biologisch of gewoon supermarkt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biologisch of gewoon supermarkt?

Als kracht atleet/bodybuilder is het natuurlijk van belang dat je zo gezond mogelijk eet nu vroeg ik mij af waar de forum leden nou hun eten vandaan halen.
    Ga je gewoon naar de supermarkt en haal je daar gewoon je dingetjes of ga je echt voor gezond biologisch voedsel en kijk je niet echt naar het prijskaartje?

Overwegend supermarkt. In het weekend nog weleens naar de slager of groenteboer of groente of vis van de markt of zo.

Maar, doordeweeks supermarkt. Iedere dag boodschappen (wonen boven een supermarkt praktisch) ná sluitingstijd van de reguliere winkels dus dan zit je sowieso aan de supermarkt vast.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Eet niks bio, wel zo logisch.

Dingen die ik zelf koop zijn: kwark, cashews, kalkoenfilet, tonijn, pangafilet.
      Kwark spreekt voor zich, kalkoen is uit voorverpakking bij lidl(79 ct 100gram) tonijn is in blik van princess cashews eigen merk bij c1000 en pangafilet ook eigen merk c1000. Moet wel betaalbaar blijven vind ik.

enne Pinada, kun je wat aan die titel doen?
      Last edited by Shredmaster; 19-08-2009, 15:11.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Biologisch is niet gezonder toch? Alleen duurder en met 'respect' voor de natuur geproduceerd.
        Groeten

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          Eet niks bio, wel zo logisch.

Dingen die ik zelf koop zijn: kwark, cashews, kalkoenfilet, tonijn, pangafilet.
          Kwark spreekt voor zich, kalkoen is uit voorverpakking bij lidl(79 ct 100gram) tonijn is in blik van princess cashews eigen merk bij c1000 en pangafilet ook eigen merk c1000. Moet wel betaalbaar blijven vind ik.

enne Pinada, kun je wat aan die titel doen?
          Scherrup
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik vind het verschil tussen prijs-kwaliteit te groot. Ik let -muv eieren- op geen enkel keurmerk of iets wat er in die richting komt.

Biologisch is me een te klein verschil. Dolfijnvriendelijk op tonijn slaat nergens op (die soort tonijn komt vaak niet in de buurt val dolfijnen), dierenbeschermingslogos zijn net als het kiesbewust logo;onzin. En qua dierenwelzijn zit er ook allemaal maar amper verschil tussen. Dus nee, ik let nergens echt bewust op.

Comment

Originally posted by Revius View Post
              Biologisch is niet gezonder toch? Alleen duurder en met 'respect' voor de natuur geproduceerd.
              Dat klopt, alleen kun je er bij biologisch voedsel vanuit dat het niet met kunstmatige bestrijdingsmiddelen/smaakstoffen ed, hormoonvoedsel (hiermee doel ik op het voedsel van de dieren) of volgespoten met water, waardoor de waarden van een produkt niet helemaal overheen komen.
              Dit zou als kracht atleet/bodybuilder zou dit een overweging zijn om te kiezen voor biologisch.

Comment

Originally posted by Revius View Post
                Mwoah soms wel.

Als je een biologisch gekweekte biefstuk hebt, heb je een grotere kans op een uit 1 stuk bestaand lapje vlees.
                Geen gelijmde onzin etc etc.

Smaakverschil is, hoewel er niet over te twisten valt, zeker aanwezig.
                Het grote prijsverschil weegt hier echter niet tegenop, wat mij betreft.

Supermarket heeft prima spul, en scheelt veel in centjes.
                Soms trakteer ik mezelf op een moot vers gebakken vis. Alleen als ik geen heb om te koken.

Vrij naar R. Froger - Een eigen huis.
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Biologisch heeft vaak een prettigere structuur, betere smaak, en krimpt minder in de pan. Maar ben nu student, dus bio zit er niet in.

Overigens, ik plunder gewoon de albert heijn.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik vind biologisch te duur. Ik ga gewoon naar Albert Heijn of naar de Sligro voor mijn boodschappen.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Gewoon de supermarkt,voor de natuurwinkel moet ik zo ver voor om en de meeste dingen vind ik te duur.Keek toevallig naar een pak stroopwafels,10 stuks voor 6 euro...

Comment

Ik koop wel regelmatig biologisch omdat ik op een glutenvrij dieet zit. In (voornamelijk goedkope) supermarktproducten wordt er vaak tarwezetmeel en tarwebloem aan producten toegevoegd, of aroma's met tarwe.

Sowieso zijn de meeste glutenvrije broden, bakmixen en broodvervangers meteen ook biologisch geproduceerd. Ik maak dus vrij regelmatig een tripje naar een reformhuis of natuurwinkel. Daar hebben ze trouwens ook verschillende tussendoortjes, die vaak minder suiker bevatten en op basis van noten zijn. Ook voor de niet-GV'ers zeker aan te raden.

Vlees en andere versproducten koop ik bij de appie vanwege hun glutenvrije logo, dat scheelt een hele bult etiketten lezen. Sommige supermarkten zijn daar ronduit asociaal in, dan zegt het personeel: "kijk maar op het etiket"
                        terwijl daar geen allergie-informatie op staat. Als er bijvoorbeeld "zetmeel" of "aroma" op het etiket staat heb ik er geen fluit aan. Op vakantie wilden we bijvoorbeeld gaan barbecuen, na een kwartier etiketjes ontcijferen en een grote mond van het personeel zijn we maar vertrokken naar de dichtbijzijnde appie (drie kwartier rijden).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X