verfoeide eieren...
                      Cholesterol heeft, tenzij je er een extreem dieet op nahoudt meer te maken met je algehele levensstijl en sportactiviteiten. De directe invloed van voeding is niet zo groot. Je lever (waar de grootste aanmaak doorgaans plaatsvindt) past zijn aanmaak aan aan hetgeen je door voeding binnenkrijgt. Zijn wel dingen als goede vetten die een positieve invloed op je hormoonhuishouding hebben om gezonde verhoudingen te creëeren maar wij kunnen een identiek dieet hebben en jij kan supergezonde verhoudingen hebben en ik ongezonde. Lichaamsbeweging...
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        Cholesterol heeft, tenzij je er een extreem dieet op nahoudt meer te maken met je algehele levensstijl en sportactiviteiten. De directe invloed van voeding is niet zo groot. Je lever (waar de grootste aanmaak doorgaans plaatsvindt) past zijn aanmaak aan aan hetgeen je door voeding binnenkrijgt. Zijn wel dingen als goede vetten die een positieve invloed op je hormoonhuishouding hebben om gezonde verhoudingen te creëeren maar wij kunnen een identiek dieet hebben en jij kan supergezonde verhoudingen hebben en ik ongezonde. Lichaamsbeweging...
                        Mja inderdaad ik moet binnen 2 maandjes opnieuw bloed trekken hopelijk zal het gezakt zijn, in combinatie met mijn voeding + fitness.
                        Ik doe op het moment ongeveer 1 uur cardio dus vraag mij af of dat genoeg is of zou ik meer moeten doen?
                        En ik ga 3-4 dagen op fitness (als ik niet werk of op verlof ben kan ik 5-6 dagen gaan)

En ik moet zeggen dat mijn drang op het einde van deze week serieus verminderd is, dus dat zit wel goed denk ik.

Comment

Je vertelt dat je al de nodige kilo's afgevallen bent in de afgelopen maanden. Is die trend nog steeds gaande? Of heeft inmiddels je gewicht zich gestabiliseerd?
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                            Je vertelt dat je al de nodige kilo's afgevallen bent in de afgelopen maanden. Is die trend nog steeds gaande? Of heeft inmiddels je gewicht zich gestabiliseerd?
                            Na mijn 20kg afgevallen was ik even gestopt toen het waren het de feestdagen ondertussen had ik 3kg bijgekomen maar die heb ik dan weer afgekregen.

ondertussen ben ik vorige week terug begonnen en mijn gewicht begint nu terug te verminderen.
                            Ik vind niet dat ik de nodige kg's ben afgevallen, ik bedoel ik ben wel blij met wat ik verloren heb maar ik wil toch liefst onder de 100kg mikken het liefst tussen 85-90kg.

van waar de vraag, als ik vragen mag?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                              De enige variabele was het dieet Pescje, niet de beweging. Die was er voor de verlaging ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X