Opstellen van voedingschema (vragen,raad)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

K, je neemt wel iedere keer een andere soort vlees. Ook neem je eens een keer rijst in plaats van aardappels en de groenten verschillen ook.

Aan het begin is het handig om even hetzelfde te blijven eten, zodat je er aan went laat maar zeggen, dan kun je gaan experimenteren en voor afwisseling zorgen. Hele tijd de zelfde shit eten, daar word je ook op een gegeven moment gek van.

Comment

eten

Je moet leren lezen mister fit, heb je erbij gezegd dat dit bv een makkelijk iets is om alvast gestructureerd te gaan eten en geloof me als je zo eet in het begin kom je echt wel veel kilo's aan, kan zien dat je dat zelf nog nooit geprobeerd heb....

En over het eten ik denk dat iedere sporter wel snapt wat ie wel en niet kan eten..........Ik heb ook geen zin om hier een lange discussie aan te gaan want dat heb toch geen zin...

LEZEN>.................

Comment

Originally posted by leroyw View Post
        Je moet leren lezen mister fit, heb je erbij gezegd dat dit bv een makkelijk iets is om alvast gestructureerd te gaan eten en geloof me als je zo eet in het begin kom je echt wel veel kilo's aan, kan zien dat je dat zelf nog nooit geprobeerd heb....

En over het eten ik denk dat iedere sporter wel snapt wat ie wel en niet kan eten..........Ik heb ook geen zin om hier een lange discussie aan te gaan want dat heb toch geen zin...

LEZEN>.................
        Ik heb het gelezen. En je geeft als advies om een shake als ontbijt te nemen, wat me al niet bevalt. Shakeje is wel goed, maar je moet niet alleen dat nemen. En tussen de maaltijden door moet je zoveel eten als je wilt, zeg je. Dat vind ik ook niet echt geweldig
        Waarom zou je half beginnen, als je ook goed kunt beginnen?

Ik wil je niet afkraken of jou aanvallen. Ik vind het advies niet echt geweldig en ik zeg dat dan ook gewoon. Ben benieuwd wat anderen hier van denken. Dus mensen, als ik fout lig, hoor ik het graag.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
          Ik heb het gelezen. En je geeft als advies om een shake als ontbijt te nemen, wat me al niet bevalt. Shakeje is wel goed, maar je moet niet alleen dat nemen. En tussen de maaltijden door moet je zoveel eten als je wilt, zeg je. Dat vind ik ook niet echt geweldig
          Waarom zou je half beginnen, als je ook goed kunt beginnen?

Ik wil je niet afkraken of jou aanvallen. Ik vind het advies niet echt geweldig en ik zeg dat dan ook gewoon. Ben benieuwd wat anderen hier van denken. Dus mensen, als ik fout lig, hoor ik het graag.
          1)Leroy zei: 'ontbijt met shake'. Denk dat ie bedoelt: naast je normale ontbijt een wheyshake

2)Er zat mensen (waaronder ik) die hun havermout (of brinta, of ...) door de shake heensmijten en alles in 1x naar binnen gooien. In dat geval volstaat 'enkel een shake' dus wel degelijk
          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Dames en heren,

vandaag bezig gweest met het ''nieuwe'' schema en er het is hetvolgende geworden..

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Graag verbeteren op punten.. Moeten er nog supplementen bijgevoegd worden zoals bijv dextrose?

Alvast bedankt voor de moeite..!

Schema gedownload van dbb.. dank aan de maker van dit schematje

Comment

Originally posted by Heineken View Post
              1)Leroy zei: 'ontbijt met shake'. Denk dat ie bedoelt: naast je normale ontbijt een wheyshake

2)Er zat mensen (waaronder ik) die hun havermout (of brinta, of ...) door de shake heensmijten en alles in 1x naar binnen gooien. In dat geval volstaat 'enkel een shake' dus wel degelijk
              ja, ik denk ook wel dat hij er goeie bedoeling achter heeft, maar hij heeft gewoon niet genoeg uitleg gegeven.

Vergeet niet, de TS is een beginner wat betreft voeding en als je dan zegt shake, dan denkt hij denk ik aan een whey shake en niet aan een zelf gemaakte shake. zijn produkten zijn oook wel goed, alleen tis allemaal een beetje vaag en onduidelijk neer gezet..

hoeveel die moet eten staat er ook niet bij, dus als je op goed geluk eet, dan heb je een kans dat je te weinig eet.

Dus nog even voor de duidelijkheid. Het is geen super slecht advies, maar veels te inkompleet in mijn ogen.

Comment

---------

nogmaals wil hier niet jaren over doorgaan want dat heb geen zin maar lees:

b.v. 7 uur je ontbijt met shake....9 uur een blikje makreel....11 uur je shake... 13 uur je maaltijd met shake....15 uur blikje makreel....17 uur warm eten+shake ( bv eten van je ouders lol ) 19 uur je blikje makreel en tenslotte savonds nog je shake ( beste is langzaam verteerbare eiwitten voor het slapen gaan ). Tussen al die tijden door mag je zoveel eten als je wilt. ( je hebt zelf in de hand of je slechte of goeie dingen eet en dus niet dik word )

WAT STAAT DAAR??? ontbijt +++++++ SHAKE en ik heb ook wel uitgelegd dat dit is om een basis te starten om je lichaam te laten wennen om de zoveel uur voeding naar binnen te laten komen ik kan hier wel uren lang gaan schrijven over wat je moet eten enz enz maar dat zei ik ook al kan uren over doorgaan, JIJ wou mij zeggen dat jij meteen weet wat je moet eten en hoe je moet eten laat staan hoe je er dan bij moet trainen? Ik denk dat 65 % van de sporters als het niet meer is niet weet hoe ie zijn voeding naar binnen moet krijgen en bv de hele dag boterhammen gaat zitten eten. Ik val jou ook niet aan mister fit maar ik vraag me echt af of jij er daadwerkelijk verstand van hebt of dat je gewoon maar wat dingen zegt over wat je gelezen hebt... Ik heb heeeeeeel lang getraind op 6 tot 7 x eten per dag en weet wat voeding met je kan doen, onze vriend vroeg advies over het eten en ik probeerde dit dus makkelijk uit te leggen zodat ie zowieso om de zoveel uur zijn eiwitten binnen krijgt, of je dan aan het werk bent of andere dingen doet waar het moeilijk is om soms je eten naar binnen te krijgen of niet je krijgt op deze makkelijke manier alvast een heleboel eiwitten naar binnen, iedereen is toch wel zo wijs om tussendoor gewoon lekker goed te eten... Sorry dat ik ff zo uithaal hier maar vind het een beetje raar dat je negatief gaat zitten antwoorden terwijl je zelf helemaal met niets komt laat staan dat jij ooit 15 weken achter elkaar om de 2 uur hebt gegeten want dat voel ik gewoon aan hoe je schrijft.
                Ik laat het hier maar bij en even goeie vrienden mister want we zijn er om elkaar te helpen hier maar dit afschrijven doet gewoon weer even goed....

GEGROET

Comment

Originally posted by leroyw View Post
                  nogmaals wil hier niet jaren over doorgaan want dat heb geen zin maar lees:

b.v. 7 uur je ontbijt met shake....9 uur een blikje makreel....11 uur je shake... 13 uur je maaltijd met shake....15 uur blikje makreel....17 uur warm eten+shake ( bv eten van je ouders lol ) 19 uur je blikje makreel en tenslotte savonds nog je shake ( beste is langzaam verteerbare eiwitten voor het slapen gaan ). Tussen al die tijden door mag je zoveel eten als je wilt. ( je hebt zelf in de hand of je slechte of goeie dingen eet en dus niet dik word )

WAT STAAT DAAR??? ontbijt +++++++ SHAKE en ik heb ook wel uitgelegd dat dit is om een basis te starten om je lichaam te laten wennen om de zoveel uur voeding naar binnen te laten komen ik kan hier wel uren lang gaan schrijven over wat je moet eten enz enz maar dat zei ik ook al kan uren over doorgaan, JIJ wou mij zeggen dat jij meteen weet wat je moet eten en hoe je moet eten laat staan hoe je er dan bij moet trainen? Ik denk dat 65 % van de sporters als het niet meer is niet weet hoe ie zijn voeding naar binnen moet krijgen en bv de hele dag boterhammen gaat zitten eten. Ik val jou ook niet aan mister fit maar ik vraag me echt af of jij er daadwerkelijk verstand van hebt of dat je gewoon maar wat dingen zegt over wat je gelezen hebt... Ik heb heeeeeeel lang getraind op 6 tot 7 x eten per dag en weet wat voeding met je kan doen, onze vriend vroeg advies over het eten en ik probeerde dit dus makkelijk uit te leggen zodat ie zowieso om de zoveel uur zijn eiwitten binnen krijgt, of je dan aan het werk bent of andere dingen doet waar het moeilijk is om soms je eten naar binnen te krijgen of niet je krijgt op deze makkelijke manier alvast een heleboel eiwitten naar binnen, iedereen is toch wel zo wijs om tussendoor gewoon lekker goed te eten... Sorry dat ik ff zo uithaal hier maar vind het een beetje raar dat je negatief gaat zitten antwoorden terwijl je zelf helemaal met niets komt laat staan dat jij ooit 15 weken achter elkaar om de 2 uur hebt gegeten want dat voel ik gewoon aan hoe je schrijft.
                  Ik laat het hier maar bij en even goeie vrienden mister want we zijn er om elkaar te helpen hier maar dit afschrijven doet gewoon weer even goed....

GEGROET
                  maak er maar 40 weken van om de 2 a 3 uur eten van. Ik heb al verscheidene schema gezien en veel dingen geleerd. Ik weet wel waar ik het over heb. Voedingsexpert ben ik ook niet, dat heb ik ook niet beweerd. Heb ook nog veel te leren

en nogmaals, ik heb je niet beledigd, alleen gezegd dat ik je advies niet helemaal goed vind. Dit doe ik niet om jou af te kraken of wat dan ook, maar omdat ik zo denk dat de TS niet helemaal goed geinformeerd wordt. ( dat is tenminsten wat ik denk)

Genoeg eiwitten eten om de 2 a 3 uur is ook belangrijk en natuurlijk moet je wennen aan het eten. Maar je had er bij moeten zeggen, dat je bij die shakejes en makreel, ook andere dingen moet eten. Niet tussen door, maar bij die maaltijden. Shakejes zijn sowieso niet bedoelt om je maaltijd te vervangen, alleen ter aanvulling. Of als je snelle eiwitten nodig hebt, zoals bij ontbijt en na de training. Als je bijvoorbeeld geen kwark lust, kun je ook caseine shakje nemen voor het slapen gaan. Daarom vind ik dat shake gedoe ook niet goed. Meer leren eten is een kwestie van proppen, niet van shakejes drinken.

Ik wou niet eens een ruzie beginnen, maar gewoon duidelijk maken dat ik het geen goed advies vond, thats all.

Wil wel eens weten wat andere er van vinden, dan komt er eindelijk een einde aan deze discussie.

Hoop dat dit incidentje niet de sfeer tussen ons verpest, wel willen het tenslotte gezellig houden hier.

EDIT: je hebt ook wel gelijk wat betreft het leren omgaan met voeding, natuurlijk heb je niet meteen een perfekt schema. Ik geloof ook wel dat je de kennis hebt wat betreft voeding en dat is ook niet wat ik hier probeerde duidelijk te maken.
                  Last edited by Misterfit; 14-08-2008, 21:11.

Comment

Ik denk dat er hier niemand is die een graad in de voedingsleer heeft, dus NIEMAND hier heeft het recht iemand af te zeiken, tenzij ie met onzinadvies komt die tegen de BASISREGELS in gaan (het vreten van snoep of iets dergelijks om zo aan calorieen te komen of andere onzinnig advies).

we zitten hier allemaal om van ELKAAR te leren misterfit. Probeer dat te onthouden. Ik weet dat je een felle jongen bent, en je bent goed bezig want je weet erg veel over voeding. Maar zolang je geen docterandus titel draagt heb je gewoonweg niet het recht om andermans theorieen de grond in te trappen. Jij komt ook met je eigen theorieen en die worden ook serieus bekeken en bekritiseert, doe dat dan ook op een volwassen manier met andermans theorieen.
                    Dank U.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

hey dit is voor het eerst dat ik makreel langs zie komen. Dat is ook een vette vissoort toch? Is dat een beetje weg te krijgen? En hoe eet je dat?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                        hey dit is voor het eerst dat ik makreel langs zie komen. Dat is ook een vette vissoort toch? Is dat een beetje weg te krijgen? En hoe eet je dat?
                        Kun je gewoon zo eten of op brood (beetje aanmaken met wat mosterd en light mayo bijvoorbeeld)...
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hier de voedingswaarde.

Voedingswaarde makreel per 100 gram of portie.

ziet er best ok uit

Comment

Makreel is goed spul en erg lekker, maar je gaat uit je bek stinken... Daar word je eng van. Zorg dus wel voor een vrachtlading kauwgom die sterk ruikt.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Makreel is goed spul en erg lekker, maar je gaat uit je bek stinken... Daar word je eng van. Zorg dus wel voor een vrachtlading kauwgom die sterk ruikt.
                              kom je net 1 dag te laat mee
                              nee, bedankt voor de tip had het niet in de gaten
                              Calisthenics / Street workout

Comment

----

Bedankt voor ondersteuning jongens.............en mister fit laten we het hier bij laten, laat ik zeggen dat ik dit schema heb opgesteld omdat ik zag dat hij inderdaad niet veel ervaring had maar hij toch op die manier alvast zijn eiwitten en koolhydraten binnen kreeg, misschien ging ik ervan uit dat hij wel snapte dat je tussendoor gewoon zo veel mogelijk moet eten maar ik irriteerde me gewoon heel erg aan het idee wat jij dan doet zeggen dat het niet goed is en dat ik als ontbijt shake opschrijf, vind dat elke regel wel goed moet gelezen moet worden...

ben blij dat bv sterkste ophaler enz.. ook zijn woord heeft gedaan dat koelt me gelijk..

ik laat het hierbij....

p.s. als iemand vragen heeft over voeding mag ie altijd pm en zal ik mijn best doen zoveel mogelijk te helpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X