rauwe eieren drinken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rauwe eieren drinken?

Hallo,

Ik had een paar filmpjes gezien dat mensen gewoon 4 eieren in een kom deden en de eigelen er uit haalde en toen opdronken.
    Is dat nou goed voor je en word je er niet doodziek van?
    Ik weet wel dat eieren een goede eiwitbron zijn dus als het niet slecht is dan zou het wel een snelle eiwitbron zijn voor tussedoor.

Hoop op snelle en goeie reacties

Latyrr

Er is een vrij kleine kans dat je salmonella kunt krijgen als je het op drinkt zonder eerst te koken. Doe het alleen als ik op me werk zit en er achter kom eieren uit de verkeerde doos gepakt te hebben.

Comment

Niet doen!!! Ga je dood aan!!!

Er zijn zoveel mensen die rauwe eieren (met of zonder eigeel) naar binnen werken (waaronder ik, weliswaar in cakebeslag) en die leven allemaal nog en voor zover ik weet hebben zij ook geen beperkte functies in hun lichaam, dus doodziek ervan worden... Nee....

Tenzij je natuurlijk dat ene ei hebt met een salmonellabom...
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

trouwens, gebruik ook de zoekfunctie eens, dan kom je genoeg topics tegen waarin de rauwe eieren discussie gevoerd wordt, met voors en tegens...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zie er het nut niet van ik.
          Zou het zelf zo ie zo niet doen omdat het ranzig is.
          Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
            Zie er het nut niet van ik.
            Zou het zelf zo ie zo niet doen omdat het ranzig is.

Inderdaad te smerig voor woorden.
            Ooit geprobeerd met een weddenschap,ik kreeg het gewoon niet weg wat een bende.

Comment

Kan wel maar heeft weinig zin. Komt door ovidine, dat verhindert de opname van (een groot deel van) die eiwitten. Bij verhitting vernietig je die ovidine, en dan kun je de eiwitten wel opnemen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

snap niet waaom je ze rauw zou moeten eten verlies je dan in het koken ervan eiwitten of niet?
                Calisthenics / Street workout

Comment

Zie boven.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Lezen zit er niet meer in de laatste tijd he
                    Who's the Chef

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Kan wel maar heeft weinig zin. Komt door ovidine, dat verhindert de opname van (een groot deel van) die eiwitten. Bij verhitting vernietig je die ovidine, en dan kun je de eiwitten wel opnemen.
                      Heb je daar misschien iets van info over? Las dat al eerder hier, maar kwam met googlen niet verder dan dat ovidine/avidine alleen biotine (vitamine H) afbreekt.

Rauwe eitje door de shake of Brinta mixen is wel lekkerrr.

Comment

Originally posted by Been View Post
                        Lezen zit er niet meer in de laatste tijd he
                        sorry boy's maar ik klikte op reageren en toen was die kale ook al bezig.
                        en omdat ik nog ffies wat beneden ging pakken had ik niet al gezien dat hij het gepost had
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Was maar een grapje hoor kerel
                          Who's the Chef

Comment

Waarom rauwe eieren drinken als je met shakes een betere bron van snelle eiwitten hebt..en lekkerder ook trouwens.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik kan me voorstellen dat het soms ff makkelijk is.. maar mij niet gezien bah. Ik kook ze liever dan

Overigens heeft Punani wel gelijk, er zijn 1000 dingen op te noemen waar rauw ei doorheen zit zoals cake.
                              Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X