Originally posted by Bigdude
View Post
Hulp aub ?
Collapse
X
-
Originally posted by Dynamix View PostAls je op je 'onderhoud' eet en je valt af, dan is dat je onderhoud dus al niet. Je spreekt jezelf tegen. Als je iemand wilt helpen, raad ik je aan om beter geen dingen te roepen die je ooit ergens hebt gehoord.
Comment
-
-
Originally posted by Dynamix View PostEr is geen literatuur die dat ondersteunt, zelfs niet bij een crashdieet, dus wat je nu roept kun je scharen onder bro-science. Max. vertraging van het metabolisme is +-15%.
Dus bijvoorbeeld; onderhoud is 2000, versnelt met bijvoorbeeld 15% en wordt 2300. In de cut ga je stofwisseling vertraagt naar 15% onder je oude onderhoud, dus naar 1700. Dan zou de vertraging tov het verhoogde onderhoud veel groter zijn.
Of is dit versnellen van de stofwisseling niet mogelijk?
Comment
-
Originally posted by FitnessEcto View PostKan je stofwisseling ook versnellen door een langere periode elke dag boven je onderhoud te eten?
Dus bijvoorbeeld; onderhoud is 2000, versnelt met bijvoorbeeld 15% en wordt 2300. In de cut ga je stofwisseling vertraagt naar 15% onder je oude onderhoud, dus naar 1700. Dan zou de vertraging tov het verhoogde onderhoud veel groter zijn.
Of is dit versnellen van de stofwisseling niet mogelijk?
Echter, als je gaat bulken, dan kan het goed zijn dat je veel meer moet eten dan wanneer je cut vanwege een aantal factoren. Het verschil tussen cut-kcal en bulk-kcal kan bijv. bij sommigen 1500 kcal of meer zijn, al is het natuurlijk afhankelijk van hoe diep je cut en hoeveel je boven onderhoud bulkt. De reden hiervoor is dat de meeste mensen tijdens een kcal-tekort (onbewust) minder gaan bewegen; ik bedoel geen sport, maar heen en weer lopen, wiebelen met je benen enz. Daarnaast is het zo dat hoe meer je eet, vooral eiwit, des te meer van die kcal 'verloren' gaan om het te verteren, wat het thermische effect wordt genoemd. Deze fenomenen zijn vaak de reden waarom sommigen denken dat je stofwisseling versnelt, maar eigenlijk komt het dus hierdoor.
Guy Droog heeft hier onlangs dit vrij overzichtelijke artikel over geschreven als je meer wilt weten.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostIk weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je stofwisseling kan versnellen van wat je normale stofwisseling is. Wel hebben sommige mensen een iets snellere stofwisseling dan anderen, maar dat zal hoogstens een paar honderd kcal zijn.
Echter, als je gaat bulken, dan kan het goed zijn dat je veel meer moet eten dan wanneer je cut vanwege een aantal factoren. Het verschil tussen cut-kcal en bulk-kcal kan bijv. bij sommigen 1500 kcal of meer zijn, al is het natuurlijk afhankelijk van hoe diep je cut en hoeveel je boven onderhoud bulkt. De reden hiervoor is dat de meeste mensen tijdens een kcal-tekort (onbewust) minder gaan bewegen; ik bedoel geen sport, maar heen en weer lopen, wiebelen met je benen enz. Daarnaast is het zo dat hoe meer je eet, vooral eiwit, des te meer van die kcal 'verloren' gaan om het te verteren, wat het thermische effect wordt genoemd. Deze fenomenen zijn vaak de reden waarom sommigen denken dat je stofwisseling versnelt, maar eigenlijk komt het dus hierdoor.
Guy Droog heeft hier onlangs dit vrij overzichtelijke artikel over geschreven als je meer wilt weten.
BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostIk weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je stofwisseling kan versnellen van wat je normale stofwisseling is. Wel hebben sommige mensen een iets snellere stofwisseling dan anderen, maar dat zal hoogstens een paar honderd kcal zijn.
Comment
-
-
Originally posted by rain View PostHij doet in ieder geval wel zijn best om mensen te helpen.
Enkel reageren op reacties wordt degene die vragen stelt vaak ook niet wijzer van.
In het algemeen dan he.
Comment
-
Originally posted by Gus View Post
Wat jij aankaart is een nog lopend debat tussen Layne Norton en vele anderen zoals Lyle McDonald. Tot nu toe heeft geen enkel onderzoek aan kunnen tonen dat je metabolisme met meer dan 15% kan vertragen (mensen met zeldzame ziekten en/of mensen op bepaalde antidepressia uitgezonderd). Wat Layne Norton zegt is gebaseerd op zijn eigen ervaring, wat betekent dat zijn cliënten hem (via email) vertellen dat zij een bepaald aantal kcal eten, maar niet afvallen. Het is dus niet vast te stellen of zij werkelijk zo weinig eten en niet afvallen, dat daaruit geconcludeerd kan worden dat hun metabolisme met meer dan 15% is vertraagt, oftewel dat zij 'metabolische schade' hebben opgelopen. Mensen die zeggen dat ze bv. 1000 kcal eten, maar niet afvallen, 'vergeten' vaak toevallig dat zij hun crashdieet niet meer trekken op sommige dagen en vervolgens 'bingen' op tig duizend kcal en alles weer teniet doen.
Ik vond het een interessant onderwerp, maar ik heb toch meer geloof in wat onderzoek tot nu toe heeft uitgewezen. The Minnesota Starvation Experiment is een experiment/onderzoek waarin een heleboel mensen op 50% van hun kcal zijn gezet voor een bepaalde tijd en geen van hen had een metabolisme dat met meer dan 15% vertraagt is. Als je meer wilt weten dan kun je dat onderzoek doorlezen. Zoals ik eerder aangaf is er enkel literatuur die ondersteunt dat een vertraging van het metabolisme van +-15% niet mogelijk is.
Overigens heb ik het boek van Sohee Lee (in samenwerking met Layne Norton) (voor 90 euro) gekocht en (in 2 uur uit)gelezen over het 'herstellen' van het metabolisme. Grootste onzinboek dat ik sinds lange tijd heb gelezen en m'n geloofwaardigheid in Layne Norton is daardoor aardig gedaald. Uiteraard heb ik een refund gevraagd/gekregen.
Je mag dus geloven wat je wilt. Niet alles is nog bewezen door de wetenschap, maar het wijst er sterk op dat een vertraging van het metabolisme groter dan +-15% niet voorkomt.
Comment
-
Originally posted by Bigdude View PostJa dit is dus net zo goed bro science en van horen zeggen recht en links wat bij elkaar geplakt. En vervolgens doen alsof je een goeroe bent Goy Droog types hebben over het algemeen redelijk wat kennis. Echter is dit vaak zo van het web geplukt. Als ik al die fitness boys moet geloven weten ze alles en wat hebben ze eraan ? Mannen als Charles Glass,Neil Hill, Sibil Peeters beter lees je daar wat van. Die weten hoe je mensen groot kunt krijgen voor MIJ persoonlijk als IK er niet groter van word werkt het niet en was het niet de moeite om te lezen.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostDus.. wat is nu je punt precies?
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...4 dagen geleden
-
door datarecoveeNeed to access BIOS :
- Change Boot Order – Boot from a USB or CD/DVD for OS installation or recovery.
- Enable Virtualization – Activate technologies
-
5 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-