Shake voor na training en slapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Shake voor na training en slapen

Beste mensen,

Ik weet dat voor het slapen trage eiwitten het best zijn, nu is het zo dat ik vaak pas 's avonds laat met mijn training klaar ben...dus heeft mijn lichaam ook behoefte aan suikers en wat snellere eiwitten. Daarom ben ik op het volgende idee gekomen voor een shake:

100g pinda's (of pindakaas)
    250g magere kwark
    300ml melk
    50g honing

Dit komt bij elkaar uit op zo'n 70g eiwit, 61g koolhydraten en 50 gram vet (alleen de pinda's). Ik weet niet of dit ergens op lijkt en/of de hoeveelheden kloppen, maar het is een poging. Daarom wil ik graag julllie advies voor eventuele verbeteringen.
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Geen vetten (pinda's) in een tijdsbestek van 2 uur na het trainen ivm eiwitsynthese.

Als je daar aan voldoet leef je uit.

Comment

Ok, dus pinda's eruit...wat stel je dan voor om in ipv. dat erin te doen ??
      Weet dat whey misschien het best is, maar wil zelf het liefst alles gewoon uit "normale" voeding halen. Wat zijn bijv. goede voedingsmiddelen met snelle eiwitten ??
      "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

snelst is dan naar mijn weten ei-eiwit
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Direct na je training neem je wey-eiwit of ei-eiwit. Na een uurtje eet je je eerste vaste maaltijd weer. Dan kun je bijna iedere langzame eiwitbron nemen. Kipfilet, kalkoenfilet, magere vis zoals tonijn of koolvis en plantaardige sojaeiwitten zoals tofu zijn goede opties omdat ze weinig vetten bevatten die anders je eiwit synthese kunnen belemmeren. vetten neem je 2 uur later pas weer.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Direct na je training neem je wey-eiwit of ei-eiwit. Na een uurtje eet je je eerste vaste maaltijd weer. Dan kun je bijna iedere langzame eiwitbron nemen. Kipfilet, kalkoenfilet, magere vis zoals tonijn of koolvis en plantaardige sojaeiwitten zoals tofu zijn goede opties omdat ze weinig vetten bevatten die anders je eiwit synthese kunnen belemmeren. vetten neem je 2 uur later pas weer.
            Juist, dat vetten je eiwit synthese belemmerden wist ik niet. De langzame eiwitten neem ik idd over heel de dag zodat ik aan mijn dagelijkse behoefte kom. Maar het probleem zit hem bij mij in het feit dat ik pas 10 uur 's avonds thuis ben van training en dat ik dus niet eerst snelle eiwitten kan nemen en pas twee uur later iets anders...meestal ben ik zo dood dat ik na een halfuurtje al lig te slapen. Daarom ben ik op zoek naar iets wat zowel snelle als langzame eiwitten bevat.

Comment

"Shake voor na de training"

goed idee, tijdens de training in je tas doen is een minder goed idee heb ik deze week ondervonden..tering wat een bende..
              Bulking tot 100kg

Comment

Originally posted by geniuz View Post
                Daarom ben ik op zoek naar iets wat zowel snelle als langzame eiwitten bevat.
                Melk. Maak een shake van magere melk, whey-eiwit en eventueel nog wat extra caseine-eiwit.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Melk. Maak een shake van magere melk, whey-eiwit en eventueel nog wat extra caseine-eiwit.
                  Kijk daar ben ik naar op zoek !!

Denk dat ik dan gewoon zoals ik hierboven al heb aangegeven doe alleen zonder noten dan:

250g magere kwark
                  300ml magere melk
                  1 el. honing
                  1 banaan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X