Cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten

Hallo iedereen,

Ik wil vanmiddag inkopen gaan doen om een goed cut schema te maken. Ik heb er best veel over gelezen, en soms ben ik wat verward. Ik heb gelezen bijvoorbeeld, dat je geen suikers moet eten, logisch dat je geen snoep moet eten, maar ik stond een beetje perplex bij het feit dat je ook geen fruit kunt eten ivm de suikers.

Ik heb mijn energie behoefte uitgerekend per dag, en dat is best weinig aan gezien ik op een multimedia opleiding zit, waar ik elke dag achter mijn laptop zit.

Mijn energie behoefte per dag is 2177 kcal. Ik ben 18 jaar, 1.73 lang en weeg 72,5 kg.

Nu heb ik een aantal vragen:

Wanneer is de beste periode van de dag om cardio te doen?
    Kan je met een cut schema ook kracht training doen, door het bijvoorbeeld af te wisselen?

Alvast erg bedankt, en als ik wat gemist heb wat ik niet in de stickies heb gelezen, alvast mijn excuses!

Marciano
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

er is niks mis met een of 2 appels per dag of een banaan. Probeer ze alleen zo vroeg mogelijk te eten, en niet té veel. Ik zou niet te bang zijn van fruit tot je in de moeilijkere zone zit onder de 10%.

De fructose-fear gaat eerder over fruitsappen, of zaken aangevult met fructosestroop. Alles dat afkomstig is van fruit, maar zelf geen fruit meer is.

Over je vragen:

1) wanneer jij kan. Het "beste" wordt gezien of op nuchtere maag, of na de gewichtstraining. Maar zoveel verschil is er niet, en cardio is eigenlijk maar bijzaak, voeding is pakken belangrijker.

2) het is zelf aan te raden om bij een cutschema krachttraining te doen. En dat is een pak belangrijker dan de cardio.
    Last edited by Genjuro; 22-04-2010, 12:55.
    the one and only tabata overlord

Comment

Bedankt voor je reactie!

Hoe zou ik de trainingen dan het beste kunnen aanpakken? Toch niet door eerst een vol uur kracht training te doen, en daarna 45 min cardio?
      Zou ik dat niet moeten verdelen over de week?

Of is het verstandiger om gewoon alleen de hele week 3 dagen in de week full body kracht training te doen? (Dat is wat ik normaal deed, aangezien ik tijdsnood zit).

Comment

krachttraining 30-45 min maar wel zo intensief mogelijk, cardio voor een half uurtje en ook wat intensiever dan normaal.

Een alternatief is hiit, dat kun je beter tijdens je rustdagen doen en maakt niet uit wanneer je het doet.
        the one and only tabata overlord

Comment

Met intensief, bedoel je dan zoveel mogelijk reps, weinig rust of zware training? (massa gericht)

Ah bedankt. Dit zijn echt de antwoorden waar ik naar zocht!

Comment

Intensief=weinig rust tussen de sets.

Lekker door trainen zeg maar.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

je zegt dat jouw behoefte 2177 kcal is. Als ik jouw kcal behoefte bereken,
              dan kom ik uit op rond de 2400-2500 kcal (dat is inclusief dagelijkse activiteit en sport) uit.

wil je dus cutten, ga je daar rond de 500 onder zitten.
              ik denk dat het voor jou goed zou zijn, om dan rond de 2000 kcal te nuttigen per dag.

qua training zou ik:
              3x per week fullbody schema + na kracht wat cardio

ik zou dan een gewicht kiezen waarmee je 8-10 reps kunt maken. je moet echt het gevoel hebben dat je na de laatste rep er niet nog 1-2 had kunnen maken. rond de 60 seconden rust tussen elke set.

45 seconden duren de 8-10 reps + 60 seconden rust = 1 min 45 per setje.
              op deze manier knal je ongeveer een 45-50 minuten. vijf minuten even uitblazen. en dan 25 minuten cardio. (hartslag rond de 150-160).
              zo ben je in 75 minuten klaar met je training, en de intensiteit ligt vrij hoog.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Erg bedankt.

Zou ik tijdens de setjes niet steeds iets zwaarder moeten gaan of zou ik hem juist op hetzelfde gewicht houden waarmee ik 8 - 10 reps haal?

Comment

hou gewoon een constant gewicht en verhoog eens per week. dat is goed genoeg toch?
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oke dan weet ik dat Bedankt voor alle moeite

Comment

Tijdens het cutten zou ik niet teveel gewichten verhogen, je lichaam heeft minder kcal om te herstellen.
                      Een goede/slechte dag zit natuurlijk verschil in, maar ga geen gekke dingen doen als tot faillure elke keer.
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Ik snap wat je bedoeld, ik zal het dan ook langzaam verhogen

Nog even een vraag:

Ik hou absoluut niet van brinta en muesli, en eet daar in de plaats van Kellogs cornflakes met melk en druivensuiker, en weet dat daarin teveel suiker zit. Weten jullie nog een goed alternatief behalve brood (aangezien ik dat al drie keer op een dag eet met kaas, ham en appelstroop)

Comment

Dan kun je dat brood ook gelijk vervangen
                          Vooral met dat soort beleg.

Ik ben nu zelf helemaal fan van de combi havermout/water/whey (cappuccino) in de blender. De rest bruine rijst en brood met kipfilet denk ik.

Comment

Brood met ham/kipfilet/kaas of tonijn zou toch goed moeten zijn?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X