Advies sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

bagger advies!!!

- je ontbijt is het belangerijkste van al je maaltijden, eet veel en gezond, ook al zit je in de cut. elke 2-3 uur eten, dus als je 7 uur opstaat moet je al 2 maaltijden binnen hebben voor 12 uur.
    - gewoon brood? nah, volkoren brood verteerd veel sneller en is rijk aan voedingswaarden.
    - fruit als tussendoortje? snelle suikers alleen in de ochtend en post workout.
    - ja veel groente, maar nog meer eiwitten dan koolhydraten.
    - vette dingen zoals...? err magere melk = prima, magere kwark (platte kaas) = perfekt.
    - na 8en niet eten? zowiezo kwark voor het slapen gaan en als dat pas om 12 uur is gewoon 9 uur ook een volledige maaltijd.
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Hahah, jullie willen toch niet zeggen dat niemand in jullie directe omgeving een camera heeft die je een dagje kan lenen?
      Niet dat ik zo graag jullie foto's wil zien, maar ik zie deze reden vaak worden gegeven. Ja ik heb geen goeie camera daarom post ik geen fotos...

Comment

Ik moet de eerste instructeur nog tegenkomen die verstand heeft van normaal trainen om te groeien. Een hele berg trainers komt aanzetten met allerlei stabiliteitswerk, kettlebell meuk, medicijnballen, en weet ik veel allemaal wel niet voor dingen. Al die dingen hebben ongetwijfeld een plaats en een tijd, maar voor het leeuwendeel van de mensen is het overbodig omdat ze er nog lang niet aan toe zijn, of gewoon niet functioneel, omdat balans niet het zwakke punt is en met db's en bb's dezelfde vooruitgang kan worden gemaakt als met kb's.
        Voeding en instructeurs... Tjah, kijk eens rond naar adviezen die mensen krijgen zou ik zeggen. Als je vraagt naar onderbouwing kun je het doorgaans ook schudden.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by nickydebeer View Post
          Hahah, jullie willen toch niet zeggen dat niemand in jullie directe omgeving een camera heeft die je een dagje kan lenen?
          Niet dat ik zo graag jullie foto's wil zien, maar ik zie deze reden vaak worden gegeven. Ja ik heb geen goeie camera daarom post ik geen fotos...
          tuurlijk, ik ga even vragen aan bekende of ik een camera mag lenen, want ik wil mezelf showen op internet

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            tuurlijk, ik ga even vragen aan bekende of ik een camera mag lenen, want ik wil mezelf showen op internet
            Ja wa maakt boeit da nou weer. Je hoeft toch niet te zeggen waar het voor is

Comment

wat een advies....

ik denk dat je toch het beste even goed hier de stickies van veding etc kan doorlezen..

Ik werk zelf op een sportschool en ze eisen dat je kennis van voeding toch wel wat meer is dan dit...al moet ik zeggen dat ik wel een uitzondering ben, mij interreseert het écht wat we niet van alle collega´s kunnen zeggen..

veel suc´6!
              The harder I work, the luckier I get!/ tú dijiste que no era capaz..ahora va por ti!

Comment

Zever!
                getting back in shape...

Comment

Ter aanvulling zou ik willen zeggen:

Voornamelijk in de ochtend zorgen voor voldoende complexe koolhydraten (brood, brinta, havermout etc.), veel fruit en groente in de diverse maaltijden, maar bovendien zou je dagelijkse energiebehoefte (te vinden op diverse sites) moeten berekenen en aan de hand daarvan ongeveer 500 calorieën onder deze behoefte per dag gaan zitten.

Indien je tevens aan krachttraining doet, de topics over voeding eens goed doorlezen en zorgen voor voldoende eiwitten, gedoseerd in 5-7 maaltijden gedurende de dag.

Belangrijkste blijft: gezonde voeding verspreid over verscheidene maaltijden, genoeg cardio, veel water drinken, evt. was visolie capsules, groente thee e.d. en niet (of niet te veel) eten voor het slapen gaan.

Suc 6
                  Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Originally posted by Scarface84 View Post
                    hahah heb net ook even wat foto gepost heb ook gemaakt met mijn mobiel zien er wel redelijk uit.

en webcam kan zekers ook wonder doen goeie
                    Even over het advies in de sportschool. vaak bagger. soms oke, kreeg eindelijk weer eens een nuttige tip na 6maanden in de gym. je moet met de latt pull down wat meer naar achter hangen... oke.. en daar betaal je dan 45 eu per maand voor. maargoed het advies is niet altijd even goed op de sportschool. maar bekijk het zo ze moeten het zelf mss ook nog leren. voor voeding adviseerde ze mij nog meer brood te eten.. ik eet er al 10-12 op een dag.. niet echt reëel dus.

speciaal voor jou mijn avater gepost. tis geen super kwaliteit maar oke. kan je iig niets hierover zeggen

Originally posted by Scarface84 View Post
                    sorry dat ik dit zeg maar jullie doen net zo of een sportschool niks weet.

Ik zou wel eens wat foto's van jullie willen zien want ik zie ook vaak mensen die van alles over voeding zeggen maar er zelf ook niet echt gespierd uit zien.

Ik bedoel dit niet verkeerd maar vind soms dat er hier snel dingen worden af gezeken.

Comment

Mmm ja de stickys had ik al doorgelezen, me caloriebehoefte had ik ook al berekend, die ligt rond de 2600 (dus zorg ik ervoor dat ik er per dag max. 2100 nuttig).

Zal nog eens wat verder rondneuzen hier op het forum. Voorheen deed ik het zo met me voeding:

's ochtends: 2-4 boterhammen (meestal kipfilet/rookvlees of ham) en een glas melk
                      's middags: (meestal na het trainen) Super whey shake (met water) en dan ook 2 bammetjes (beleg idemdito)

de overige periode dus na het middagmaal tot aan het avondeten meestal ook nog zo'n 4 boterhammen een stukje fruit en afentoe wat groenten (een lekkere salade ofzo ).

En afhankelijk van hoelaat we eten na het avondeten nog 2 bammetjes als ik echt trek heb

Is dit beter dan ? Ik weet het er komt haast gen melk/yoghurt in voor dit komt vooral denk ik, dat wanneer ik yoghurt/kwark hoor altijd gelijk aan veel vetten denk.

Ben al aardig op weg, moeten zeker nog wel een kilootje of 4 af maar ik ben al 5 kilo kwijt (woog voorheen 90) en weeg nu 85, gaat dus de goede kant op. Qua spiergroei begin ik ook al wat resultaten te zien, met name armen/schouders en een wat stevigere borst (bij lange na nog niet te vergelijken met die mooie foto's van jullie allemaal maja er wordt aan gewerkt)

Voordat mensen om foto's gaan vragen, neej zo goed ziet het er nog niet uit, die zullen wel volgen wanneer ik m'n gewicht heb bereikt waarnaar ik nu streef.

Bedankt voor de snelle reacties
                      Last edited by Hallooow; 08-08-2008, 14:37.

Comment

Originally posted by Hallooow View Post
                        Mmm ja de stickys had ik al doorgelezen, me caloriebehoefte had ik ook al berekend, die ligt rond de 2600 (dus zorg ik ervoor dat ik er per dag max. 2100 nuttig).

Zal nog eens wat verder rondneuzen hier op het forum. Voorheen deed ik het zo met me voeding:

's ochtends: 2-4 boterhammen (meestal kipfilet/rookvlees of ham) en een glas melk
                        's middags: (meestal na het trainen) Super whey shake (met water) en dan ook 2 bammetjes (beleg idemdito)

de overige periode dus na het middagmaal tot aan het avondeten meestal ook nog zo'n 4 boterhammen een stukje fruit en afentoe wat groenten (een lekkere salade ofzo ).

En afhankelijk van hoelaat we eten na het avondeten nog 2 bammetjes als ik echt trek heb

Is dit beter dan ? Ik weet het er komt haast gen melk/yoghurt in voor dit komt vooral denk ik, dat wanneer ik yoghurt/kwark hoor altijd gelijk aan veel vetten denk.

Ben al aardig op weg, moeten zeker nog wel een kilootje of 4 af maar ik ben al 5 kilo kwijt (woog voorheen 90) en weeg nu 85, gaat dus de goede kant op. Qua spiergroei begin ik ook al wat resultaten te zien, met name armen/schouders en een wat stevigere borst (bij lange na nog niet te vergelijken met die mooie foto's van jullie allemaal maja er wordt aan gewerkt)

Voordat mensen om foto's gaan vragen, neej zo goed ziet het er nog niet uit, die zullen wel volgen wanneer ik m'n gewicht heb bereikt waarnaar ik nu streef.

Bedankt voor de snelle reacties
                        kerel, niet moeilijk gaan doen. Magere melk en magere kwark bevatten geen vetten. Snap niet waarom je je zo druk maakt om vetten, eerder druk maken om de kh

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                          kerel, niet moeilijk gaan doen. Magere melk en magere kwark bevatten geen vetten. Snap niet waarom je je zo druk maakt om vetten, eerder druk maken om de kh
                          Ok dan Iedere dag een bakje magere yoghurt/kwark voor tussendoor maakt dus niet uit ? Neem ik ipv brood ook afentoe yoghurt/kwark want dit vult wel veel meer

Maar ik neem als ik heb getraind (train gemiddeld 4/5 keer per week) ook een shake (super whey) en daar zitten ook al aardig wat eiwitten in ... Als ik er dan ook nog yoghurt/kwark bij eet is het dan niet teveel van het goede ?

Comment

Onverzadigd vet heb je meer aan dan ladingen koolhydraten. Dus gewoon eten :P

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Onverzadigd vet heb je meer aan dan ladingen koolhydraten. Dus gewoon eten :P
                              Eens.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Hallooow View Post
                                Ok dan Iedere dag een bakje magere yoghurt/kwark voor tussendoor maakt dus niet uit ? Neem ik ipv brood ook afentoe yoghurt/kwark want dit vult wel veel meer

Maar ik neem als ik heb getraind (train gemiddeld 4/5 keer per week) ook een shake (super whey) en daar zitten ook al aardig wat eiwitten in ... Als ik er dan ook nog yoghurt/kwark bij eet is het dan niet teveel van het goede ?
                                Gaat eens wat posts lezen want dit soort ideen slaan nergens op. Als je bij voedingssectie kijkt zie je gelijk 3 posts over kwark, daar staat in elk dat je het voor het slapen moet eten. Brood vervangen voor yoghurt/kwark? Wie heeft het over yoghurt gehad? En vervangen? Omdat het MEER vult? Zucht... Ok ook hier zal ik adviseren ipv afkraken; eet volkoren brood, goed en vullend en snel verteerbaar.

@ General, ik heb bij mijn sportschool 2 professional dietists die goed advies geven, en verder een paar muscle-men die ook goed advies kunnen geven training-wise etc. Denk dat het gewoon verschilt per gym of het staff nou echt van weten weet of niet. Dat gezegd, zitten er ook zat trainers in m'n gym die mensen op tril banden zetten en veel met evenwicht ballen ed werken, plus veel techno-gym apparaten - dit word veelal gebruikt voor mensen die 'op conditie' willen zijn en 'alles een beetje willen aanscherpen', niet de echte bodybuilders.
                                Last edited by qbane; 08-08-2008, 22:16.
                                Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X