HOE afvallen (slecht eetpatroon)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HOE afvallen (slecht eetpatroon)

Hallo allemaal, ik wil graag zo'n 10 kg kwijtraken en dan voornamelijk mijn boven benen en zwembandjes.. dit in 3 maanden (indien mogelijk)..
    Mijn voedingspatroon is al zo'n 8 jaar hetzelfde:

Ochtend
    cornflakes of broodje kaas

Middag
    fruchtensap + broodje kaas

Avond
    groente vlees aardappelen.

+ zo'n 1,5 liter water op een dag.

Ik weet dat het niet erg veel is en denk zelf dat hier ook het grootste probleem in zit dat ik niet afval.
    Afgelopen jaar heb ik veel gesport met als gevolg dat ik aankwam ipv afviel (vond ik zelf erg raar)..
    Als ik ga hardlopen gaat mijn hartslag ook super snel omhoog en zit in no time boven de 200, ik weet niet of dit met mijn eetpatroon te maken heeft of andere redenen, of je dit kunt trainen oid?
    Graag hoor ik het

Je eet te weinig om af te vallen. JE moet je verbranding juist stimuleren om aan het werk te gaan. Dus meer eten. Lees de stickies en reken uit wat je kcal behoefte voor een dag is en maak een eetschema opzet.

Comment

Maar als ik nu in een keer meer ga eten, kom ik waarschijnlijk aan omdat mijn lichaam alle reserves opspaart (heb ik eerder gelezen) moet ik het geleidelijk opbouwen of kom je eerst aan en val ik af nadat mijn lichaam weer gewend is aan meer eten?
      Mijn grootste angst is namelijk dat ik alleen maar zwaarder wordt als ik meer ga eten!?!?

Comment

Je eet nu 3x per dag, als je meer gaat eten en je spreidt dit over 6 maaltijden gaat je er niet onder lijden. In tegendeel...

Maar je moet wel opletten met wat je eet. Lees de stickys eens door, bereken wat je lichaam nodig heeft en probeer eens een schema op te stellen verspreid over 6 maaltijden. Deze zullen we met alle plezier wel verbeteren indien nodig
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Wow, je eet idd een beetje weinig. Je lichaam gaat dan gewoon tegenwerken met alles wat jij doet. Wat me opvalt is dat je verder geen niks over jezelf post. Ik hoop niet dat je nu al ondergewicht hebt en nou alsnog 10 kg af wil vallen.

Hoge hartslag bij sport is vaak als mensen weinig conditie hebben. Maar aangezien jij het afgelopen jaar veel gesport hebt snap ik dat niet helemaal...

Het aankomen met sport kan aan extra spieren liggen. Denk trouwens niet dat als je de volgende dag een kilo of 2 zwaarder bent, dat dat meteen aankomen is. Dat is gewoon vocht, en troep in je buik dat nog naar buiten moet komen xD.

Gewichtstoename (helaas ook wat vet) als je meer gaat eten kun je niet voorkomen. Dit is omdat je erg lang te weinig hebt gegeten en het lichaam nu prima met minder kan doen.
          Na een week of wat past de stofwisseling zich aan aan de verhoogde energie inname en houdt de toename op. Je hoeft niet bang te zijn dat je gelijk 60 kg aankomt, dat gebeurt niet.

Je kunt je het best gaan focussen op het opbouwen van extra spieren zodat je stofwisseling iets wordt gestimuleerd en je weer wat meer moet eten. Daarna pas zou ik me bezig gaan houden met het verbranden van vet.
          Als alles weer een beetje goed op een rij is, zul je ook zien dat dat makkelijker gaat.

Dit hele gezeur wat ik hier net gepost heb kan een tijdje duren, afhankelijk van hoeveel haast je hebt. Beter is het om rustig je tijd te nemen.
          3 maanden kan een beetje kort door de bocht zijn als je dit al 8 jaar lang gedaan hebt....

Comment

Oh mijn fout, zag je intro net pas Mjah skip dat bovenste stuk, gewoon langzamerhand meer eten en krachttraining erbij xD
            Sorry voor de spam iedereen, editknop is alweer pleite.

Comment

Ik ben op het moment 1.70 meter en 68 kilo..
              Bij de fitness begrepen ze er ook niets van hoe het kwam dat ik steeds zo'n hoge hartslag kreeg en zeiden alleen dat ik beter niet te lang kon rennen (het gekke is ook dat ik niet moe was maar mijn hartslag alleen keihard te keer ging).
              Op moment sport ik even niet, heb niet veel tijd maar kan natuurlijk ook het een en ander aan oefeningen thuis gaan doen.
              Ben nu even op het forum aan het zoeken naar waar ik kan berekenen wat mijn lichaam nodig heeft en kwam deze tegen:
              gewicht x 2 = uitkomst
              uitkomst x 16 = onderhouds kcal
              onderhouds plus extra kcal = bulken
              Is dit een goede of ... in iedergeval hieruit zou dus komen:
              68*2 =136
              136 * 16 = 2176 -> onderhouds kcal Betekend dit dat ik per dal 2176 Kcal nodig heb op dit gewicht?
              Als ik 58 kilo wil zijn moet ik dan 58*2 *16= 1856 kcal per dag binnenkrijgen?

Sorry dat ik zoveel vragen stel maar is het verstandig om bijvoorbeeld meer fruit en groente te eten OF meer brood?

Comment

Even een kort uitleg wat er gebeurd als je te weinig eet.

Je lichaam constateert op een gegeven moment dat het veels te weinig binnen krijgt. Wat gaat het lichaam dan doen? hij gaat zijn energieverbruik terugschroeven, zodat het nog kan werken met wat hij heeft ( niet meer 100% optimaal, maar het blijft draaien ) Dus je behoefte kan zo terug zakken van 2000 naar 1000 a 1200 kcal.

Een ander na gevolg is, dat het lichaam dan ook probeert met man en macht het vet vast te houden en hij gaat dan ook vooral eerst je spieren aanspreken. Zodat je behoefte zakte en hij dus minder nodig heeft. Allemaal super goed van het lichaam, want in een echte overlevingsituatie kan het je leven reden.

Voor het afvallen is dit natuurlijk niks.

Voordat je überhaupt keihard gaat sporten, zou ik eerst zorgen dat je eten weer op orde is. Verhoog om de paar dagen met 100 kcal en zorg dat je dan weer op je oude behoefte komt ( je zult waarschijnlijk wat vet aan zetten, maar dat zullen geen kilos zijn )

is je behoefte weer op peil, kun je ook weer aan vetverbranding denken. Dan gaat het ook veel makkelijker dan nu. Zorg dat je dan 500 kcal onder je behoefte gaat zitten ( niet meer!!!! )

ga dan bijvoorbeeld 4 weken even 500 kcal onder je behoefte zitten en dan weer 1 week op je behoefte. Doe je dit niet, dan zou je behoefte van 2000 ook weer langzaam naar 1500 zakken. Waardoor het weer even gaat vast lopen. Dus een tijdje weer op 2000 kcal eten, zorgt ervoor dat je behoefte ( of stofwisseling/ metabolisme ) weer iets stijgt en je dan weer kunt afvallen.

Jongens, als ik iets raars zeg of jullie nog wat toe te voegen hebben, corrigeer me gerust
                Last edited by Misterfit; 02-01-2009, 20:28.

Comment

Originally posted by fleurster View Post
                  Ik ben op het moment 1.70 meter en 68 kilo..
                  Bij de fitness begrepen ze er ook niets van hoe het kwam dat ik steeds zo'n hoge hartslag kreeg en zeiden alleen dat ik beter niet te lang kon rennen (het gekke is ook dat ik niet moe was maar mijn hartslag alleen keihard te keer ging).
                  Op moment sport ik even niet, heb niet veel tijd maar kan natuurlijk ook het een en ander aan oefeningen thuis gaan doen.
                  Ben nu even op het forum aan het zoeken naar waar ik kan berekenen wat mijn lichaam nodig heeft en kwam deze tegen:
                  gewicht x 2 = uitkomst
                  uitkomst x 16 = onderhouds kcal
                  onderhouds plus extra kcal = bulken
                  Is dit een goede of ... in iedergeval hieruit zou dus komen:
                  68*2 =136
                  136 * 16 = 2176 -> onderhouds kcal Betekend dit dat ik per dal 2176 Kcal nodig heb op dit gewicht?
                  Als ik 58 kilo wil zijn moet ik dan 58*2 *16= 1856 kcal per dag binnenkrijgen?

Sorry dat ik zoveel vragen stel maar is het verstandig om bijvoorbeeld meer fruit en groente te eten OF meer brood?
                  je behoefte hangt niet van je gewicht af, maar van je vet vrij massa. Dus dat gedeelte dat energie vreet. dus val je 10 kg vet af en je blijft qua vet vrij massa hetzelfde, zou je behoefte niet veel dalen.

Comment

Nou....als ik kijk naar wat je nou eet kom je amper aan de 1000...
                    1800 kcal zou voor een normaal persoon gewichtsverlies veroorzaken maar bij jou heeft alles zich aangepast op 1000. Als jij nu serieus wil afvallen moet je naar de 800 en dat lijkt me niet handig.
                    Die berekening is ook niet bedoeld voor mensen die een vertraagde stofwisseling hebben door te weinig te eten.

Simpel gezegd: ff niet proberen af te vallen, dat gaat schade aanrichten. Ook niet bulken als een bodybuilder van 100 kg, dat gaat ook niet goed, dan wordt je sumoworstelaar
                    Laat dat afvallen de komende tijd achterwege en ga bewust eens een extra snack nemen.

Groente fruit of brood? Alle drie gezond maar qua calorieen zet groente niet echt zoden aan dijk :P Je kunt er gerust extra van nemen maar echt effect zal dat niet hebben, hoewel de vezels wel zullen helpen.
                    Niet alleen fruit of alleen brood, gewoon van alles en nog wat nemen.
                    Een extra bolletje met kaas, een extra appel, een extra glas melk, etc etc.
                    Dus niet OF maar EN.

Kijk eerst ff hoeveel calorieen je nu binnenkrijgt (ik schatte net maar wat) en probeer vanaf daar /langzaam/ naar de 1800 kcal te komen door wat vaker een extra snack te snaaien. Dit kan dus echt een paar maanden duren.

Ik hou nu op met zeure, ik ga badboys kijke xD

Comment

Ga haar nou geen rotzooi adviezeren, ik bedoel dus snacks. Zorg dat je op de goeie manier aankomt en niet met mcdonalds eten. Alhoewel met mcdonalds aan je behoefte komen altijd nog beter is, dan helemaal niet aan je behoefte komen.

Maar probeer dus gewoon wat meer groente te eten, fruit brood en ander gezond spul.

En pink? groente en weinig kcal. wat dacht je van bonen en maïs bijvoorbeeld

Comment

Stel dat ik nu 2 stuks fruit per dag (om te beginnen) appel oid.. erbij ga eten, gaat dan je stofwisseling in de loop van de tijd ook sneller werken of heeft dat er niets mee te maken?
                        Als ik in ene veel ga eten denk ik dat ik wel buikpijn krijg, aangezien ik dat met kerst (voor hoofd nagerecht etc) ook had..

Verder is het dus van belang dat ik ipv 3x 6x per dag ga eten, is het van belang dat het kleine porties zijn of groot klein groot klein groot klein?

Ik ga nog even verder kijken naar wat voedingsschema's maar ik heb het idee dat het 'dieet van sonja' nog meer is dan wat ik op een dag eet.. :s pff..

Comment

zou tussendoor keer broodje erbij pakken, lekker aan de anarobics of cardio gaan.. en je termijnv an 3 maanden iets verlengen naar 6 maanden aangezien de meeste mensen te snel willen.. je dieet lijkt nu overigens meer op een crashdieet

Comment

Originally posted by fleurster View Post
                            Stel dat ik nu 2 stuks fruit per dag (om te beginnen) appel oid.. erbij ga eten, gaat dan je stofwisseling in de loop van de tijd ook sneller werken of heeft dat er niets mee te maken?
                            Als ik in ene veel ga eten denk ik dat ik wel buikpijn krijg, aangezien ik dat met kerst (voor hoofd nagerecht etc) ook had..

Verder is het dus van belang dat ik ipv 3x 6x per dag ga eten, is het van belang dat het kleine porties zijn of groot klein groot klein groot klein?

Ik ga nog even verder kijken naar wat voedingsschema's maar ik heb het idee dat het 'dieet van sonja' nog meer is dan wat ik op een dag eet.. :s pff..
                            veel meer eten en buikpijn? als je normaal eet, dus dat wat je eigenlijk nodig hebt als je normaal eet, dan kan er niks aan de hand zijn, lijkt me.
                            En als je nu al 2 stukken fruit meer eet per dag, doet dat al iets ja. Ik zou om de 2 a 3 dagen 100 kcal verhogen. meer kan natuurlijk ook, alleen zou een te grote verhoging in een keer, vetopslag tot gevolg hebben. (wat dan ook wel mee zou vallen) laat je lichaam eerst weer even "wennen" aan de verhoogde kcal inname.

En je zou net wat anderen hier ook zeiden en extra boterhammetje er tussen kunnen stoppen.

Comment

Je conditie is ruk..Kan komen omdat je gewoon véél te weinig eet dat je hartslag omhoog knalt bij inspanning.
                              Verder is eigenlijk alles wel gezegd door andere leden, maar gezien je vragen her en der zeg ik alsnog: Stickies!

edit: en fruit zet geen zoden aan de dijk.
                              Last edited by erikv; 03-01-2009, 01:20.
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X