Eetgewoontes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eetgewoontes

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb me pas voorgesteld.
    Ik heb zo goed als alle algemene informatie over voeding en de stickies wel gelezen alleen er zijn een aantal dingen waar ik nog vragen over heb.

Ik zal niet om een heel eetschema vragen aangezien ik gemerkt heb dat het niet echt wordt gewaardeerd :P

Ik ben een lastige eeter want ik vind behoorlijk wat dingen niet lekker en daar heb ik dus wat vragen over.

Ik houd niet van vis en dan bedoel ik ook echt alle soorten vis vind ik niet lekker. Daarbij houd ik niet van noten, alleen van gezouten pinda's en die schijnen dan weer niet goed voor je te zijn. Pindakaas vind ik wel lekker dus dat kan ik wel als vervanging gebruiken voor de noten. Kwark vind ik ook niet echt lekker dus ik heb een beetje een probleem met die langzame eiwitten.

Kan iemand mij wat vervangers noemen voor noten, kwark en vis. Zodat ik wel deze vetten en dergelijke binnen krijg.

Ik wil namelijk een aantal kilo's aankomen. Ik ben 22 jaar en 1.84 en weg 65 kilo... Dat is dus veel te weinig. Ik wil graag tussen de 70 en de 80 kilo wegen. Ik via de genoemde sites mijn dagelijkse behoefte berekend maar ik weet niet of het echt klopt omdat het via internet was. Dit is de uitkomst van de test:

Totale dagelijkse behoeft energie: 2207 Kcal
    Dagelijkse behoefte Eiwitten: 125 gram
    Dagelijkse behoefte Vetten: 49 gram
    Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 316 gram

Alvast bedankt en de groeten,

Violators

Heey,

je zegt dat je kwark niet heel lekker vind gooi er wat lekkers door heen fruit of beetje limonade siroop dan vind je het vast wel lekker.

voor de vis heb je visolie pillen maar geloof niet dat dat helemaal de vervanger ervoor is maar wel een deel.

en voor je noten probleem zoek eens wat noten die je nog niet geprobeert hebt er zijn vast wel noten die je lekker vind.
    - walnoten
    - amandelen
    - hazelnoten
    - pijnboomnoten
    - pistachenoten
    - pecannoten
    - cashewnoten
    en zijn er nog wel meer op te noemen.
    (weet trouwens niet of al deze noten goed waren)

je behoefte kan redelijk kloppen hoor.
    maar je kan beginnen om rond de 2500 3000kcal te gaan en als je dan na een tijdje nog niet aankomt verhogen gewoon stapjes van 100/300kcal ongeveer.
    Calisthenics / Street workout

Comment

ok thnx

ok bedankt, ik zal inderdaad wel wat andere noten gaan proberen. Het is wat snel gezegd dat ik ze allemaal niet lekker vind.

Even over de kwart. Ik vind een bak magere yoghurt met muesli en wat jam erg lekker. Kan ik dat niet voor het slapen eten in plaats van die kwark?

Ik wil er ook bij zeggen dat ik nu nog maar 2 keer in de week fitness en ongeveer 2 keer in de week ga mountainbiken in het bos. Ik ben dus nog maar een beginner en niet echt een professionele krachttrainer. Is het wel de bedoeling dat ik ga proberen te bulken?

Groeten

Comment

eetschema

Ik heb een globaal eetschema gemaakt zodat jullie een indruk krijgen wat ik ongeveer eet. Dit is voor mijn gevoel al bulken.

Ik ben nog maar een beginner dus er zal vast wel een hoop aan mankeren. Ik heb geen waardes erbij gezet omdat ik voorbeelden heb gegeven van verschillende mogelijkheden wat ik eet en dat kan je niet allemaal uitrekenen en in een tabel zetten. Ik vroeg me gewoon af wat jullie eerste indruk is.

Aub niet van die antwoorden, eerst de stickes lezen want die ik heb al gelezen maar het is zo veel informatie en ben zoals ik al zei nieuw op dit gebied. Graag gewoon wat korte reacties. Alvast bedankt!

Groeten
        Attached Files
        Last edited by violators; 16-03-2009, 16:47.

Comment

Originally posted by violators View Post
          Ik heb een globaal eetschema gemaakt zodat jullie een indruk krijgen wat ik ongeveer eet. Dit is voor mijn gevoel al bulken.

Ik ben nog maar een beginner dus er zal vast wel een hoop aan mankeren. Ik heb geen waardes erbij gezet omdat ik voorbeelden heb gegeven van verschillende mogelijkheden wat ik eet en dat kan je niet allemaal uitrekenen en in een tabel zetten. Ik vroeg me gewoon af wat jullie eerste indruk is.

Aub niet van die antwoorden, eerst de stickes lezen want die ik heb al gelezen maar het is zo veel informatie en ben zoals ik al zei nieuw op dit gebied. Graag gewoon wat korte reacties. Alvast bedankt!

Groeten
          Zou makkelijk zijn als je neer wilt zetten hoeveel je ervan pakt. Of je nu zo een desertschaaltje Brinta pakt of zo een hondebak, dat weten wij ook niet natuurlijk. Het is allemaal vrij weinig? Btw probeer een manier te vinden om kwark weg te krijgen (zie recept forum).
          Ookal heb je geen zin om alles uit te rekenen doe het voor 1 maaltijd en hou je dan ongeveer aan dezelfde hoeveelheid kcals iedere maaltijd. (Dan kan je best dingen switchen = even uitrekenen.)

Groetjes en succes

Comment

Originally posted by Svalin View Post
            Zou makkelijk zijn als je neer wilt zetten hoeveel je ervan pakt. Of je nu zo een desertschaaltje Brinta pakt of zo een hondebak, dat weten wij ook niet natuurlijk. Het is allemaal vrij weinig? Btw probeer een manier te vinden om kwark weg te krijgen (zie recept forum).
            Ookal heb je geen zin om alles uit te rekenen doe het voor 1 maaltijd en hou je dan ongeveer aan dezelfde hoeveelheid kcals iedere maaltijd. (Dan kan je best dingen switchen = even uitrekenen.)

Groetjes en succes

Ok, met die hoeveelheden heb je een goed punt. Het is inderdaad moeilijk een mening te geven als je niet weet hoeveel het precies is.

Vind je dit schema weinig? Wow, ik vond eigenlijk dat ik al best veel eet maar goed ik zal proberen het wat op te voeren.

Ik heb inderdaad in het recepten gedeelte gekeken en de zoekfunctie gebruikt op het woord kwark. Heb gezien dat veel van jullie fruit, siroop, of van dat whey eiwit met een smaakje door kwark heen doen dmv een blender maar dat lijkt me niet zo lekker

Ik zag ook dat een van jullie members magere aarbeienyoghurt er door heen doet. Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen, het lijkt me best lekker.

Ik zal wat meer tijd besteden aan het uitreken van een voorbeeld schema van 1 dag en dan hopen dat het een beetje goed is. I.i.g bedankt voor de reacties

Groeten

Comment

Ik zou je als tip willen geven aangezien je zo weinig geeft, dat je gewoon eerst begint met bulken. Natuurlijk is het belangrijk dat je de goede dingen binnenkrijgt, maar als je het zometeen niet volhoud omdat je gek wordt van die dingen; dan pak je het toch verkeerd aan
              Overigens gok ik dat je een ecto bent, dus niet snel aankomt, en raad je dan net zoals ik als je wil aankomen:

Prioriteit:
              #1: Genoeg calorieen
              #2: Genoeg goede Eiwitten binnenkrijgen
              #3: En op derde plaats de goede dingen eten...(clean)

Succes
              BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
              BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

En op de 4e plaats (niet onbelangrijk):

4) Neem je RUST op tijd. In de rust groei je. Als je overtraint zul je nooit groeien. Zorg dus voor voldoende rust tussen de trainingen (48-72 uur). Afhankelijk van de intensitiet uiteraard.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb inderdaad in het recepten gedeelte gekeken en de zoekfunctie gebruikt op het woord kwark. Heb gezien dat veel van jullie fruit, siroop, of van dat whey eiwit met een smaakje door kwark heen doen dmv een blender maar dat lijkt me niet zo lekker
                  eerst proberen dan pas je mening er over geven.
                  veel dingen dacht ik ook eerst bij rare combi maar uiteindelijk vind je het toch lekker

Comment

Volgens mij is de TS een enorme "pitser" zoals wij in Tilburg zeggen. Oftewel: wat de boer niet kent dat vreet ie niet!
                    Je moet gewoon proberen anders komt er van heel je Bodybuilding droom helemaal niks en kun je maar beter meteen naar Mc Donalds rennen!
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Volgens mij is de TS een enorme "pitser" zoals wij in Tilburg zeggen. Oftewel: wat de boer niet kent dat vreet ie niet!
                      Je moet gewoon proberen anders komt er van heel je Bodybuilding droom helemaal niks en kun je maar beter meteen naar Mc Donalds rennen!

haha, is het zo makkelijk te merken? Op zich wel grappig dat je deat van die mcdonalds zegt want ik ben waarschijnlijk de enige nederlander die het eten van de mcdonalds dus niet lekker vind, haha. Van kinds af aan vind ik die hamburgers en kipnuggets niet te vreten . Wel vaak geprobeerd maar is gewoon niks voor mij.

Ik zal wat meer produkten gewoon maar proberen of soms maar gewoon op eten ondanks het feit dat ik het niet lekker vind. Toch nog bedankt voor de tips van de rust e.d. dus thnx to ijsblok, duality en een heftruckchauffeur

Comment

Gewoon doen inderdaad. Smaak en alles went vanzelf...ook al duurt het bij het ene produkt langer dan het andere. Maar rode bieten, rode kool en zo krijg ik nu nog steeds niet weg.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Gewoon doen inderdaad. Smaak en alles went vanzelf...ook al duurt het bij het ene produkt langer dan het andere. Maar rode bieten, rode kool en zo krijg ik nu nog steeds niet weg.
                          haha ik vond rode kool en bieten ook niet echt lekker maar nu eet ik het wel deed eerst overal appelmoes bij

Comment

Oja om toe te voegen. Ik vond water echt totaal niet te drinken. Maar nu koop ik gewoon geen sapjes en prik enzo, en het is inmiddels gewoon gewend ^^
                            BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                            BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Zelfde met spinazie, vond ik vroeger echt niet te kanen en smaakte me helemaal niet slecht laatste keer

Sommige dingen wennen gewoon niet, brinta met water was, is en blijft smerig hoe je het ook went of keert. Same goes for tuna out of a can, juck maar das wel beter geworden al.
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X