Puin ruimen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by pescatore View Post
    Ik wil niet de azijnpisser zijn maar als dat waar is dan gaat er toch iets mis en lever je teveel vvm in.
    Waarom is -/- 9 kg in 2 maanden te veel?
    En zeker met het startgewicht valt dat toch reuze mee?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Volgens mijn bereiking is die 3kg vocht/spier kwijt in 2 maand tijd.

uitgaande van de volgende berekening;
      102kg 25 % vet = vetmassa 25,5kg

93 21% vet = vetmassa 19,5 kg verschil is 6kg. 9 kg afgevallen -6 kg vet= 3kg vocht/spier
      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

Originally posted by emielos View Post

93 21% vet = vetmassa 19,5 kg verschil is 6kg. 9 kg afgevallen -6 kg vet= 3kg vocht/spier

Volgens mijn berekening zit dat verschil in de vetpercentage metingen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Er vanuitgaande dat zijn 25% en 21% nauwkeurig zijn en 2 x op dezelfde tijd gemeten. Zo'n weegschaal blijft onnauwkeurig.

Comment

Originally posted by rain View Post
            Waarom is -/- 9 kg in 2 maanden te veel?
            En zeker met het startgewicht valt dat toch reuze mee?
            Als er 4% af is, maar wel 9 kg op een startgewicht van 102 kg. You do the math. Hoeft geen ramp te zijn maar ik zou er wel op zijn minst een beetje bezorgd om zijn. Maar goed, laten we geen mojo killer zijn maar ik dacht laat ik een realistische stem zijn, alleen maar schouderklopjes heb je niet veel aan, na een paar van die dingen kun je beter wat feedback krijgen.

Zeker op dit vetpercentage en het feit dat hij net opnieuw begonnen is zijn geen factoren die meehelpen in dat licht. Het zou andersom moeten zijn met een beetje mazzel.
            Last edited by pescatore; 01-04-2016, 13:35.
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Uiteraard is de weegschaal onnauwkeurig. Ik heb in Excel 2 grafieken gemaakt, een met gewicht en een met vetpercentage. Wat mij dan opvalt is dat beide curves eigenlijk hetzelfde zijn. Oftewel het aangegeven vetpercentage is ook gebaseerd op gewicht.

Maar ik ben realistisch en weet dat daar heus wel spierverlies bij zal zitten. Maar ja, so be it! Momenteel heb ik toch niet veel opgebouwde spiermassa en eenmaal op gewicht zullen de beginner gainz vast wel een handje helpen. Mijn uiterlijk is al behoorlijk veranderd. Ik kan sinds tijden weer kleding dragen in de maat L en mijn spijkerbroekmaat is inmiddels 34 geworden.

Ik ga nog even door tot net iets onder de 90 kilo (87-89). Dan zou ik met mijn lengte (net) een gezond BMI hebben (ik weet dat BMI niet zoveel zegt maar is wel een indicatie). Lager wil ik niet gaan omdat ik bang ben dat ik dan te smal ga worden.

Als ik dit bijna bereikt heb ga ik mijn calorie inname verhogen zodat ik op gewicht blijf. Mijn doel word dan spiermassa aanzetten en droger worden. Aangezien ik nog weinig spiermassa heb (en ook nog niet veel krachtsport heb gedaan) denk ik wel wat aan te kunnen zetten zonder te gaan bulken. Uiteindelijk wil ik toch wel naar een vetpercentage van <15%. Maar met mijn huidige spiermassa zou dat niet echt mooi zijn.

In de toekomst als ik wat droger kom te staan ga ik wel (clean)bulken.
              Last edited by Bikerboy82; 01-04-2016, 20:24.
              Van 102 kilo (25%vet) naar <90 kilo (15%vet). Lets do this!!

Comment

Originally posted by emielos View Post

Ik denk dat je gelijk hebt.

goed resultaat!
                Chaka Chaka Boy

Comment

Inmiddels afgevallen naar 89,5 kilo met een vetpercentage van 19,5%. (Begin feb begonnen op 102 kilo met een vetpercentage van 25%) dus zo'n 12,5 kilo afgevallen.

Ik heb mijn doel gesteld op 87 kilo wat ik voor eind mei bereikt wil hebben. Dit komt neer op ongeveer een halve kilo per week wat volgens mij makkelijk haalbaar moet zijn.

Comment

Goede resultaten al gehaald man in korte tijd! Pics ?
                    Een dag niet getraind...

Comment

Goed resultaat. Heb je al nagedacht wat je wilt gaan doen als je je doel behaald hebt? Heb je een volgend doel gezet?
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik zal binnenkort wat pics maken!

Als ik dit doel bereikt heb ga ik mijn calorie inname verhogen zodat ik op 77 kilo blijf. Mijn doel word dan spiermassa aanzetten en dus droger worden. Aangezien ik nog weinig spiermassa heb (en ook nog niet veel krachtsport heb gedaan) denk ik wel wat aan te kunnen zetten zonder te gaan bulken. Uiteindelijk wil ik toch wel naar een vetpercentage van <15%. Maar met mijn huidige spiermassa zou dat niet echt mooi zijn.

In de toekomst als ik wat droger kom te staan ga ik wel (clean)bulken.

Comment

Goed resultaat al, zo ga je die 87kg wel halen!
                          Kan niet = wil niet

Comment

Netjes gedaan! Dat komt geheel in orde, dat is wel duidelijk
                            The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

Comment

Originally posted by Bikerboy82 View Post
                              Als ik dit doel bereikt heb ga ik mijn calorie inname verhogen zodat ik op 77 kilo blijf. Mijn doel word dan spiermassa aanzetten en dus droger worden. Aangezien ik nog weinig spiermassa heb (en ook nog niet veel krachtsport heb gedaan) denk ik wel wat aan te kunnen zetten zonder te gaan bulken. Uiteindelijk wil ik toch wel naar een vetpercentage van <15%. Maar met mijn huidige spiermassa zou dat niet echt mooi zijn.
                              Dat klinkt als een goed plan.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Inmiddels al +- 88 kilo en 19% vet. Inmiddels dus zo'n 14 kilo & 6% vet kwijt! Doel is eigenlijk 87 kilo maar mijn spiegel zegt dat ik moet stoppen met afvallen. Iedereen om me heen vind dat ik erg veel ben afgevallen. Het komt ook niet op een kilo aan maar een BMI onder de 25 zou wel lekker voelen hoewel ik weet dat dit geen goede maatstaf is. Maarja ik wil nu eindelijk wel eens gaan beginnen met krachttraining.

Ik wil me dan ook nu (vrijwel) volledig gaan richten op krachttraining. Het doel is om 2 keer per week een full body schema te gaan doen. Ik weet nog niet goed waar ik moet beginnen. Ik train nu nog met machines maar wil de grote compound oefeningen gaan doen. Is dit mogelijk als full body 2x per week?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X