ontbijt voor training hulp gevraagd.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ontbijt voor training hulp gevraagd.

hey allemaal.
    ik heb net de seartch gebruikt en wat sticky s zitte lezen maar niks concreet gevonden over t geen ik moet weten.

ik zou graag een paar voorbeelden willen weten van een goed ontbijt maar met gewone dingen.
    dus niet beginnen over eiwitten en calorien maar boterhammen en fruit en weet ik veel.

ik ga meestal rond 15 uur gaan trainen en soms heb ik last tijdens mijn training van een dip...waarbij mn lijf geen vermogen meer kan leveren da pas na paar minuten weer half en half begint te werke.
    ik denk dat dit aan mn voeding ligd.

ontbijt = havermout met soja melk
    tussendoor = stukje fruit
    uurtje voor ik ga trainen = 500ml soja melk met 40 gr eiwit
    half u voor ik train 2 blikjes suikervrije redbull of vervanger ,
    ik weet dat ik beter tabletten zou nemen met cafeine maarja door gebrek aan... dan maar blikjes.
    heb al bij apoteek gevraagd ze hebben da hier blijkba nie.

ik hoop dak n paar nuttige dingen te lezen ga krijgen .
    groetjes en dank bij voorbaat.

Ja het probleem is dat je eigenlijk GEEN 1 goede maaltijd hebt voor het trainen.
    Eet wat volkoren boterhammen ofzo of een bord met rijst 60-90 minuten voor het trainen.

Comment

iedereen heeft last van een dipje, ik ook en wat mij enorm helpt is muziek omdat ik weiger naar caffeïne te grijpen uit princiepe.
      The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
      Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Dit heeft niks met een dipje te maken.
        Dit heeft gewoon duidelijk te maken met te weinig koolhydraten eten.
        Rijst/volkoren brood etc

Comment

hey
          bedankt om zo snel al te riageren.
          zijn er dingen die ik kan eten om dit te verminderen zoals choclade of suikers of ga da juist mn energy afnemen ?
          kheb gehoord van n maat dat die snoepjes eet...ma dan heb ik zoiets van..daar wordt je dan toch lam van omdat u lichaam die suikers moet verwerken...
          is allemaal niet makkelijk t geen u lijf doet met voedsel

Comment

Je eet totaal geen koolhydraten voor je training.
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
              Ja het probleem is dat je eigenlijk GEEN 1 goede maaltijd hebt voor het trainen.
              Eet wat volkoren boterhammen ofzo of een bord met rijst 60-90 minuten voor het trainen.
              Originally posted by ironbrotherhood View Post
              iedereen heeft last van een dipje, ik ook en wat mij enorm helpt is muziek omdat ik weiger naar caffeïne te grijpen uit princiepe.
              Originally posted by Roy P View Post
              Je eet totaal geen koolhydraten voor je training.
              stukje fruit...meestal banaan..is dit niet voldoende ?
              groetjes

Comment

Originally posted by basics View Post
                stukje fruit...meestal banaan..is dit niet voldoende ?
                groetjes
                Vlak voor de training? Of al een paar uur eerder?
                Dumbells build a bigger chest
                Barbells build a bigger ego

Comment

fruit eet ik alleen na het trainen meestal 2stuks meteen ernaa dan fiets ik naar huis en ga ik 9 van de 10x aan mijn avond eten.

oowhja eet ook wel eens bij mijn ontbijt stukje fruit maar erbij niet als maaltijd.
                  Calisthenics / Street workout

Comment

ligt volgens mij aan te weinig koolhydraten op de dag. Je begint met wat havermout en melk. dat is opzich wel een aardig ontbijt, ikzelf zou er nog wat whey bijdoen voor wat extra eiwitten.

die koolhydraten uit melk en havermout worden vrijwel allemaal direct gebruikt om je glycogeen voorraden aan te vullen. Je hebt net waarschijnlijk 8 uur geslapen en al 8-10 uur niets meer gegeten. Je lichaam gaat dus eerst wat energie voorraden aanvullen.

een stukje fruit, een beetje melk, en wat eiwitten (maximaal 450 kcal), zijn simpelweg niet genoeg om tot de middag je voorraden vol te houden. Je begint je training dan al met half volle voorraden. die zijn natuurlijk al vrij snel leeg (bijv na 40-45 minuten). daarna kun je nog maar op halve intensiteit wat setjes pompen, maar echt voluit trainen lukt je zowieso niet.

Je neemt nu zoon 90 minuten voor je gaat trainen 500ml melk + 40g whey. Stel dat je daar nou bijvoorbeeld een 750 ml melk van maakt. je doet daar nog 100g havermout bij, een banaan erbij, en je 40g eiwitten. dit doe je in een blender, en je krijgt een flinke soort van vanille/banaan milk shake. Daarmee krijg je genoeg energie, om echt voluit te kunnen trainen. zeker een uur tot 75 minuten lang. langer is ook niet echt nodig als je zwaar en intensief genoeg traint.

Na je training heb je weer je energie voorraden grotendeels geleegd. je lichaam heeft een prikkel gekregen om te gaan groeien, maar heeft hier wel genoeg voeding voor nodig. Je zou dan bijvoorbeeld nog eens zoon zelfde shake als voor de training kunnen nemen, Of bijvoorbeeld 6-8 sneetjes volkorenbrood met kipfilet, en een whey shake met melk.

wil je dat je spieren groeien, dan zul je echt veel moeten eten.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je wil niet aan de eiwitten e.d. en calorieën wil je ook niet veel van weten.
                      Dan wordt het wat lastiger.

Maar waar je nu een oplossing voor vraagt is eigenlijk wel erg eenvoudig denk ik.

Je probeert nu de afstand Amsterdam naar Parijs en terug te rijden in een auto die 1 op 10 rijdt, maar je gooit voor die ruim 1000km slechts 50 liter benzine in de tank. Dus je komt niet verder dan net aan 500km.....
                      Zo ook met je calorie inname.

Je hebt minimaal 2500cal nodig om goed te presteren, maar je neemt nog niet de helft. Dus reken uit wat je te kort komt om goed te kunnen sporten.

Dus conclusie, veel meer eten, ontbijt stevig, brood met ei en kipfilet, havermout of brinta er bij en naar binnen werken. En zo de hele dag door goed eten.
                      Genoeg vetten nemen en voldoende eiwitrijke voeding.

Probeer voor jezelf een voedingschema te maken, waarin je neerzet wat je per dag moet eten.
                      Als je dat vervolgens in een topic plaatst dan kan je weer een stap verder geholpen worden.

succes.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik neem altijd 1 of 2 banantjes voor het trainen dan heb je genoeg koolhydraten om te trainen
                        bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          ligt volgens mij aan te weinig koolhydraten op de dag. Je begint met wat havermout en melk. dat is opzich wel een aardig ontbijt, ikzelf zou er nog wat whey bijdoen voor wat extra eiwitten.

die koolhydraten uit melk en havermout worden vrijwel allemaal direct gebruikt om je glycogeen voorraden aan te vullen. Je hebt net waarschijnlijk 8 uur geslapen en al 8-10 uur niets meer gegeten. Je lichaam gaat dus eerst wat energie voorraden aanvullen.

een stukje fruit, een beetje melk, en wat eiwitten (maximaal 450 kcal), zijn simpelweg niet genoeg om tot de middag je voorraden vol te houden. Je begint je training dan al met half volle voorraden. die zijn natuurlijk al vrij snel leeg (bijv na 40-45 minuten). daarna kun je nog maar op halve intensiteit wat setjes pompen, maar echt voluit trainen lukt je zowieso niet.

Je neemt nu zoon 90 minuten voor je gaat trainen 500ml melk + 40g whey. Stel dat je daar nou bijvoorbeeld een 750 ml melk van maakt. je doet daar nog 100g havermout bij, een banaan erbij, en je 40g eiwitten. dit doe je in een blender, en je krijgt een flinke soort van vanille/banaan milk shake. Daarmee krijg je genoeg energie, om echt voluit te kunnen trainen. zeker een uur tot 75 minuten lang. langer is ook niet echt nodig als je zwaar en intensief genoeg traint.

Na je training heb je weer je energie voorraden grotendeels geleegd. je lichaam heeft een prikkel gekregen om te gaan groeien, maar heeft hier wel genoeg voeding voor nodig. Je zou dan bijvoorbeeld nog eens zoon zelfde shake als voor de training kunnen nemen, Of bijvoorbeeld 6-8 sneetjes volkorenbrood met kipfilet, en een whey shake met melk.

wil je dat je spieren groeien, dan zul je echt veel moeten eten.
                          Originally posted by koenv91 View Post
                          ik neem altijd 1 of 2 banantjes voor het trainen dan heb je genoeg koolhydraten om te trainen

tnx met deze posts kan ik voord.
                          heb gedaan wat jullie aanraden en hoop echt dak nu verder kan
                          groetjes en gedankt voor de ideeén.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X