Tussenbulkje?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tussenbulkje?

Hallo,

Ik ben nu 2 maanden aan het cutten en ben van 82kg naar 74kg gegaan (bij 1.79m).

Ik heb me goed ingelezen op het forum en een eiwitrijk voedingsschema opgesteld, maar ben toch veel spiermassa verloren:
    - ik verlies (de laatste 2 weken) duidelijk kracht
    - zichtbaar spierverlies
    - vetpercentagemeting (electronisch) is van 16.5% naar 15.3% gegaan, hoewel ik deze ook niet vertrouw, want ik ben zichtbaar ook veel vet kwijtgeraakt (complimenten van vriendin)

Erg jammer van de spieren dus, maar ben wel erg blij met het vetverlies.

Omdat ik nu ook kracht aan het verliezen ben, zou het verstandig zijn om een tussenbulkje te doen, of verder te gaan met cutten (wilde eigenlijk naar 12%) ?

Alvast bedankt voor de tips!

Originally posted by Studio1 View Post
    Hallo,

Ik ben nu 2 maanden aan het cutten en ben van 82kg naar 74kg gegaan (bij 1.79m).

Ik heb me goed ingelezen op het forum en een eiwitrijk voedingsschema opgesteld, maar ben toch veel spiermassa verloren:
    - ik verlies (de laatste 2 weken) duidelijk kracht
    - zichtbaar spierverlies
    - vetpercentagemeting (electronisch) is van 16.5% naar 15.3% gegaan, hoewel ik deze ook niet vertrouw, want ik ben zichtbaar ook veel vet kwijtgeraakt (complimenten van vriendin)

Erg jammer van de spieren dus, maar ben wel erg blij met het vetverlies.

Omdat ik nu ook kracht aan het verliezen ben, zou het verstandig zijn om een tussenbulkje te doen, of verder te gaan met cutten (wilde eigenlijk naar 12%) ?

Alvast bedankt voor de tips!
    Denk dat je te ver onder je behoefte zit, weet je je behoefte uberhaupt?
    Srry ik zie net 8 kilo in 2 maanden, je bent duidelijk bezig met een crashdieet.

Dus inplaats van een tussen bulkje, zou ik maar snel je behoefte bereken en op een gezond manier gaan cutten.

Comment

Wil je voedingsschema wel eens zien.

Comment

Doe je ook nog aan cardio ?

Comment

8 kilo kwijt en maar 1 % bf, dan doe je ook iets fout denk ik

Comment

Bedankt voor de snelle feedback.. het is zeker niet mijn bedoeling om te crashen, na alle waarschuwingen hier...

Hierbij mijn eetschema, waarbij ik moet opmerken dat de tonijn 's middags er de laatste weken bij ingeschoten is door werk, wat ik vaak compenseer met een whey-shake....
            Attached Files

Comment

mis je toch al snel 100kcal per x dat het er bij ingeschoten is.
              denk dat het ook dat je toch wel iets meer moet eten want je zat op de 2038 totaal en je hebt zelf in je tabbel staan cutten:2301 dus dan mis je al bijna 300 + die 100 van die je vergeten bent kom je dus op 400 uit onder cut schema volgens je tabel dus das bijna dubbele want je doet rond de 500 onder je behoefte om af te vallen.
              mischien heb ik het mis dan zal iemand mij moeten verbeteren
              Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                denk dat het ook dat je toch wel iets meer moet eten want je zat op de 2038 totaal en je hebt zelf in je tabbel staan cutten:2301 dus dan mis je al bijna 300 + die 100 van die je vergeten bent kom je dus op 400 uit onder cut schema volgens je tabel dus das bijna dubbele want je doet rond de 500 onder je behoefte om af te vallen.
                Ik snap niks van wat je zegt. Misschien moet je ook leestekens enzo gebruiken, dat maakt het makkelijker voor iederen

Comment

Je hebt gelijk.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Je hebt gelijk.
                    hehe eindelijk xtje gelijk

komt het ffies duidelijker op papier

Studio1 zegt dat hij tonijn smiddags de laatste weken is vergeten.
                    in zijn schema staat -+200 kcal (de tonijn).
                    hij had het vervangen voor shakes dat -+ 100kcal is:
                    dus verlies van 100kcal.

zijn totaale behoefte was bij cutten 2301kcal.
                    hij zat op 2038kcal.
                    dan nog - die 100kcal van tonijn niet eten =1938kcal.
                    hierdoor kom je dus om een tekort van zeg maar 363kcal voor zijn cut-behoefte

dus dan zit je al aan ongeveer 400kcal onder je behoefte en door alles op een rijtje te zetten komt hij per dag nog eens 363kcal te kort.
                    dit komt dus neer op 763kcal onder je behoefte en dat is dus veels te weinig en dus crashdieet

dit alles heb ik uit zijn eigen tabel gehaald.
                    Greetz
                    Calisthenics / Street workout

Comment

hehe eindelijk xtje gelijk

komt het ffies duidelijker op papier

Studio1 zegt dat hij tonijn smiddags de laatste weken is vergeten.
                      in zijn schema staat -+200 kcal (de tonijn).
                      hij had het vervangen voor shakes dat -+ 100kcal is:
                      dus verlies van 100kcal.

zijn totaale behoefte was bij cutten 2301kcal.
                      hij zat op 2038kcal.
                      dan nog - die 100kcal van tonijn niet eten =1938kcal.
                      hierdoor kom je dus om een tekort van zeg maar 363kcal voor zijn cut-behoefte

dus dan zit je al aan ongeveer 400kcal onder je behoefte en door alles op een rijtje te zetten komt hij per dag nog eens 363kcal te kort.
                      dit komt dus neer op 763kcal onder je behoefte en dat is dus veels te weinig en dus crashdieet

dit alles heb ik uit zijn eigen tabel gehaald.
                      Greetz
                      Mijn vermoedens klopten dus, hij eet te weinig.

Ik zag eerst niet eens dat hij maar 1% gedaalt is. 1% vet is bij mij een halve kilo vet. Dat betekend dus dat hij minstens 7 kilo spier is kwijt geraakt. of zie ik dat fout?

Geen wonder dat hij kracht verliest

Comment

Allemaal bedankt voor de feedback.

Heb nog even de exacte stats erbij gehaald, en ben sinds 20 juni (7 weken geleden) van 79.1 (16.7%) naar 74.1 (15.3%) gegaan.

vvm op 20 juni: 65.8kg
                        vvm op 4 aug: 62.7kg

Dus 3.1 kg in spier verloren, en 1.9 kg in vet (als ik goed reken)...

Comment

Allemaal bedankt voor de feedback.

Heb nog even de exacte stats erbij gehaald, en ben sinds 20 juni (7 weken geleden) van 79.1 (16.7%) naar 74.1 (15.3%) gegaan.

vvm op 20 juni: 65.8kg
                          vvm op 4 aug: 62.7kg

Dus 3.1 kg in spier verloren, en 1.9 kg in vet (als ik goed reken)...
                          een dikke 60% spierverlies dus. Je moet toch echt je schema wat aanpassen, want er gaat hier iets totaal fout.

Comment

@ Misterfit: Wat zijn 'normale' verhoudingen tussen vet- en spierverlies in een goede cut? (80% vet, 20% spier ofzo?)

Is jullie advies om verder te gaan met cutten (met verbeterd schema/uitvoer van schema) of even tussendoor te bulken om weer wat spier aan te maken?

Overigens, als ik mijn schema herbereken met mijn nieuwe stats, zit ik met mijn huiddige inname rond de cut-behoefte.

Comment

@ Misterfit: Wat zijn 'normale' verhoudingen tussen vet- en spierverlies in een goede cut? (80% vet, 20% spier ofzo?)

Is jullie advies om verder te gaan met cutten (met verbeterd schema/uitvoer van schema) of even tussendoor te bulken om weer wat spier aan te maken?

Overigens, als ik mijn schema herbereken met mijn nieuwe stats, zit ik met mijn huiddige inname rond de cut-behoefte.
                              je behoefte is puur een indicatie. Dus het hoeft niet precies te kloppen. Aangezien je nu dan 500 kcal eronder zit, denk ik dat je behoefte wat hoger lag, dan je denkt.

Wat precies de normale verhouding is weet ik niet, maar het is heel goed te doen om een halve kilo af te vallen, zonder al te veel spierverlies. 60% is gewoon te veel.

ik ben bijvoorbeeld in 2 a 3 maanden van 12 naar 8% gegaan.
                              Amper spierverlies en mijn kracht nam ook niet af, sterker nog, het nam zelfs toe ( helaas geen massa erbij, maar dat is ook moelijk in de cut.)

Maar je kunt best wel een tijdje weer gaan bulken. Hoe meer spier je hebt, hoe hoger de verbranding.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X