Moeilijkheden met het opstellen van een voedingsschema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moeilijkheden met het opstellen van een voedingsschema.

Hallo allemaal
    Ik train nu ongeveer een jaar , ik begrijp het basis principe van oefeningen etc.
    Maar mensen blijven me erop wijzen hoe belangrijk voeding wel niet is, ik vind zelf dat ik al heel wat vooruitgang heb geboekt, maar mensen blijven me vertellen dat dit nog veel beter kan als ik op men voeding zou letten.

Ik ben nu ruim een week bezig met het maken van een voedingsschema. Ik heb 2 sheets gedownload van mensen en heb geprobeerd een planning voor mezelf te maken.

Op dit moment weeg ik 68.5 kg ben 1.75m en 18 jaar oud. Volgens het toestel in onze fitness heb ik een vetpercentage van 12-13 % voor 1 of andere reden varieert dit makkelijk per week.

Het probleem bij het opstellen van het voedingsschema ligt hem bij de keuze van de voeding zelf. Mijn moeder wil wel extra eieren , kipfillet en volkorenbrood kopen maar kwark etc. zal ik toch wel zelf moeten kopen, aangezien ze vind dat 35 euro per maand meer dan genoeg is aan fitness. Ook voor het avondeten zal ik alleen kunnen kiezen voor het aanbod van mijn moeder. Ik zou alles wel zelf willen betalen, ben nu overigens bezig met een vakantiejob, maar ik moet ook mijn verblijf betalen op kot aan de universiteit wat een redelijk grote hap neemt uit mijn bugdet ( 3000 euro ) .

Mijn vraag naar jullie toe is , Is er een manier om zo goedkoop mogelijk met zo simpel mogelijke voeding ( liefst niet iets wat je moet koken etc , want dat wil mijn moeder ook niet ... ) toch een degelijk voedingsschema op te stellen. Bv op basis van brood , muesli , fruit , kwark kan ik eventueel nog wel zelf kopen ....

Graag hulp gevraagd met het opstellen van het schema
    Ik weet dat jullie deze vraag veel gesteld krijgen maar ik doe men best om alternatieven te vinden.
    En aangezien ik merk dat ik nu bijna of geen vooruitgang meer boek bij het trainen , en dus ook mijn motivatie om te gaan begint te dalen heb ik hier echt wel behoefte aan !

Alvast bedankt ....

Upload is wat je al gemaakt hebt?
    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Nu zou het er moeten bijstaan als ik het juist heb geupload

Niet letten op de tittel
      Attached Files

Comment

Hoi Nesstif,
        die vetmeet apparaten sporen niet, die meten de weerstand, dus dat kan makkelijk variëren.
        Als je dan een dag wat meer of minder vocht vasthoud heb je al een behoorlijk vertekend beeld.

mbt je voeding.
        Ik zou die weightgainer er uit gooien als ik jou was.
        Je zit aardig hoog in KH. Een goede whey shake is dan beter denk ik.
        Als je wel persee een weightgainer wil gebruiken, dan liever een leangainer, met lager KH en hoger eiwit. Die mixen zijn meestal rond de 50/50 in verhouding Eiwit en KH.
        Dus als je alleen whey neemt zit je in verhoudingen al een stukkie beter.

Als je moeder naar de LIDL gaat zal het een stuk goedkoper worden.
        Kipfilet 79 cent, kalkoenfilet 69 cent, kalkoensalami is ook zoiets, kwark is ook niet duur daar.
        En eitjes zijn ook goedkoper daar.

succes man.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

lijkt me een zeer raar voedingsschema en imo zit je enorm hoog in KH en suikers
          fruit bevat enorm veel suikers, ook de cornflakes en dergelijke

ontbijt is de belangrijkste maaltijd en zou ik houden op brinta/havermout en de aardbeien, cornflakes eruit gooien
          de weight gainer eruit en idd vervangen door eiwitshake, kwark voor het slapen gaan,....

ook eet je droge aardappelen als hoofdmaaltijd? vreemd... met wat melk
          die melk moet je ook helemaal niet drinken voor de eiwitten dus verander dit in kalkoenfilet, kipfilet of dergelijke

nog wat werk aan jongen....
          onderweg naar 90kg bij 10% BF

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Hoi Nesstif,
            die vetmeet apparaten sporen niet, die meten de weerstand, dus dat kan makkelijk variëren.
            Als je dan een dag wat meer of minder vocht vasthoud heb je al een behoorlijk vertekend beeld.

mbt je voeding.
            Ik zou die weightgainer er uit gooien als ik jou was.
            Je zit aardig hoog in KH. Een goede whey shake is dan beter denk ik.
            Als je wel persee een weightgainer wil gebruiken, dan liever een leangainer, met lager KH en hoger eiwit. Die mixen zijn meestal rond de 50/50 in verhouding Eiwit en KH.
            Dus als je alleen whey neemt zit je in verhoudingen al een stukkie beter.

Als je moeder naar de LIDL gaat zal het een stuk goedkoper worden.
            Kipfilet 79 cent, kalkoenfilet 69 cent, kalkoensalami is ook zoiets, kwark is ook niet duur daar.
            En eitjes zijn ook goedkoper daar.

succes man.
            Dankje ik ga morgen naar een vriend die een klein tangetje heeft voor je vet te meten. En het probleem aan die weightgainer is dat ik hem al heb gekocht en nog een halve pot heb staan wat zonde zou zijn , en ik zal het haar voorstellen!

Alvast bedankt

Comment

Originally posted by powertrainer2007 View Post
              lijkt me een zeer raar voedingsschema en imo zit je enorm hoog in KH en suikers
              fruit bevat enorm veel suikers, ook de cornflakes en dergelijke

ontbijt is de belangrijkste maaltijd en zou ik houden op brinta/havermout en de aardbeien, cornflakes eruit gooien
              de weight gainer eruit en idd vervangen door eiwitshake, kwark voor het slapen gaan,....

ook eet je droge aardappelen als hoofdmaaltijd? vreemd... met wat melk
              die melk moet je ook helemaal niet drinken voor de eiwitten dus verander dit in kalkoenfilet, kipfilet of dergelijke

nog wat werk aan jongen....
              Dankje voor de feedback ik ga vanavond me nog wat bezig houden met wat aanpassingen en morge een nieuwe schema posten en maandag eens langs de lidl gaan om te zien wat ik daar allemaal van producten kan bemachtigen.

Comment

Dit is een nieuw schema dat ik heb opgesteld , zou iemand willen nakijken of het degelijk is ?

En mss een voorstel doen om de kcal omlaag te krijgen en de Eiwitten net iets hoger ?
                Attached Files

Comment

Niemand die hier feedback op kan geven ? kan me niet voorstellen dat het zo perfect is

alvast bedankt ...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X