Fat Head docu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fat Head docu

Net even 1.44u de documentaire "Fat Head" gekeken (downloadbaar op torrent sites), had zelf van isohunt geloof ik

Is merendeels een reactie op de Supersize Me hype (eigenlijk lift hij erop mede om low carb diets te promoten) en verder een mix tussen de "Sugar the bitter thruth" video die eerder op het forum gepost was, maar welke voor de normale burger misschien te saai/moeilijk was (ging nogal diep in op de scheikundige processen m.b.t. afbraak van HFCS and the likes).

Dude begint op 204lbs, gaat op 1900-2000 cal dieet, welke hij bij alleen fast foods plaatsen nuttigt, limiteerd carbs in de 90-110 range en drinkt alleen water, diet coke en ice tea. Doet verder wel 6x per week LIT, normaal deed hij 2-3x p/w.

Einde van zijn trip zit hij op 194lbs, met een lagere HDL (als iemand die kan verklaren, vond het nogal onlogisch eigenlijk), maar een veel lagere LDL (goed).

Zijn BF ging van 31,2 naar 28,4

Vervolgens, wat eigenlijk interessanter is voor mij aangezien ik ook wel snap dat hij gewicht verliest op een <behoefte dieet, ging hij op een enorme saturated fat frenzy rampage.

Hij at alleen maar groentes en een lage dosis fruit voor carbs, de rest bestond uit vet, saturated vet voor het merendeel zelfs. Zijn proteine kwam uit kaas, eieren en steaks.

Resultaat (je moet wel enigszins kennis van zaken hebben voor de conclusies)

Na de mac, voor de saturated fat rush, is het eerste, het tweede is resultaat van de fat guzzeling dieetperiode.

Total Cholesterol; 222-> 209
    LDL; 156 -> 130
    HDL; 49 -> 64

Wordt echter geen triglyceriden niveau genoemd en ook geen LDL verdeling Boillent (drijvend) vs Dense wat ook nog interessant zou kunnen zijn.

Weet echter niet meer precies hoe de link tussen triglyceriden en het dense LDL cholesterol (misschien dat iemand me dat in redelijke lekentaal uit kan leggen, zou ik wel kunnen waarderen) zat.

Verder worden en nog wat standaard mythes ontkracht en ALWEER carbs afgezeken tot de dood (wat me toch echt begint te laten twijfelen om maar eens een keer low carb te gaan en eventueel zelfs een keer KETO, voor insuline niveaus e.d. en vooral om te kijken hoe mijn energie niveaus zich eronder houden)

Vroeg me trouwens wel af, insuline sensitivity hoog houden is sowieso beter, maar in hoeverre betekent het dat low-insuline sensitivity slecht is voor spiergroei. Immers als je insuline naar de kut gaat krijgt je spiermassa/organen automatisch minder voedingsstoffen, omdat deze je vetcellen ingeshuttled worden, waardoor je carbs gaat craven.

Hoe dan ook zeker een aanrader

~moi
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

heb deze ook gezien, toch vond ik de resultaten wat gewicht/vet verlies betrof erg laag..
    Dat cholesterol gedoe was idd iets aparts..
    Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

In welke vorm vond je de resultaten laag? 3% bf in een maand op een Mac-Dieet met ice's tea's die bomvol met suiker zitten vind ik nog wel redelijk. Denk niet dat het te betwisten is dat het beter kan, maar voor een normale burger is 12,25lbs verliezen redelijk veel.

Had wel willen weten hoe het met zijn bloedsuiker zat tijdens de mac-out, hebben ze niet vermeld. Al die witte broodjes, de sausjes en die ice tea's, lijkt me niet echt ideaal.

Ging me nog meeste om zijn saturated fat experimentje (omdat hier nog steeds veel mensen op het forum zeggen dat je beter niet teveel verzadigd vet binnen moet krijgen). Komt toevallig vandaag huisarts kennis langs zal het er eens over hebben kijken wat die zegt.

EDIT; wat ik helemaal apart vond was dat hij relatief weinig eiwitten binnenkreeg, lijkt mij regel 1 voor elk dieet, high protein basis.
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
        EDIT; wat ik helemaal apart vond was dat hij relatief weinig eiwitten binnenkreeg, lijkt mij regel 1 voor elk dieet, high protein basis.
        Wat is relatief weinig eiwitten?
        Ik begin in februari met keto en volgens berekening moet ik 160gr eiwit per dag eten, wat ik ook al redelijk laag vind. Het probleem met eiwitten is dat bij een teveel eraan deze omgezet kunnen worden naar glucose (glucogenese).
        Nuja dat is wat ik uit het boek van lyle mcdonald geleerd heb, weet niet of het klopt.

Zal zeker eens naar docu kijken, als research voor ik met keto begin
        @ ketIF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X