Veel eten voor het slapen gaan niet slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Neproadie View Post
    lekkere after dinner dip
    Precies, knoopje los en lekker maffen op de bank. Wat wilt een mens nog meer

Comment

Dat heeft te maken met glucosereceptoren in je hersenen.
      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Dat heeft te maken met glucosereceptoren in je hersenen.
        Vertel

Comment

nou heb ik Tourette's syndroom dus mn neurotransmitters kloppen niet en de neurologen snappen na jaren nog steeds niet welke neurotransmitters met zekerheid en op welke manier verstoord zijn... mn houding naar deze man is inderdaad sceptisch wat voeding betreft, en google hielp mij niet echt veel verder dan, zoals sommigen van jullie, het is een kwestie van voorkeur.. sprak wel wat maandjes geleden bij de gym waar ik werkte een Poolse bodybuilder, die legde uit: koolhydraten = insuline = beter slapen, vetten = dopamine = wakker worden, in de ochtend eten dus..

het enige wat ik mij kan bedenken: een ecto (relatief smalle heupen en schouders t.o.v. lengte) eet en verbrandt ie anders dan een endo (relatief brede heup met een korte romp). een ecto valt af zodra hij minder eet, een endo moet veel eten anders wordt hij dik (= metabolisme stagneert). ecto's houden niet van eten, endo's iets te veel soms. die man is inderdaad vrij lang van been en vrij smal van heup en schouder dus houdt hij misschien niet van eten voor het slapen
          "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Voor een bulken is het benodigd

Comment

Laatste twee zinnen in de OP staan haaks op elkaar.

En in mijn ogen wordt er keer op keer vanuit een verkeerde hoek gekeken naar dit onderwerp. Koolhydraten is voornamelijk energie. En de timing van die carbs (samenhangend met de rest) is van invloed op je energie. En gebruik je die energie zo efficiƫnt mogelijk voor het sporten, dan kan dat in mijn ogen wel degelijk invloed hebben op je resultaat. En niet onbelangrijk, je kunt het jezelf daar ook onnodig lastig mee maken
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                Laatste twee zinnen in de OP staan haaks op elkaar.

En in mijn ogen wordt er keer op keer vanuit een verkeerde hoek gekeken naar dit onderwerp. Koolhydraten is voornamelijk energie. En de timing van die carbs (samenhangend met de rest) is van invloed op je energie. En gebruik je die energie zo efficiƫnt mogelijk voor het sporten, dan kan dat in mijn ogen wel degelijk invloed hebben op je resultaat. En niet onbelangrijk, je kunt het jezelf daar ook onnodig lastig mee maken
                Meh, not sure. Voor een groot deel is dat mentaal, als je kijkt naar bloedsuiker levels dan maakt zelfs dat niet zoveel uit zolang je een bepaalde hoeveelheid binnenkrijgt.

Dat principe zie je bijvoorbeeld bij vasten ook. Je energielevel dropt nu eenmaal niet zo snel als de meeste mensen denken. Dat gezegd hebbende, ik heb in de ochtend altijd gigantische honger maar hoe het exact zit is een leuke opzoeker.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Eens met Pesc. Ik merk geen verschil in resultaten wanneer ik weinig carbs of veel carbs eet voor het trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X