minder koolhydraten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bilo View Post
    Wat ik zelf gebruik om mijn koolhydraten aan te vullen = havermout.

IS ook goed
    Zit al in m'n voedingsschema, zie hieronder:
    07.15
    2 boterhammen met kipfilet, paardenrookvlees of pindakaas

400 ml magere melk + 60 gr Whey + 30 gr havermout
    supps: Kelp, Vit. C-1000, Visolie (omega 3, 6 & 9)

10.00
    2 boterhammen met kipfilet

12.00
    2 boterhammen met kipfilet
    2 boterhammen met paardenrookvlees
    supps: Kelp

14.30
    500 gr magere kwark

17.30
    300 ml magere melk + 30 gr Whey

18.15
    150 gr mager vlees (kipfilet, kalfslap, biefstuk)
    150 gr groene groente
    100 gr aardappelen of 2 geroosterde boterhammen
    supps: Kelp, Visolie (omega 3, 6 & 9)

21.30
    1 blikje tonijn, uitgelekt 135 gr
    30 gr ongezouten pinda's

Lijkt mij niets mis mee, toch?
    30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

Comment

Originally posted by Bilo View Post
      of fruit
      In mijn geval: mee eens. De meesten hier zullen adviseren fruit eruit te laten vanwege de suikers en te vervangen door groenten die weinig suikers bevatten en extreem calorie arm zijn. Overigens, om groenten te verwerken verbruikt het lichaam zelfs extra calorieeen. Groenten helpen je dus om sneller droog te worden.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Maaltijden zien er prima uit, denk alleen dat je erg laag in vetten zit en dat zeg ik zonder de totalen te zien.

En ditch die omega 6 en 9 hoef je niet te supplementeren.
        Last edited by Shredmaster; 20-08-2009, 14:38.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

kan aan mij liggen, maar eet je niet veel teveel koolhydraten voor in de cuttingfase, ik bedoel 8 boterhammen en ook nog aardappelen?

ben zelf ook aan het cutten maar mijn schema ziet er ongeveer zo uit; (voorbeelddag)

8.00 wheyshake (30 gram eiwit) met water, yoghurt en bessen, groene thee, jusd orange.
          10.00 tussendoortje bv, appel, sultana.
          12.00 salade van tomaat, olijven, kip, kalkoen of tonijn, eventueel wat crackers,
          15.00 tussendoortje bv handvol amandelen, wortelen of i.d., gedroogde abrikozen, of kop groentesoep.
          18.00 2x kipfilet met groenten, soms ook met rijst, andere dag pasta met mager rundergehakt, of biefstuk met groenten.
          20.00 1 boterham met mager beleg.

verder veel water, groene thee, koffie, colalight, geen melk.

mijn stats:
          1.80m
          91 kilo, waarvan 80 vetvrije massa
          vetpercentage 12,9

Comment

Originally posted by ricorico View Post
            kan aan mij liggen, maar eet je niet veel teveel koolhydraten voor in de cuttingfase, ik bedoel 8 boterhammen en ook nog aardappelen?

ben zelf ook aan het cutten maar mijn schema ziet er ongeveer zo uit; (voorbeelddag)

8.00 wheyshake (30 gram eiwit) met water, yoghurt en bessen, groene thee, jusd orange.
            12.00 salade van tomaat, olijven, kip, kalkoen of tonijn, eventueel wat crackers,
            15.00 tussendoortje bv handvol amandelen, wortelen of i.d., gedroogde abrikozen, of kop groentesoep.
            18.00 2x kipfilet met groenten, soms ook met rijst, andere dag pasta met mager rundergehakt, of biefstuk met groenten.

mijn stats:
            1.80m
            vetpercentage 12,9
            Had je beter even in een eigen topic kunnen plaatsen om te vragen of dit goed was. Zet zoiezo mijn vraagtekens bij de rood gearceerde dingen.
            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              Maaltijden zien er prima uit, denk alleen dat je erg laag in vetten zit en dat zeg ik zonder de totalen te zien.

En ditch die omega 6 en 9 hoef je niet te supplementeren.
              Klopt, zit erg laag in de vetten. Ong. 30 gr per dag, maar ga 's morgens beginnen met pindakaas (da's 1) en 's avonds wat extra ongezouten pinda's. Dat is al gauw een gram of wat extra vet + extra kcals.

Heb nu supps waarin 3-6-9 zitten, zal volgende keer inderdaad gewoon enkel 3 pakken. Die tip kreeg ik al eerder inderdaad.

Comment

shredmaster, mijn schema was bijzaak, het ging mij erover uit of hij niet teveel boterhammen at om te cutten....

Comment

shredmaster, mijn schema was bijzaak, het ging mij erover uit of hij niet teveel boterhammen at om te cutten....
                  Nee hoor kan best, zolang je dagelijks onder je behoefte zit, voldoende eiwitten en vetten binnen krijgt maakt het geen zak uit. Kcal in= kcal uit.
                  In zijn schema is het wel verstandiger om de vetten omhoog te gooien en boterhammen omlaag.

En dan nog zou ik je eigen schema nog even onder de loep nemen

@Corbertcoco je moet je vetten hoger doen, dit is nodig voor je hormoonhuishouding. Ongeveer 30% van de totale behoefte.
                  Go heavy or go home!

Comment

mijn stats:
                    1.80m
                    vetpercentage 12,9
                    Je vraag is dus dezelfde als ik hier zelfs stelde, of ik niet te hoog zat in m'n Kh.

Die aardappels mogen er inderdaad wel uit, maar jij zet daar tegenover rijst of pasta. Volgens mij bevatten die veel meer Kh. Ik zou inderdaad ook m'n melk kunnen vervangen door water, scheelt ook weer. Salade als lunch gaat niet werken, hebben hier geen saladebar op kantoor, dus zit best vast aan t brood. Fruit probeer ik toch te vermijden ivm suikers, maar om 10u zou ik best wat anders willen pakken dan 2 boterhammen, maar wat?
                    Maar meer groente en vlees en dan geen 'bijproduct' moet zeker gaan lukken.

Thanks in ieder geval voor je voorbeeld.

Comment

@ Shredmaster: Thanks voor de goede tips!! Ik zal zeker m'n vetten omhoog gooien. Gezonde vetten welteverstaan als olijfolie, olijven, ongezouten pinda's (of andere noten), zalm, avocado etc.

Comment

Ok succes, let wel op, olijfolie is goed in koude bereiding(salades bijv)
                        Zodra het een bepaalde temperatuur bereikt komen er schadelijke stoffen vrij.
                        Heb ooit een onderzoek gezien van een ander forumlid( 3XL) waar uit kwam dat bakken in roomboter zelfs beter uit de verf kwam dan olijfolie.
                        Go heavy or go home!

Comment

Die aardappels mogen er inderdaad wel uit, maar jij zet daar tegenover rijst of pasta. Volgens mij bevatten die veel meer Kh. Ik zou inderdaad ook m'n melk kunnen vervangen door water, scheelt ook weer. Salade als lunch gaat niet werken, hebben hier geen saladebar op kantoor, dus zit best vast aan t brood. Fruit probeer ik toch te vermijden ivm suikers, maar om 10u zou ik best wat anders willen pakken dan 2 boterhammen, maar wat?
                          misschien is het een idee om de wheyshake van 8.00 mee te nemen naar je werk in een thermoskan en deze om 10 uur op te drinken met 1 van de 4 boterhammen van 12 uur.

ik kan me niet voorstellen dat jij zo'n honger hebt dat je smorgens om de twee uur twee boterhammen "moet" eten om niet flauw te vallen van de honger!? Wat trouwens ook wel helpt tegen trek is een bakje met amandelen (gemengde noten) in je burola, neem je er daar af en toe een paar van. En anders bv. geraspte wortelen.

Zelf eet ik eigenlijk bij het avondeten normaal alleen maar groenten en vlees (geen koolhydraten) en 2 keer per week rijst en een keer pasta. De vele koolhydraten die in pasta zitten heb je m.i. eigenlijk niet echt nodig in een cutting fase, (tenzij je brandstof nodig hebt als je duursporten erbij doet, fietsen, zwemmen etc). Maar ik ben er zelf wel spaarzaam mee, met dat "koolhydraten laden", want ik wil zo snel mogelijk naar een vetpercentage van rond de 11%. Dus eet vnl. eiwitten om geen spiermassa te verliezen.

Comment

je moet gewicht x2x16 doen. dat aantal 300kcal onder gaan zitten. dan zal je droger worden en geen massa verliezen.

Comment

Originally posted by punani View Post
                              je moet gewicht x2x16 doen. dat aantal 300kcal onder gaan zitten. dan zal je droger worden en geen massa verliezen.
                              dus dat is dus gewicht x32 dan

voor mij 90x2x16 = 90x32 = 2880-300= 2580 kal

Comment

Anders luister je iig niet naar ricorico, dat schema van jouw slaat kant nog wel, je eet echt nog geen 1500 kcal per dag..
                                Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X