toch maar weer beginnen met kweken. (nieuw voedingschema)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• toch maar weer beginnen met kweken. (nieuw voedingschema)

Na de 2 maanden gecut te hebben, en 3 a 4 kilo vet minder te hebben. Ga ik maar weer eens aan de slag met massa kweken.

Nou mijn doel is dus massa kweken.
    Ik ben nu 19
    1.84 meter lang
    en weeg 67 met een bf van 8% ( meer als genoeg afgevallen )

Ik heb hiervoor een nieuw schema gemaakt, denk dat ik al redelijk op weg ben, maar wil toch graag jullie mening horen.

hier is het schema

wees gerust fel met je kritiek, ik wil namelijk wat leren

nog vragen, ask

EDIT: let trouwens niet op de eiwitbehoefte van 137 gram boven in, daar streef ik niet naar.
    Last edited by Misterfit; 02-05-2010, 18:15.

8% O_o damn! das wel heel erg net ;o

droog massa kweken gaat volgens mij niet zo zeer snel, maar ik wens je er veel success mee ;] Ik vind 3000 kcal weinig om mee te bulken, maar ieders lijf verschild I guess, ik zit op de 5000 kcal en val zelfs nog af ;p
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by qbane View Post
      8% O_o damn! das wel heel erg net ;o

droog massa kweken gaat volgens mij niet zo zeer snel, maar ik wens je er veel success mee ;] Ik vind 3000 kcal weinig om mee te bulken, maar ieders lijf verschild I guess, ik zit op de 5000 kcal en val zelfs nog af ;p
      tja ik wil niet te veel gaan vreten. eerst maar 500 kcal erover gaan zitten.
      Even een tijdje testen en kijken of ik eventueel wat moet aanpassen. eventueel nog een paar noten bij maaltijd 2 en 3 of ei eiwitten erbij of iets anders, maar dat zie ik dan wel

Tis trouwens 3100 kcal, mijn behoefte is 2600.

Comment

Ben moe en ga zo slapen, maar omdat ik vind dat jij me ergens heel erg aan mijzelf doet denken, zeker toen ik hier net was en vind dat je echt je best doet krijg je nu al een reactie.

Ontbijt is goed.

Maaltijd 2:
        Denk dat je het ingewikkelder maakt dan nodig door kipfilet en kalkoenfilet te pakken, zou gewoon 100gr kipfilet of 100gr kalkoenfilet op je brood doen. Liefst 150gr eigenlijk, maar weet ook dat dat niet praktisch is. Maaltijd mist iets aan eiwitten.

Maaltijd 3:
        Zie commentaar bij maaltijd 2, plus dat ik wat meer zou variëren met de eiwitbronnen. Pak hier eens rosbief of gebakken eieren of iets dergelijks. Zorg voor een zo compleet mogelijk aanbod aan typen eiwit.

Maaltijd 4:
        Vetten, dus walnoten schrappen. Vetten voor de training gaan je niet helpen. Alleen kh/eiwitten pre workout. Zou verder de dosis BCAA's verdubbelen als je ze dan toch neemt. Ben ook geen fan van fruit, maar dat is al lang bekend denk ik. Zal wel voorkeur zijn.

Maaltijd 5:
        Uiteraard niks mis mee.

Maaltijd 6:
        Goed.

Maaltijd 7:
        Niks op aan te merken ook. Zou hier nog wat omega 3 bij nemen.

Die noten die je nu prewo hebt staan zou ik verplaatsen naar maaltijd 3.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Ben moe en ga zo slapen, maar omdat ik vind dat jij me ergens heel erg aan mijzelf doet denken, zeker toen ik hier net was en vind dat je echt je best doet krijg je nu al een reactie.

Ontbijt is goed.

Maaltijd 2:
          Denk dat je het ingewikkelder maakt dan nodig door kipfilet en kalkoenfilet te pakken, zou gewoon 100gr kipfilet of 100gr kalkoenfilet op je brood doen. Liefst 150gr eigenlijk, maar weet ook dat dat niet praktisch is. Maaltijd mist iets aan eiwitten.

is goed, dat word dan 100 gram kipfilet. moet namelijk voor de kalkoen naar de aldi.

Maaltijd 3:
          Zie commentaar bij maaltijd 2, plus dat ik wat meer zou variëren met de eiwitbronnen. Pak hier eens rosbief of gebakken eieren of iets dergelijks. Zorg voor een zo compleet mogelijk aanbod aan typen eiwit.

rosbief zocht ik ook al naar, maar kan het hier nergens vinden. (misschien wat beter zoeken) En zat zelf ook al aan te denken om er eieren bij te doen. Dat wordt dus eieren hier.
          Zou ik hier de pindakaas kunnen schrappen en het vervangen met eiwitrijk beleg beleggen? En dus hier de walnoten doen?

Maaltijd 4:
          Vetten, dus walnoten schrappen. Vetten voor de training gaan je niet helpen. Alleen kh/eiwitten pre workout. Zou verder de dosis BCAA's verdubbelen als je ze dan toch neemt. Ben ook geen fan van fruit, maar dat is al lang bekend denk ik. Zal wel voorkeur zijn.

ok, de vetten verdwijnen hier

Maaltijd 5:
          Uiteraard niks mis mee.

Maaltijd 6:
          Goed.

Maaltijd 7:
          Niks op aan te merken ook. Zou hier nog wat omega 3 bij nemen.

zo goed als gebeurd

Die noten die je nu prewo hebt staan zou ik verplaatsen naar maaltijd 3.
          Bedankt voor de reactie, hier kan ik wat mee.
          post morgen wel mijn nieuwe schema
          Last edited by Misterfit; 03-07-2008, 23:37.

Comment

Als je geen rosbief kun je het zelf maken he. Is gewoon biefstuk, of als je echt rosbief wilt: koop een flink stuk zijlende en braad dit als een rollade. Dat is echt genieten. Let wel op de touwtjes voor je het op je brood doet dan.

Pindakaas zou je kunnen schrappen als je er eieren op gooit, anders zou ik het laten staan, of de dosering walnoten verdubbelen dan kan het wel.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Nou ik ben nu toch nog even aan de gang gegaan,
              Heb het hier en daar aangepast en hoop dat het nu goed is.

Als er toch nog onzin of fouten in zijn gekomen, dan kan ik de schuld zoeken bij het feit dat mijn ogen constant dicht vallen.

Nou hier komt hij doen

Ik heb bij maaltijd 2 kalkoen filet geschrapt en 100 gram kipfilet in de plaats gedaan.

bij maaltijd 3 heb ik de boterham met pindakaas weg gehaald.
              Hier de kipfilet en kalkoen filet verwijdert en ik probeer morgen toch rosbief te vinden en heb 3 ei eiwitten toegevoegd. Verders heb ik hier inplaats van de boterham met pindakaas, de walnoten gedaan.

Nou bij maatlijd 4 zijn de walnoten verdwenen.

de maaltijd 1 uur na de training is ook aangepast, hier heb ik van 50 gram, 70 gram havermout gemaakt.

en bij de magere kwark neem ik nog eens 2 omega 3 pillen.

Heb zelfs 30 kcal meer nu.

alleen vind ik dat ik nu wel heel hoog zit in de eiwitten, 270 gram?
              Dus volgens mij moet ik toch nog iets veranderen, maar zou zo niet weten wat.
              Last edited by Misterfit; 02-05-2010, 18:16.

Comment

ai biefstuk rosbief zou dan wel niet goedkoop zijn. Het moet allemaal wel betala baar zijn, misschien een goedkopere alternatief?

Comment

Zou bij 3 dus die hoeveelheid walnoten verdubbelen, hoewel het voor je kcal niet noodzakelijk, is. Zou liever meer vetten dan meer noten, oftewel dat havermout er eventueel weer af en dan wat noten bij 3 (of 2). Eieren mogen ook hele eieren zijn hoor, statistisch gezien, maar moet je uiteraard zelf weten.

Lijkt me verder goed.

sigpic

Comment

Mijn tip nog even toevoegen: De laatste grote maaltijd van de dag (1 uur na de training) zou ik als ik jou was de hoeveelheid kipfilet eens te vervangen door een flinke portie rood vlees of een grote moot gegrilde zalm. Dat levert een grotere hoeveelheid bouwstoffen en andere stoffen die je anabole hormoonhuishouding flink op zullen voeren.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Mijn tip nog even toevoegen: De laatste grote maaltijd van de dag (1 uur na de training) zou ik als ik jou was de hoeveelheid kipfilet eens te vervangen door een flinke portie rood vlees of een grote moot gegrilde zalm. Dat levert een grotere hoeveelheid bouwstoffen en andere stoffen die je anabole hormoonhuishouding flink op zullen voeren.
                      probleem is dat het ook betaalbaar moet blijven. rood vlees is niet een van de goedkoopste vlees soorten. maar ik ga nu fff snel opjacht naar rosbief.

begin toch pas maandag met dit schema.

Comment

Correct, maar je hebt ook vaak zat aanbiedingen van supermarkten van rood vlees en zalm. Ik hou altijd de folders die bij mij op de mat komen vallen goed in de gaten. Als er weer es wat in de reclame is dan ga ik gauw extra inslaan (ik heb grote vriezers thuis zoals velen al weten) zodat ik weer enkele dagen vooruit kan. Je kunt ook grote diepvrieszakken met zalmflilet inslaan bij de supermarkt of net zoals Punani blikjes zalm eten.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Correct, maar je hebt ook vaak zat aanbiedingen van supermarkten van rood vlees en zalm. Ik hou altijd de folders die bij mij op de mat komen vallen goed in de gaten. Als er weer es wat in de reclame is dan ga ik gauw extra inslaan (ik heb grote vriezers thuis zoals velen al weten) zodat ik weer enkele dagen vooruit kan. Je kunt ook grote diepvrieszakken met zalmflilet inslaan bij de supermarkt of net zoals Punani blikjes zalm eten.
                          dat is een optie ja, is ook heerlijkste vlees wat er is, maar kip vind ik ook super lekker.

Heb trouwen rosbief gevonden, ben benieuwd

Comment

Zou geen zalm voor de training zetten. Veel te vet voor in de buurt van de training.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Zou geen zalm voor de training zetten. Veel te vet voor in de buurt van de training.
                              Vriend, we hebben het de hele tijd over de maaltijd 1 uur NA de training

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X