Voedingspatroon

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingspatroon

Hallo ik ben:
    1.79 m lang
    70 kg
    11% lichaamsvet
    wat ik eet op een dag :
    Sochtends:
    8:00 schaal yoghurt+cruesli + halve liter water
    Middag:
    12:00 appel+halve liter water
    16:00 appel+schaal yoghurt+cruesli
    Savonds:
    18:00 kleine portie aardappels+grote portie groenten+ stuk vlees+ liter water.
    20:00-22:00- yoghurt+cruesli+ koekje.

Mijn doel is om mijn buikspieren goed te trainen, ik heb ze wel getraind, maar ik zie ze niet zitten, er zit dus een laagje vet bovenop.
    Ik heb nooit van nature zichtbare buikspieren gehad, maar die zou ik nu wel willen trainen.

zouden jullie wat advies kunnen geven?

Ik train zo'n 3x in de week.
    de 1e dag pak ik me armen+buikspieren+borst.
    de 2e dag pak ik me benen+kuiten+buikspieren
    de 3e dag pak ik me rug+schouders+buikspieren

ik heb uitgerekend:

Lichaamsgewicht: 70 KgVetpercentage: 11 %Vet Vrije Massa: 62.3 Kg70*0.89Basisbehoefte: 1495.2 Kcal62.3*24Sporttoeslag: 149.5 Kcal1495.2*0.1Arbeidstoeslag: 747.6 Kcal1495.2*0.5Sportieve arbeidstoeslag: 500 Kcal1495.2*500------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 2892 KcalDagelijkse behoefte Eiwitten: 137 Gram62.3*2.2)Dagelijkse behoefte Vetten: 64 Gram(2892*0.2)/9Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 441 Gram(2892-(64*9)-(137*4))/4

Met hetgeen je nu eet zul je nooit aankomen, reken daar dan ook maar eens de behoefte voor uit. Verder werken alleen crunches op een gegeven moment ook niet meer.

Lees de stickies en andere topics aangaande (bijv) buikspiertraining, mocht je een beetje hebben rondgekeken: er zijn er een kleine 100 topics van at least.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Wil je buikspieren zien dan moet je je vet% laten zakken. Dus afslanken want je bent te vet. Simpelweg buikspieren trainen heeft geen zin.

Verder geen zin om te antwoorden dus doe wat Erik zegt :P

Comment

je eet van 08:00 tot 16:00 bijna niets meer.
        je kan beter maken dat je tot 16:00 goed eet en dan na 16:00 bijna niets meer eet.
        veel meer eten en dan op je suikers en vetten letten,(cruslie bevat veel suikers.)
        en veel cardio doen

Comment

Originally posted by suba View Post
          Hallo ik ben:
          1.79 m lang
          70 kg
          11% lichaamsvet
          wat ik eet op een dag :
          Sochtends:
          Middag:
          Savonds:

Mijn doel is om mijn buikspieren goed te trainen, ik heb ze wel getraind, maar ik zie ze niet zitten, er zit dus een laagje vet bovenop.
          Ik heb nooit van nature zichtbare buikspieren gehad, maar die zou ik nu wel willen trainen.

ik heb uitgerekend:

Lichaamsgewicht: 70 KgVetpercentage: 11 %Vet Vrije Massa: 62.3 Kg70*0.89Basisbehoefte: 1495.2 Kcal62.3*24Sporttoeslag: 149.5 Kcal1495.2*0.1Arbeidstoeslag: 747.6 Kcal1495.2*0.5Sportieve arbeidstoeslag: 500 Kcal1495.2*500------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 2892 KcalDagelijkse behoefte Eiwitten: 137 Gram62.3*2.2)Dagelijkse behoefte Vetten: 64 Gram(2892*0.2)/9Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 441 Gram(2892-(64*9)-(137*4))/4
          Goede middag,

ik weet dat het lang geleden is dat je dit bericht geplaatst heb, maar stiekem hoop ik toch nog op een reactie. Er is namelijk één ding wat ik niet begrijp; hoe heb je die verdeling van je totale basisbehoefte energie gemaakt: (hoeveelheid Eiwit, koolhydraten, vetten etc)

Ik zie de berekening wel staan; maar waar is deze op gebasseerd?
          Eiwit: vetvrijemasse x 2,2 gram eiwit (deze snap ik nog)
          Vetten: (totale dagelijkse behoefte energie x 0,2) / 9
          waar haal je die 0,2 & die 9 vandaan?

Koolhydraten: (totale dagelijkse behoefte energie-(dagelijkse behoefte vettenx 9) - (dagelijkse behoefte eiwittenx4))/4
          Ook hier vraag ik me af waar die 9 voor staat & in dit geval ook die 4?

Hoop dat je me kan helpen, voor de rest heb ik veel gehad aan je verhaal.
          Groet Frank

Comment

Originally posted by suba View Post
            Hallo ik ben:
            1.79 m lang
            70 kg
            11% lichaamsvet
            wat ik eet op een dag :
            Sochtends:
            Middag:
            Savonds:

ik heb uitgerekend:

PLUS:

waarom doe jij boven op de sporttoeslag ook nog is een sportievearbeidtoeslag erbij, want ik haal deze berekeningen van deze website; http:// www. fitnessforum.nl / forum / lofiversion / index. php / t1290.html

Maar daar zie ik dat neit staan hoor (btw even de spaties tussen de site weghalen)

Comment

Ts is als sinds 18 januari niet meer online geweest en zal je vragen echt niet komen beantwoorden.

Dus, snel naar de zomersticky, want daar staat alles in.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X