Daling vetpercentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daling vetpercentage

Hallo,

Om de 6 weken krijg ik een wisseling van schema door mijn begeleider. Hierbij meet hij mijn vetpercentage etc. De laatste keer was mijn vet percentage 0,5% gedaald (en ik heb al zo laag) maar daar in tegen was mijn vetvrije masse weer met 0,7 kilo gestegen. Is dat dan erg dat mijn vetpercentage daalt, want rond welk percentage is het beste?

Groet,
    Tjerrelt

Luxe probleem haha meeste mensen proberen vet% juist te verlagen, meestal richting de 10%, staat leuk op het strand. Wat is jou %?

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
      Luxe probleem haha meeste mensen proberen vet% juist te verlagen, meestal richting de 10%, staat leuk op het strand. Wat is jou %?
      Ik zat op de 9,4 % maar hij is nu weer gezakt naar 8,9%. Dat is nog steeds een hele verandering want ik ben op 6% begonnen, dus ik ga nog steeds vooruit. (want ik was echt te licht, nu nog steeds, met mijn gewicht begon ik ook op 67 kilo en zit nu op 72 kilo, na 25 weken trainen) Alleen bij deze meting is me vetpercentage tegen gevallen.

Comment

Vetmetingen zijn niet erg accuraat. Of je vet% ook daadwerkelijk gedaalt is, is niet te zeggen met deze meting. Je kunt alleen zeggen dat je vet% ongeveer gelijk is gebleven.
        En dat terwijl je in gewicht aankomt. Volgens mij heb je niets te klagen. Als je sneller wilt aankomen moet je gewoon wat meer eten. Maar 5/25=0,2 kilo per week erbij. Als dat bijna allemaal VVM is, is dat niet verkeerd. Ik zou zeggen: zo doorgaan, en pas als je merkt dat je minder snel aankomt wat meer eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X