Hulp aub ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bigdude View Post
    Jazeker en bij een te lage kcal inname zal het lichaam ook meer vocht en vet vasthouden. En sneller spieren verbranden. Vandaar dat ook vaak word gezegd dat je gewoon je onderhoud moet eten of net iets eronder en door krachttraining en cardio een te kort te creëren zo is makkelijker spiermassa vast te houden en vet te verliezen. Heel laag in kcal gaan is meestal voor mensen die echt van obesitas naar normaal willen en het niet uitmaakt wat ze afvallen als ze maar afvallen. En ook dan niet te laag gaan omdat het lichaam zich aanpast op je lage inname en bij de minste of geringste verhoging zal het lichaam direct alles opslaan om het grote te kort weer te herstellen vandaar rebound.
    Dus om te zeggen dat voeding je metabolisme niet beïnvloed is vreemd daar waar het er alles mee te maken heeft.
    Als je op je 'onderhoud' eet en je valt af, dan is dat je onderhoud dus al niet. Je spreekt jezelf tegen. Als je iemand wilt helpen, raad ik je aan om beter geen dingen te roepen die je ooit ergens hebt gehoord.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
      Als je op je 'onderhoud' eet en je valt af, dan is dat je onderhoud dus al niet. Je spreekt jezelf tegen. Als je iemand wilt helpen, raad ik je aan om beter geen dingen te roepen die je ooit ergens hebt gehoord.
      Ik zij dat je je onderhoud moet eten of net iets eronder en je te kort creëren door krachttraining dan wel cardio. Ik snap de basis zelf ook wel

Comment

Ik zij dat je je onderhoud moet eten of net iets eronder en je te kort creëren door krachttraining dan wel cardio. Ik snap de basis zelf ook wel
        Je onderhoud bereken je inc. krachttraining, dus die formule werkt niet zo .

Comment

Er is geen literatuur die dat ondersteunt, zelfs niet bij een crashdieet, dus wat je nu roept kun je scharen onder bro-science. Max. vertraging van het metabolisme is +-15%.
          Kan je stofwisseling ook versnellen door een langere periode elke dag boven je onderhoud te eten?

Dus bijvoorbeeld; onderhoud is 2000, versnelt met bijvoorbeeld 15% en wordt 2300. In de cut ga je stofwisseling vertraagt naar 15% onder je oude onderhoud, dus naar 1700. Dan zou de vertraging tov het verhoogde onderhoud veel groter zijn.

Of is dit versnellen van de stofwisseling niet mogelijk?

Comment

Originally posted by FitnessEcto View Post
            Kan je stofwisseling ook versnellen door een langere periode elke dag boven je onderhoud te eten?

Dus bijvoorbeeld; onderhoud is 2000, versnelt met bijvoorbeeld 15% en wordt 2300. In de cut ga je stofwisseling vertraagt naar 15% onder je oude onderhoud, dus naar 1700. Dan zou de vertraging tov het verhoogde onderhoud veel groter zijn.

Of is dit versnellen van de stofwisseling niet mogelijk?
            Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je stofwisseling kan versnellen van wat je normale stofwisseling is. Wel hebben sommige mensen een iets snellere stofwisseling dan anderen, maar dat zal hoogstens een paar honderd kcal zijn.

Echter, als je gaat bulken, dan kan het goed zijn dat je veel meer moet eten dan wanneer je cut vanwege een aantal factoren. Het verschil tussen cut-kcal en bulk-kcal kan bijv. bij sommigen 1500 kcal of meer zijn, al is het natuurlijk afhankelijk van hoe diep je cut en hoeveel je boven onderhoud bulkt. De reden hiervoor is dat de meeste mensen tijdens een kcal-tekort (onbewust) minder gaan bewegen; ik bedoel geen sport, maar heen en weer lopen, wiebelen met je benen enz. Daarnaast is het zo dat hoe meer je eet, vooral eiwit, des te meer van die kcal 'verloren' gaan om het te verteren, wat het thermische effect wordt genoemd. Deze fenomenen zijn vaak de reden waarom sommigen denken dat je stofwisseling versnelt, maar eigenlijk komt het dus hierdoor.

Guy Droog heeft hier onlangs dit vrij overzichtelijke artikel over geschreven als je meer wilt weten.

Comment

Je bent me voor dynamix wou die ook linke hehe

Comment

Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je stofwisseling kan versnellen van wat je normale stofwisseling is. Wel hebben sommige mensen een iets snellere stofwisseling dan anderen, maar dat zal hoogstens een paar honderd kcal zijn.

Echter, als je gaat bulken, dan kan het goed zijn dat je veel meer moet eten dan wanneer je cut vanwege een aantal factoren. Het verschil tussen cut-kcal en bulk-kcal kan bijv. bij sommigen 1500 kcal of meer zijn, al is het natuurlijk afhankelijk van hoe diep je cut en hoeveel je boven onderhoud bulkt. De reden hiervoor is dat de meeste mensen tijdens een kcal-tekort (onbewust) minder gaan bewegen; ik bedoel geen sport, maar heen en weer lopen, wiebelen met je benen enz. Daarnaast is het zo dat hoe meer je eet, vooral eiwit, des te meer van die kcal 'verloren' gaan om het te verteren, wat het thermische effect wordt genoemd. Deze fenomenen zijn vaak de reden waarom sommigen denken dat je stofwisseling versnelt, maar eigenlijk komt het dus hierdoor.

Guy Droog heeft hier onlangs dit vrij overzichtelijke artikel over geschreven als je meer wilt weten.
                Ik heb even al je posts in dit topic doorgelezen en je doet alsof je de absolute waarheid spreekt maar dat doe je niet.

BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Twee van je helden Dynamix. Keuzes jongen
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ja dit is dus net zo goed bro science en van horen zeggen recht en links wat bij elkaar geplakt. En vervolgens doen alsof je een goeroe bent Goy Droog types hebben over het algemeen redelijk wat kennis. Echter is dit vaak zo van het web geplukt. Als ik al die fitness boys moet geloven weten ze alles en wat hebben ze eraan ? Mannen als Charles Glass,Neil Hill, Sibil Peeters beter lees je daar wat van. Die weten hoe je mensen groot kunt krijgen voor MIJ persoonlijk als IK er niet groter van word werkt het niet en was het niet de moeite om te lezen.

Comment

Originally posted by Gus View Post
                      Ik heb even al je posts in dit topic doorgelezen en je doet alsof je de absolute waarheid spreekt maar dat doe je niet.

Nee Dynamix maakt geen fouten want mocht het daar op lijken komt ie met Guy Droog aan.

Comment

Hij doet in ieder geval wel zijn best om mensen te helpen.
                        Enkel reageren op reacties wordt degene die vragen stelt vaak ook niet wijzer van.
                        In het algemeen dan he.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
                          Hij doet in ieder geval wel zijn best om mensen te helpen.
                          Enkel reageren op reacties wordt degene die vragen stelt vaak ook niet wijzer van.
                          In het algemeen dan he.
                          Klopt er zijn alleen meer wegen die naar Rome leiden dan alleen zijn weg. Hij geeft zeker hele goede adviezen en is van een hoge meerwaarde voor het forum.

Comment

Originally posted by Gus View Post

Kijk goed naar wat ik schrijf: "ik weet het niet zeker, maar.." en "dan kan het goed zijn dat". Heel wat anders dan dat ik alles verkondig als feiten. Je hoeft m'n woorden niet te verdraaien. Ik weet zeker niet alles en dat pretendeer ik ook niet.

Wat jij aankaart is een nog lopend debat tussen Layne Norton en vele anderen zoals Lyle McDonald. Tot nu toe heeft geen enkel onderzoek aan kunnen tonen dat je metabolisme met meer dan 15% kan vertragen (mensen met zeldzame ziekten en/of mensen op bepaalde antidepressia uitgezonderd). Wat Layne Norton zegt is gebaseerd op zijn eigen ervaring, wat betekent dat zijn cliënten hem (via email) vertellen dat zij een bepaald aantal kcal eten, maar niet afvallen. Het is dus niet vast te stellen of zij werkelijk zo weinig eten en niet afvallen, dat daaruit geconcludeerd kan worden dat hun metabolisme met meer dan 15% is vertraagt, oftewel dat zij 'metabolische schade' hebben opgelopen. Mensen die zeggen dat ze bv. 1000 kcal eten, maar niet afvallen, 'vergeten' vaak toevallig dat zij hun crashdieet niet meer trekken op sommige dagen en vervolgens 'bingen' op tig duizend kcal en alles weer teniet doen.

Ik vond het een interessant onderwerp, maar ik heb toch meer geloof in wat onderzoek tot nu toe heeft uitgewezen. The Minnesota Starvation Experiment is een experiment/onderzoek waarin een heleboel mensen op 50% van hun kcal zijn gezet voor een bepaalde tijd en geen van hen had een metabolisme dat met meer dan 15% vertraagt is. Als je meer wilt weten dan kun je dat onderzoek doorlezen. Zoals ik eerder aangaf is er enkel literatuur die ondersteunt dat een vertraging van het metabolisme van +-15% niet mogelijk is.

Overigens heb ik het boek van Sohee Lee (in samenwerking met Layne Norton) (voor 90 euro) gekocht en (in 2 uur uit)gelezen over het 'herstellen' van het metabolisme. Grootste onzinboek dat ik sinds lange tijd heb gelezen en m'n geloofwaardigheid in Layne Norton is daardoor aardig gedaald. Uiteraard heb ik een refund gevraagd/gekregen.

Je mag dus geloven wat je wilt. Niet alles is nog bewezen door de wetenschap, maar het wijst er sterk op dat een vertraging van het metabolisme groter dan +-15% niet voorkomt.

Comment

Ja dit is dus net zo goed bro science en van horen zeggen recht en links wat bij elkaar geplakt. En vervolgens doen alsof je een goeroe bent Goy Droog types hebben over het algemeen redelijk wat kennis. Echter is dit vaak zo van het web geplukt. Als ik al die fitness boys moet geloven weten ze alles en wat hebben ze eraan ? Mannen als Charles Glass,Neil Hill, Sibil Peeters beter lees je daar wat van. Die weten hoe je mensen groot kunt krijgen voor MIJ persoonlijk als IK er niet groter van word werkt het niet en was het niet de moeite om te lezen.
                              Dus.. wat is nu je punt precies?

Comment

Dus.. wat is nu je punt precies?
                                Dat het menselijk heel raar in elkaar zit. En dat al veel dingen die niet zouden moeten kunnen toch gebeuren. Ik gain lean mass zelfs als ik op wedstrijddieet zit en dit gebeurt heel veel. Kan je je metabolisme vertragen ja kun je het versnellen hell yeah

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X