voedingsschema cutten (commentaar nodig!)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema cutten (commentaar nodig!)

Hallo,

Ben redelijk nieuw in dit alles maar ik heb nu een 19% bodyfat en zou dit graag zsm willen minderen.. Daarom heb ik een voedingsschema samengesteld om te cutten. weeg 76kg - 186cm groot.

Weet niet wat jullie hieronder van denken? Zoals ik al zei ben ik hier allemaal nieuw in maar met wat opzoekingswerk heb ik dit bekomen. Doe ook krachttraining. Iemand opmerkingen?

IS dit een goed begin om te starten met afvallen? Onderhoud lag op 2700 daarom dat ik bij het cutschema mijn behoefte naar 2360 heb gehaald.. Heb dit gedaan met een excel bestandje van buildmybody..

ik vreet nu echt alles waar ik zin in heb, mcdonalds, uiteten gaan enz,.. Denk dat ik hiermee wel al zal afvallen?

Graag had ik wat commentaar gehad als beginner..

76kg en 186cm lang zou ik persoonlijk nog lang niet cutten ik ben nu zelf 88 kg en 188 lang en vind het nog steeds geen tijd om te cutten.
    Dus mijn vraag aan jou is denk je dat je genoeg gegained hebt om te cutten?

Comment

Originally posted by rudie View Post
      76kg en 186cm lang zou ik persoonlijk nog lang niet cutten ik ben nu zelf 88 kg en 188 lang en vind het nog steeds geen tijd om te cutten.
      Dus mijn vraag aan jou is denk je dat je genoeg gegained hebt om te cutten?
      Hmmm.. Dat denk ik wel maar ik heb wreed last van echt teveel vet in buik... En die wil ik eerst wat wegkrijgen met cutten & cardio icm krachttraining, niet?

Comment

Je kunt ook recompen ipv cutten/bulken. Hou voeding rond je behoefte, iets erboven als je cardio wilt doen, iets eronder als je zonder cardio wilt doen. En krachttraining doen, je eigen schema volgen, mits dit een goed (logisch) krachttrainingsschema is, waarbij je progressie maakt.

Comment

Ik hoor veel ste vaak van vet rond de buik streek.
          Doe cardio,buik,benen.
          Als je nu gaat cutten ben je weer bij het begin puur omdat je pas net begonnen.
          Zoals naruto zegt ga rond je behoefte om op dat gewicht te blijven.

Comment

Kcal omhoog gooien. Zorgen voor schone voeding en een goed trainingsschema. Als he dit goed doet bouw je spiermassa en verdwijnt het buikvet.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Kcal omhoog gooien. Zorgen voor schone voeding en een goed trainingsschema. Als he dit goed doet bouw je spiermassa en verdwijnt het buikvet.
              Je buikvet verdwijnt als je meer kcal gaat eten? Kun je dat toelichten?

Comment

Originally posted by Kiirby View Post
                Hallo,

Ben redelijk nieuw in dit alles maar ik heb nu een 19% bodyfat en zou dit graag zsm willen minderen.. Daarom heb ik een voedingsschema samengesteld om te cutten. weeg 76kg - 186cm groot.

Weet niet wat jullie hieronder van denken? Zoals ik al zei ben ik hier allemaal nieuw in maar met wat opzoekingswerk heb ik dit bekomen. Doe ook krachttraining. Iemand opmerkingen?

IS dit een goed begin om te starten met afvallen? Onderhoud lag op 2700 daarom dat ik bij het cutschema mijn behoefte naar 2360 heb gehaald.. Heb dit gedaan met een excel bestandje van buildmybody..

ik vreet nu echt alles waar ik zin in heb, mcdonalds, uiteten gaan enz,.. Denk dat ik hiermee wel al zal afvallen?

Graag had ik wat commentaar gehad als beginner..
                350 onder behoefte vind ik te weinig. Ga er eerder 700 onder zitten. Hoe meer vet je hebt, des te meer je af kunt vallen zonder spieren te verliezen. Gemiddeld 2000 kcal eten dus; verschil op trainingsdagen en rustdagen is 500 kcal.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                  350 onder behoefte vind ik te weinig. Ga er eerder 700 onder zitten. Hoe meer vet je hebt, des te meer je af kunt vallen zonder spieren te verliezen. Gemiddeld 2000 kcal eten dus; verschil op trainingsdagen en rustdagen is 500 kcal.
                  Okej thx. En dus wanneer ik van mezelf vind dat ik genoeg gecut heb (lees: dat ik genoeg vet kwijt ben) kan ik beginnen met bulken dus, right? sorry voor de 'stomme' vragen ben hier redelijk nieuw in.

Doe ik er goed aan binnen een maand of 2 opnieuw mijn vetpercentage op te meten?

Comment

Originally posted by Kiirby View Post
                    Okej thx. En dus wanneer ik van mezelf vind dat ik genoeg gecut heb (lees: dat ik genoeg vet kwijt ben) kan ik beginnen met bulken dus, right? sorry voor de 'stomme' vragen ben hier redelijk nieuw in.

Doe ik er goed aan binnen een maand of 2 opnieuw mijn vetpercentage op te meten?
                    Exact, bulk of cut naar wat jij mooi vind op dat moment. Je kunt je vetpercentage zovaak meten als je wilt, maar belangrijker is je gewicht. Aanbevolen is dat je 0,5-1% van je totale gewicht max per week kwijtraakt. Heb je veel vet, dan kun je dichter tegen de 1% aan zitten, met minder vet dichter bij de 0,5% ivm eventueel spierverlies. Houd je gewicht dus goed bij en als je teveel afvalt, ga meer eten. Vind je dat je te weinig afvalt, eet dan minder.

Comment

Ok bedankt voor de uitleg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X