Eten, hoe doe je het goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eten, hoe doe je het goed?

Hallo allemaal,

Ik eet per dag 8 broodjes met kipfile

avond eten en 2-3 appels.

Dit is genoeg voor mij om af te vallen als ik 3-4 x per week HiiT train.
    Op dit moment eet ik 4 in de ochtend 4 in de middag daarna avond eten rond half 6 en na het avond eten een paar appeltjes. Mijn vraag is nu..is dit wel goed? 4 brood tegelijk eten want als ik 2 2 2 2 eet heb ik heel de tijd hongergevoel...

Mijn vraag gaat met name om, is dit te zwaar voor mijn stofwisseling 4 brood tegelijk? of hele volle bord met aardappelen kip en spruitjes bijv...

Alvast Bedankt!

lees de zomersticky even door
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Idd, zomersticky gaat je een hele boel helpen als je de moeite neemt om het te lezen

Comment

Veel te veel koolhydraten. Je spieren hebben eiwitten nodig om te herstellen, daarnaast zit er ook bar weinig vet in je schema.

Lees inderdaad maar even de zomersticky door en schema's van anderen.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Zo moet je afvallen...volgens jullie...??!?!?

Hallo beste mensen,

LEES HET ALLEMAAL AUB!!

Ik had al eerder een post gemaakt over mijn schema van 8 volkoren brood met 4 stukjes kipfiles veel fruit en avondeten, kwam rond de 1800-2200 calorie per dag en heeel veeeeel koolhydraten.

Toen werd er tegen mij verteld dat ik de zomer sticky moest lezen. Dat heb ik gedaan. Maar nu ben ik zelfs nog erger door de war dan EERST!!

Ik weeg 96 kilo, dagelijkse behoefte 3700 kcal, 200 gr eiwit, 150 complexe koolhydraten en 100gr onverzadigde vet.

De beste manier om dit te doen lijkt mij zo...

300 gr volk. Brood 699 kcal 25gr eiwit 6gr onvz. vet 120gr koolhydraten
          150 gr pindakaas 900kcal 38gr eiwitten 48gr onvz vet 18gr koolhydraten
          Totaal beiden: 1599kcal 63gr eiwit 54gr onvz vet 138gr koolhydraten

Dit is tot het avondeten. Voor het avond eten reken ik z'n 700 cal met vis, rijst en groengroenten etc.. wat de 3 voedingstoffen zou moeten aanvullen en ik netjes rond de 2700-3000 calorieen uitkom en zelfs nog een handje pindas kan eten. En als ik NOG honger krijg kan ik Rauwkosten eten(tomaat, komkommer en sla). IS DIT WEL GOED?? het klinkt net als of ik hierdoor dikker word!!:S

Ik train 3-4 x per week HiiT op dit moment net een week begonnen. Maar op de zomersticky stond dat ik eerst spier moet doen met 45 sec rust compound oefeningen en na een tijdje als dat niet meer vet verbrand pas hiit en als dat niet zelfs niet meer werkt in de ochtenden op nuchtere maag LIT doen.

Het bovenstaande heb ik zo begrepen uit de zomersticky. Ik denk dat ik het heel verkeerd heb begrepen of...moet het zo!?

Kritiek A.u.b!!!

Groetjes en alvast bedankt!!!
          Last edited by icecube456; 14-01-2010, 13:01.

Comment

Ik heb je discussies samengevoegd, beetje overdreven om in een dergelijke korte periode twee topics over 1 vraag te openen.

Wat precies klinkt alsof je er dikker van wordt? Rauwkost?
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by icecube456 View Post
              Ik weeg 96 kilo, dagelijkse behoefte 3700 kcal, 200 gr eiwit, 150 complexe koolhydraten en 100gr onverzadigde vet.
              Dit zijn maar 2300 kcal hoor.....
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                Ik heb je discussies samengevoegd, beetje overdreven om in een dergelijke korte periode twee topics over 1 vraag te openen.

Wat precies klinkt alsof je er dikker van wordt? Rauwkost?
                Ik bedoel dit...

Rauwkost valt ook onder groenten zoals Tomaten, komkommer, sla. Deze moeten in eerste instantie genegeerd worden. Zij bestaan uit water met anti-oxidanten en mineralen. In veel traditionele crash dieten waren zij de basis van het eetpatroon aangezien ze een verzadigd gevoel geven. Helaas geven ze qua voedingsstoffen niks bruikbaars. Gebruik de rauwkost dus alleen als opvulling/tussendoortje als de rest van het eetpatroon al opgezet is. Mocht er dan tussendoor een hongergevoel ontstaan eet dan wat rauwkost om het hongergevoel te onderdrukken. Daarnaast is het als opvulling wel leuk om het avondmaal wat meer kleur te geven mocht dit nodig zijn.

Originally posted by Shredmaster View Post
                Dit zijn maar 2300 kcal hoor.....
                Ja...dus ik moet nog meer eten? Mijn vraag is als ik zelf nog meer zou eten val ik dan nogsteeds af... ik bedoel als je tegen iemand zeg ik ben aan het 'dieeten' en dan zeg dat je 2800 cal eet en broodjes met pindakaas...

Werkt dit wel echt dat is mijn vraag eig...

EDIT: ik bedoel het niet boos of verkeerd... ben alleen geschrokken ik bedoel het goed :P Jullie zijn top!!

Comment

Ik bedoel dit...

Rauwkost valt ook onder groenten zoals Tomaten, komkommer, sla. Deze moeten in eerste instantie genegeerd worden. Zij bestaan uit water met anti-oxidanten en mineralen. In veel traditionele crash dieten waren zij de basis van het eetpatroon aangezien ze een verzadigd gevoel geven. Helaas geven ze qua voedingsstoffen niks bruikbaars. Gebruik de rauwkost dus alleen als opvulling/tussendoortje als de rest van het eetpatroon al opgezet is. Mocht er dan tussendoor een hongergevoel ontstaan eet dan wat rauwkost om het hongergevoel te onderdrukken. Daarnaast is het als opvulling wel leuk om het avondmaal wat meer kleur te geven mocht dit nodig zijn.

Ja...dus ik moet nog meer eten? Mijn vraag is als ik zelf nog meer zou eten val ik dan nogsteeds af... ik bedoel als je tegen iemand zeg ik ben aan het 'dieeten' en dan zeg dat je 2800 cal eet en broodjes met pindakaas...

Werkt dit wel echt dat is mijn vraag eig...

EDIT: ik bedoel het niet boos of verkeerd... ben alleen geschrokken ik bedoel het goed :P Jullie zijn top!!
                  Hey kerel, je bent typisch een geval die snel in "paniek" raakt als het even niet gaat zoals je wilt. Ten eerste moet je even leren hoeveel calorieën er in K/E/V zitten en dan pas kun je gaan rekenen. Anders denk je dat je veel binnenkrijgt maar zit je er nog royaal onder of boven. K/E/V 4/4/9 calorieën.

Comment

tja 2800 kcal.. je weegt ook ruim 96 kilo vriend..
                    de meeste eten hier 3000+ om niet af te vallen.

betreft je pm, ik heb de ballen verstand van cutten ik denk dat je met 250 e 100 v en 200 eiw redelijk goed zit. echter laat ik dit aan de experts over

eet voornamelijk gezond! het is een lange weg. maar doe zowiso eerst kracht training en ernaa eventueel 15 min cardio

Comment

Een behoefte van 3700? en dan maar 2300 eten? Dan ondervoed je je lichaam behoorlijk. Ga op 3200 zitten en je valt op de juist manier af. Als je lager gaat ga je alleen veel spieren verliezen en moet je nog minder gaan eten, totdat je op een gegeven moment in de "spaarstand" komt.

Met een goed voedingsschema en trainingsschame kun je met 500 kcal onder je behoefte 500 a 1000 gram vet verliezen per week, zonder al te veel spiermassa te verliezen.

Ga lager in koolhydraten, hoger in vet en eiwitten zitten. Neem complexe koolhydraten en geen suiker meer (dus ook geen melk, want daar zit lactose in). Veel groente eten, bruine bonen bevat bijvoorbeeld veel vezels (als je ze droog koopt). Maar liefst 28.6 gram per 100 gram. Probleem is wel, je moet ze 12 uur laten weken.

Van vezels krijg je minder snel honger. Als je het goed aanpakt heb je je rauwkost niet meer nodig.

Comment

Ik geloof er geen reet van zo'n hoge behoeft, tenzij de ts straatmaker is en ook nog een een hoop
                        er bij traind.

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
                          Ik geloof er geen reet van zo'n hoge behoeft, tenzij de ts straatmaker is en ook nog een een hoop
                          er bij traind.
                          Hoezo kan dat niet....ik weeg 82 kg en mijn onderhoud ligt op 3500 kcal.
                          En soms nog hoger ook.
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

300 gr volk. Brood 699 kcal 25gr eiwit 6gr onvz. vet 120gr koolhydraten
                            150 gr pindakaas 900kcal 38gr eiwitten 48gr onvz vet 18gr koolhydraten
                            Totaal beiden: 1599kcal 63gr eiwit 54gr onvz vet 138gr koolhydraten
                            De eiwitten die in graanproducten zitten (zoals brood) zijn nutteloos omdat ons lichaam die niet opnemen kan. Dus je krijgt veel minder bruikbare eiwitten binnen dan je denkt. Je zult dus op zoek moeten naar goede eiwit bronnen. Voorbeelden: vlees, vis, eieren, melk, yoghurt, kwark.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

als je bang bent om aan te komen. eet dan 1 week 2500. weeg je elke dag, en neem het gemiddelde gewicht van die week.

eet nog een week 2500, als het gemiddelde van week 2 lager is als dat van week 1, dan val je dus af op 2500 kcal.

zelfde doe je met 2700, 2900, 3100. tot je merkt dat het afvallen juist langzamer gaat wanneer je meer gaat eten.

laten we zeggen dat je heel erg goed afviel op 3100, maar op 3300 kcal ging het afvallen wat langzamer, dan zou ik 3100 kcal vasthouden.

qua verdeling, zou ik persoonlijk 250g eiwit, 100g vet, en koolhydraten zoveel om het gat op te vullen. wil je 2500 kcal eten, dan is dat 150g koolhydraten.
                              wil je 2700 eten, 200g koolhydraten, etc etc etc.

deze methode is meestal betrouwbaarder als een formule.
                              anyways gl
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X