Eerste cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste cutschema

Hey allemaal,

Ik ben hier nieuw dus ik zal mij even voorstellen

Ik ben een meisje van 23 jaar en heb een tijdje geleden mijn vetpercentage laten meten (Omron Body Fat Monitor BF306). En het apparaatje gaf 30.6% aan . Ik vond het zelf aan de hoge kant en wil er toch iets aan doen.

Mijn gegevens:
    Gewicht: 65 kg
    Lengte: 173
    Vetpercentage: 30.6%
    BMR: 1482

Ik ga proberen 3 dagen in de week krachttraining met een 20 tal minuten cardio erna. In het weekend fiets ik zowel zaterdag als zondag een 35 tal kilometer.

Maandag
    Triceps + biceps
    Woensdag
    Benen en schouders
    Vrijdag
    Buik + rug

Ik schat dat daarmee mijn activiteitsniveau redelijk is dus:
    1482* 1,55= 2297,1
    Hier doe ik 20% af dus ongeveer 1837 ongeveer.
    Hiervoor heb ik 2 schema’s opgesteld zodat ik wat kan variëren. Dit vooral in het middagmaal en avondmaal. Voor het avondmaal eet ik wat de pot schaft maar probeer hier wel toe te zien op hoeveelheden en vetgehalte.

Opmerkingen en bijsturingen zijn welkom.

Greetz
    Attached Files
    Last edited by Smoothie1987; 01-05-2010, 13:19.

ten eerste welkom, eindelijk een meid hier .
    ten 2e; vertrouw die elektrische dingen niet, ze geven vaak een te hoog VP aan.

heb geen excell hier dus kan je bestand niet checken. maar zal wel goed zitten als ik je post lees.

succes ermee
    Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Alvast bedankt! ;-)

Ik had wel het idee dat het apparaat er wat zou naast zitten maar het geeft wel een indicatie.

Comment

Originally posted by blocktoblock View Post
        ten eerste welkom, eindelijk een meid hier .
        ten 2e; vertrouw die elektrische dingen niet, ze geven vaak een te hoog VP aan.

heb geen excell hier dus kan je bestand niet checken. maar zal wel goed zitten als ik je post lees.

succes ermee
        Welkom!!

Even een reactie op het vetgedrukte dat is dus niet waar ze geven van de gemiddelde man of in dit geval vrouw het vetpercentage aan... kan er een heel lang verhaal van maken maar meet maar met de huidplooi is beter

Heb even snel door voedingsschema gekeken ziet er best goed uit! Er zitten nog wel wat snellere suikers in maar kijk eerst maar is of dit goed voor je werkt die suikers kunnen er nog altijd deels uit of vervangen worden door complexe koolh.
        Last edited by Niels1988; 01-05-2010, 16:23.

Comment

Welkom , mijn 1ste ingeving is Kaas en Boter uit je voedingsschema halen als ik zo even vluchtig kijk .
          Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

Originally posted by Niels1988 View Post
            Welkom!!

Even een reactie op het vetgedrukte dat is dus niet waar ze geven van de gemiddelde man of in dit geval vrouw het vetpercentage aan... kan er een heel lang verhaal van maken maar meet maar met de huidplooi is beter

Heb even snel door voedingsschema gekeken ziet er best goed uit! Er zitten nog wel wat snellere suikers in maar kijk eerst maar is of dit goed voor je werkt die suikers kunnen er nog altijd deels uit of vervangen worden door complexe koolh.
            Dus miss wat het aantal stukken fruit verminderen?

Is het niet zo dat de kaas en boter de nodige vetten kunnen brengen in het cutschema?

Comment

Welkom !
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

ik persoonlijk haal die vetten uit vis en cashew nootjes .. dat is zowiezo beter dan boter en kaas
                Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

Originally posted by Smoothie1987 View Post
                  Dus miss wat het aantal stukken fruit verminderen?

Is het niet zo dat de kaas en boter de nodige vetten kunnen brengen in het cutschema?

Vetten zijn inderdaad erg belangrijk in wat voor voedingsschema dan ook... Ook fruit is belangrijk.

Ik zou zeggen probeer het zo is een paar weken en ga kijken wat er met je lichaam gebeurt val je al af of val je niet af zonodig pas je je schema aan.

En dan ga je inderdaad de snellere suikers uit je schema halen en dan zie ik persoonlijk liever een vervanger voor een groot gedeelte van je zuivel daar zitten namelijk behoorlijk wat snelle suikertjes in...

Dus even in het kort schema moet hebben:

Goede vetten
                  Goede koolhydraten (denk aan complexe dus)
                  Magere eiwitbronnen en van goede kwaliteit

Succes ermee,

Ps. anders houd me maar op de hoogte van je vorderingen zal ik je waar nodig wat bijsturen

Comment

Welkom en suc6

Comment

Originally posted by Niels1988 View Post
                      Vetten zijn inderdaad erg belangrijk in wat voor voedingsschema dan ook... Ook fruit is belangrijk.

Ik zou zeggen probeer het zo is een paar weken en ga kijken wat er met je lichaam gebeurt val je al af of val je niet af zonodig pas je je schema aan.

En dan ga je inderdaad de snellere suikers uit je schema halen en dan zie ik persoonlijk liever een vervanger voor een groot gedeelte van je zuivel daar zitten namelijk behoorlijk wat snelle suikertjes in...

Dus even in het kort schema moet hebben:

Goede vetten
                      Goede koolhydraten (denk aan complexe dus)
                      Magere eiwitbronnen en van goede kwaliteit

Succes ermee,

Ps. anders houd me maar op de hoogte van je vorderingen zal ik je waar nodig wat bijsturen
                      Goed, bedankt!

Nog 1 vraagje... Wat doe ik op zaterdag en zondag met het voedingsschema. Ik verbrand toch heel wat calorieën als ik + - 2 uur fiets. Is dat slecht voor de spieropbouw? Want ik wil het fietsen ook niet graag opgeven.

Greetz

Comment

Originally posted by Smoothie1987 View Post
                        Goed, bedankt!

Nog 1 vraagje... Wat doe ik op zaterdag en zondag met het voedingsschema. Ik verbrand toch heel wat calorieën als ik + - 2 uur fiets. Is dat slecht voor de spieropbouw? Want ik wil het fietsen ook niet graag opgeven.

Greetz
                        Tjaa, je moet de leuke dingen zoiezo niet opgeven allemaal op geven dan houd jehet toch niet lang vol das punt 1. punt 2 dat fietsen zorgt dat je je verbranding hoog houd wat juist een goed punt is

maar volgens mij wilde je tog afvallen met spierbehoud..

Nogmaals weeg je elke week, laat je elke week meten met de huidplooimeter ( wel betrouwbaar en altijd door de zelfde persoon ) Houd je strikt aan dit voedingsschema ook op de zaterdag en zondag, en kijk wat er gebeurd indien nodig pas je je schema aan, maar een grote kans dat het nu al best vlotjes gaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X