Voedingschema om doel te bereiken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Voedingschema om doel te bereiken

    Lieve mensen,

    Sorry dat ik dit opnieuw post maar ik was vergeten om mijn bijlage toe te voegen ik weet dat dubbel posten niet toegestaan is. Kunnen jullie mijn oude verwijderen? Hieronder weer mijn verhaal met bijlage dit keer!

    Beste Bodynet leden,

    Eerst even voorstellen . Ik ben een man van 22 jaar, ben 1.80M en weeg 80Kg met een vetpercentage tussen de 14 a 15%, mesomorph lichaamstype. Ik sport al jaren maar ik ben enige tijd gestopt wegens mijn privé leven. Tijdens het stoppen natuurlijk aangekomen haha. Nu is het tijd om aangepakt te worden. Mijn doel is om mijn vetpercentage te verminderen en weer een strakkere uiterlijk te krijgen in de komende 3 maanden. I know, 3 maanden is misschien te kort zullen de meeste zeggen, maar denk dat het met de juiste voeding, training en strenge discipline wel te behalen is! Ik heb me dus ingeschreven op mijn oude sportschool om weer intensief te trainen. Vanaf volgende week begin ik weer met Kickboksen en wil ook voor het eerst beginnen met serieus fitnessen waardoor ik wat massa aanmaak en strakker wordt. Ik heb de zomersticky gelezen over voeding en met de calorie calculator kwam ik uit op 2765 cal. onderhoudsniveau. Heb een voeding schema gemaakt (Nam voedsel nooit serieus vroeger...) voor de eerste keer. Ik heb dus 500 kcal afgetrokken van 2765 kcal = 2265 kcal en dit is volgens de bodybuilding termen dus een 'cut' schema. Als bijlage mijn voeding schema en mijn training schema met mijn cardio en fitness tijden erin vermeld. Graag hoor ik van jullie en verwacht goeie tips en reacties!

    PS: zijn die Whey Shakes echt te drinken? Ik ga volgende week mijn eerste innemen.
    Attached Files

  • #2
    Met zoveel training mag je als beginner van 80 kilo echt wel meer eten hoor

    en in 3 maanden valt met zulke training veel te behalen

    maar jij moet gewoon meer gaan eten; vetten omhoog tot minimaal 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.

    Comment


    • #3
      Hmm..
      Interessant dit.

      Rusten zit er bij jou niet bepaald in.
      Probeer zoveel mogelijk rust te pakken waar nodig

      Vetten moeten echt omhoog! NAar het dubbele.. Zeker in de cut is wat extra vetten prima

      Comment


      • #4
        Originally posted by flater2 View Post
        Hmm..
        Interessant dit.

        Rusten zit er bij jou niet bepaald in.
        Probeer zoveel mogelijk rust te pakken waar nodig

        Vetten moeten echt omhoog! NAar het dubbele.. Zeker in de cut is wat extra vetten prima
        Bedankt voor je reactie,

        ja wil echt maximale behalen in de komende 3 maanden. Bedankt voor de tip om wat meer te rusten en over de vetten die zullen dan ook omhoog verwerkt worden. Ik zal morgen met een nieuwe aangepaste schema komen. Ben ook van plan om een log te houden voor mezelf en maybe post ik het wel hierop. Denken jullie dat het mogelijk is om zelfde kilo te behouden maar dan op massa basis? Alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Originally posted by Viranelly View Post
          Met zoveel training mag je als beginner van 80 kilo echt wel meer eten hoor

          en in 3 maanden valt met zulke training veel te behalen

          maar jij moet gewoon meer gaan eten; vetten omhoog tot minimaal 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
          Thanks voor je reactie,

          ik pas mijn schema morgen aan met wat meer vetten en ik zal me best doen om me aan de 1 gram per kg te houden.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Good-Life View Post
            Denken jullie dat het mogelijk is om zelfde kilo te behouden maar dan op massa basis? Alvast bedankt
            Ja en nee, is het antwoord.
            Ik neem aan dat je bedoelt dat je 80 kg wilt blijven wegen maar dat de verhouding tussen vetmassa en spiermassa verandert? Minder vet en meer spieren?
            Nee: het is niet mogelijk om vetweefsel om te zetten in spierweefsel. Vet is niks anders dan een "reservetank" met energie welke door je lichaam wordt aangesproken als je onvoldoende energie uit je voeding krijgt. Het bevat niet de bouwblokken voor spierweefsel.
            Ja: het is mogelijk om vet te verliezen, door (a) te cutten en (b) door meer te bewegen. En ja, het is mogelijk om meer spiermassa te kweken. Dit bereik je met zware krachttraining. Echter: deze twee dingen kan je meestal niet tegelijkertijd doen. De reden is: om vet te verliezen moet je gaan cutten. Echter, om spierweefsel te kweken moet je ruim voldoende eten, anders ben je niet in staat om zware trainingsarbeid te verrichten. Deze twee zijn tegenstrijdig en kan je niet combineren.
            Dit is de reden dat je vaak als advies ziet om eerst vet te verliezen. En in een volgende fase te focusseren op het kweken van spiermassa.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

            Comment


            • #7
              Niet waar @ niet_hier

              als beginner kun je je lichaam laten schrikken door uit het niets hard te gaan trainen en clean te gaan eten

              zo profiteer je maximaal van je beginner gains en verbranding

              heb het laatst nog meegemaakt met een beginnende vriend van me.

              Comment


              • #8
                beste BNers,

                wil ff Viranelly en niet_hier bedanken voor hun reacties. Ik begin eerst met mijn voedingschema omdat ik gister had vermeld dat ik het zou aanpassen. Ik kom er niet uit -_- ... Het zit zo namelijk, ik probeer mijn vetten wat omhoog te brengen maar dan gaat de Kcal ook automatisch omhoog en kom ik alleen dichterbij mijn onderhoudsniveau. Maar nogmaals gekeken naar mijn schema zijn de KH, eiwitten en vetten niet berekend omdat het onmogelijk is want avond eten verschilt bij mij, de 500 Kcal is een gemiddelde schatting. Mijn avond maaltijd bestaat meestal uit rijst, groenten en vis/vlees. Hierbij denk ik dan wel dat mijn vetten op de 1 gram per kg regel komen. Misschien dat iemand een slimme tip heeft voor mijn schema m.b.t dit.

                @ niet_hier,

                ja klopt helemaal wil proberen om 80 kg te behouden maar dan met spiermassa inplaats van wat vet. Blijkbaar is het dus niet mogelijk om 80kg te behouden in spiermassa met deze voedingschema en zal ik dan maar wat kilo's moeten kwijtraken aan vet en daarna wat lichtjes bulken?

                @ Viranelly,

                en volgens jou kan het dus wel haha :P

                Dus beste mensen, iemand anders nog theoretische en/of praktische tips ideas over dit? Thanks in advance!

                Comment


                • #9
                  Ik zou gewoon op onderhoud eten

                  een vriend van mij heeft laatst na heel lang niet sporten en heel lang ongezond eten mijn clean bulk schema overgenomen en is daarbij hard gaan trainen (kickbox en fitness)

                  en zijn lichaam is daar zo van geschrokken dat hij met mijn bulk schema vet is gaan verbranden terwijl hij kleiner en lichter is dan ik.

                  Comment


                  • #10
                    Bij jou zou ik voornamelijk naar je rust kijken. Voornamelijk hardlopen is een activiteit die nogal belastend is voor je gewrichten. Als je cardio wilt doen kun je ook kiezen voor een kortdurende intervaltraining (10-20 min) direct na je kt.

                    In korte tijd is er al best veel te behalen, ook al zou het alleen al zijn omdat je spieren strakker staan en je er strakker uit ziet. Ik ben ook redelijk recentelijk begonnen na een lange periode van inactiviteit en slechte voeding, hier is het ook heel snel gegaan. In een periode van 2,5 maand is mijn vetpercentage al ongeveer 3% gedaald. Noot: ik kwam wel vanaf +/- 33%
                    Status: pakt het weer rustig aan op.

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt allemaal! Ik zal eerst even kijken hoe het gaat kwa vermoeidheid en spierpijn e.d. ook met fitness zal ik eerst aan de medewerkers/leden vragen hoe ik de oefeningen correct moet uitvoeren. Ik ga er hardcore op en probeer te updaten over results.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Good-Life View Post
                        beste BNers,

                        wil ff Viranelly en niet_hier bedanken voor hun reacties. Ik begin eerst met mijn voedingschema omdat ik gister had vermeld dat ik het zou aanpassen. Ik kom er niet uit -_- ... Het zit zo namelijk, ik probeer mijn vetten wat omhoog te brengen maar dan gaat de Kcal ook automatisch omhoog en kom ik alleen dichterbij mijn onderhoudsniveau. Maar nogmaals gekeken naar mijn schema zijn de KH, eiwitten en vetten niet berekend omdat het onmogelijk is want avond eten verschilt bij mij, de 500 Kcal is een gemiddelde schatting. Mijn avond maaltijd bestaat meestal uit rijst, groenten en vis/vlees. Hierbij denk ik dan wel dat mijn vetten op de 1 gram per kg regel komen. Misschien dat iemand een slimme tip heeft voor mijn schema m.b.t dit.
                        In dat geval raad ik je aan om gewoon te beginnen met wat je hebt en het een paar weken aan te zien. Hou je gewicht en je maten gedurende die periode in de gaten. Pas dan heb je een beter inzicht in wat werkelijk je energieverbruik is. En dan kan je beter onderbouwd je schema aanpassen. Als je teveel variabelen tegelijkertijd verandert kan je niet beoordelen wat wel en wat niet werkt.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                        Comment


                        • #13
                          Thanks niet_hier! Ik probeer het nu uit eerste week zit er bijna op en kwa conditie en energie sta ik te knallen. Misschien komt het omdat ik echt overtuigend ben om weer te beginnen en strak te worden dunno :P Maar in ieder geval die Whey shakes zijn echt lekkerrrrr haha.

                          Nogemaals bedankt kijken wat mijn stats zijn binnenkort!

                          Comment


                          • #14
                            Update:

                            Eerste weekje zit erop! Ging veeeeeeeel beter dan ik zelf had verwacht. had ook nog punani's topic gelezen over how to get ripped en heeft me veel geholpen. Stop nu ook maizena in mijn shakes want vind dat het me toch echt droger maakt - kan ook psychisch zijn :P haha. Hier ff mijn training wat ik afgelopen week deed:

                            Maandag: Benen & Buik, Cardio HIT 20 min

                            Dinsdag: Cardio HIT 20 min, Kickboxen

                            Woensdag: Rug & Borst

                            Donderdag: Cardio HIT 20 min

                            Vrijdag: Schouder, Tricep, Bicep, Kickboxen

                            Zaterdag: Rust

                            Zondag: 11.8 KM rennen in natuur

                            _______________________________
                            Morgen 2e weekje in, ik wacht nog even met mijn stats meten want vind het nog te vroeg maar zie wel in de spiegel resultaat. Voel me echt fit zeg:P Bedankt voor alle hulpvolle reacties nogmaals!

                            Comment


                            • #15
                              Okay kon niet wachten en ging toch op de weegschaal staan.. resultaat:

                              Begin vorige week: 80 KG
                              Vandaag: 77.7 KG

                              Resultaat in een week vind ik persoonlijk echt goed!

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X