Originally posted by The Phoenix
View Post
Die reply van Dynobet, wilde ik wel op reageren, maar in de volgende reply is het meer genuanceerd en klopt het weer.
De noten na een training heb je niets aan, vetten mag je wel hebben, maar 1e prio is altijd whey en wat snelle carbs, daarna kan je in een eventuele maaltijd wel vetten gebruiken, geen probleem, je blijft smering nodig hebben en grondstoffen voor je hormoonaanmaak, alleen ben ik tot nu toe nog niets tegengekomen waarin vetten inname na de training wordt aangeraden.
Ik ben het alleen niet helemaal eens met de stelling veel carbs nodig te hebben na de training of rond de training.
Mijn mening is dat je het beste kan gaan opladen voor de trainingen, wellicht heb je dan een klein overschot, maar dat is niet zo erg op dat moment.
Een overschot aan carbs vlak voor het slapen gaan staat me wel tegen. Ik heb geen insuline pieken nodig als ik ga slapen, als je al voldoende glucose in je systeem hebt, dan weet je dat een nieuw overschot vet zal worden, eiwitten omzetten naar vet heeft het lichaam meer moeite mee.....bovendien, je wil herstellen en groeien als je slaapt, daarvoor heb je bouwstoffen nodig en geen suiker.
Heeft me altijd al tegen gestaan laat op de avond carbs te eten en sinds ik op aandringen getest heb met veel carbs te nemen later in de avond (na de training, na 22.00uur in mijn geval).....nope niks voor mij, ik zet dan alleen maar vet aan. Koolhydraatrijk eten kan wel na een trainingals het niet laat op de avond is, vind ik.
Je moet dus naar mijn mening carbs laden naar een wedstrijd of training en na de training weer wat opladen om in positieve balans te komen, maar meer niet.
Als je een beetje overschot over houdt in je reserves dat is niet erg als je de volgende dag toch weer laag in je carbs zit.
Het overschot moet naar mijn mening niet zo groot zijn dat de vetaanzetting groter wordt dan het afbreken van vet tijdens de trainingen.
En timing kan een erg gunstige/grote invloed hebben op de groei en vetafbraak.
Dusssss.
Comment