when fat takes over!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• when fat takes over!

hierbij mijn voedingschema voor de aankomende 2-3 weken, keto CKD refeed moet ik nog effe maken voor 36 uur.

alle verdere info plaats ik hier mbt voedingschema keto, zodat mensen die ervaring hebben opbouwende kiritiek kan geven

maaltijd 1:

40gr whey
    3 eieren

E: 55,6E
    KH: 5,3
    V: 21,8

maaltijd 2:

125gr kipfilet
    3 eetl. olijfolie
    3 eieren

E: 60,7
    KH: 1,3
    V: 70,2

maaltijd 3:

3 eetl. olijfolie
    125gr tonijn
    2 eetl. mayonaise

E: 32,9
    KH: 0,8
    V: 69,6

maaltijd 4: (pre-workout)

2 eetl. olijfolie
    150gr mager rundergehakt
    20gr kaas 40+
    215gr doperwten met peentjes
    2 eieren

E: 78,8
    KH: 10
    V: 78,8

''maaltijd 5'': post workout
    40gr whey

E: 32,4
    KH: 4
    V: 1,6

maaltijd 6:
    120gr gerookte makreel
    3 eetl. olijfolie
    2 eieren

E: 44,2
    KH: 1,2
    V: 89

totaal:

E: 278,4x4: 1113,6
    KH: 22,6x4: 90,4
    V: 331x9: 2979

4183 kcals
    Make it happen, shock everyone!

ohja,,, keto bulk dus... na 2 maanden keto cut. langzaam afbouwend, onderhoud 3600

Comment

Ma: schouders/cardio
      Di: rug/buik
      Wo: rust
      Do: borst/cardio
      Vr: benen/buik
      Za: DEPLETION UB/cardio (refeed 24 uur)
      Zo: rust REFEED ->12 uur<-

Comment

net iets mis gegaan met posten, god@!*.

had een super lange post met superveel op en aanmerkingen. maargoed hier de verkorte samenvatting:

1. geen whey bij ontbijt
        2. drink je olijfolie bij maaltijd 2? waarom een magere proteinebron en dan los vetten erbij nemen, en niet een vette proteine bron. Verzadigde vetten gaan je helpen als je wil bulken.
        3. Maaltijd 2: hoeveelheid vetten bij maaltijd klopt niet. of je hebt eetlepels waarop 22g olijfolie past. (70g vet 15 uit eieren = 55g vet uit olijfolie = 66g olijfolie).
        4. Vetten bij maaltijd 3 kloppen niet. als 3 eetlepels olijfolie in deze maaltijd 55g vet is. dan zouden 2 eetlepels mayo 15g moeten zijn?? (als jouw eetlepels zo groot zijn dat er 22g olijfolie op past, dan past en 50g mayo per lepel). gouden tip: werk gewoon in grammen en niet eetlepels.
        5. waarom mager rundergehakt, om vervolgens extra vetten via kaas en olijfolie te nemen. neem dan gewoon volvet rundergehakt.
        6. Doperwten = veel koolhydraten. als je groenten als broccoli enzo neemt, kun je voor de zelfde hoeveelheid carbs 2.5x zoveel groenten nemen.
        7. Eiwitten en vetten zijn ongelijkmatig verdeeld over de dag. vergelijk deze gelijkmatig (muv post workout maaltijd die bevat enkel een portie eiwitten ter grote van de hoeveelheid die je neemt bij andere maaltijden).
        -----------------------

Verder wat is je kcal behoefte?
        inname tijdens keto dagen = behoefte - 10% boven behoefte.
        op de refeed dag(en) neem je zoveel, dat je uiteindelijk als je op behoefte neemt tijdens de keto dagen dat je gemiddeld zeker nog goed boven behoefte zit. als je op Keto dagen 10% boven behoefte zit, dan zit je gemiddeld zeer ruim boven behoefte. Mij lijkt het bizar als jouw kcal behoefte rond de 4k ligt.

@trainingsschema: klopt geen drol van.

als je op maandag begint. dan doe je altijd op maandag en dinsdag depletion. je kan maandag LB en dinsdag UB doen, maar er zijn ook andere verdelingen mogelijk. zolang je maar je hele lichaam op deze 2 dagen doet.
        woensdag en donderdag zijn rustdagen waarop je kan kiezen of je cardio doet of niet. vrijdag voor de carbload MOET je fullbody trainen. alleen in de spieren die je traint vindt een verhoogde/versnelde glycogeen aanvulling plaats. zaterdag tijdens de carb load rusten. zondag kun je 30-60 minuten cardio doen om sneller terug in ketose te komen. (zie pagina 266 van het boek. op pagina 267 en 268 staan voorbeelden van de workouts qua oefeningen, aantal sets/reps en rusttijden).

For reasons discussed in other chapters, the CKD is not optimal for mass or strength gains. The lowness of insulin and other anabolic hormones,coupled with depleted liver glycogen (which affects overall anabolic status) means that growth will be less compared to a carbohydrate based diet.

Although lifters vary in their individual nutritional requirements, a diet with a moderate carb intake (40-50%), moderate protein (20-30%, or 1 gram protein/lb of body weight), moderate fat (20-30%) and above maintenance calories (10-20% above maintenance) will be more beneficial for gaining mass and strength than a CKD.
        In het boek ud2 wordt een optie gegeven die WEL efficient is voor het gainen van spiermassa. Waarbij je ook gebruik kan maken van de rebound.
        (ud2 for mass gains).

Ik denk dat je daarmee veel meer gaat bereiken, met evenveel inzet. Qua voeding is het vele stukken flexibeler. qua training iets zwaarder.

dit was de korte samenvatting:
        groeten dyno
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

De miljoen-dollar-tip: Lees UD2!
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet goed waarom de doperwten voor de training..........je doet keto neem ik aan om vetten als energiebron te gebruiken en dan op het moment dat je juist veel van die vetten gaat gebruiken ga je veel KH nemen...........vet is wel de traagste bron van energie, maar als die verbranding eenmaal loopt dan lijkt me dat dat wel goed doorwerkt.

Ik weet niet welke vetzuren er allemaal in welke hoeveelheden in olijfolie ztten? Dynobet?
            Zelf gebruik ik bleuband light, die mieter ik gewoon in de shake, een flinke scheut daarvan gewoon meeshaken. Er zijn ook veel mensen die pakken becel dieet olie. Ik gooi het niet na de training in de shake overigens overdag en in de ochtend wel..
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Ik begrijp eigenlijk helemaal niet goed waarom de doperwten voor de training..........je doet keto neem ik aan om vetten als energiebron te gebruiken en dan op het moment dat je juist veel van die vetten gaat gebruiken ga je veel KH nemen...........vet is wel de traagste bron van energie, maar als die verbranding eenmaal loopt dan lijkt me dat dat wel goed doorwerkt.

Ik weet niet welke vetzuren er allemaal in welke hoeveelheden in olijfolie ztten? Dynobet?
              Zelf gebruik ik bleuband light, die mieter ik gewoon in de shake, een flinke scheut daarvan gewoon meeshaken. Er zijn ook veel mensen die pakken becel dieet olie. Ik gooi het niet na de training in de shake overigens overdag en in de ochtend wel..
              Ik vraag me ook af waarom blueband of olijfolie? Olie is bijna 100% vet en die blue band light is 56% vet om over de soja (allergie van mij) en transvet maar niet te spreken die er in zit. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord van Dynobet.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                Ik vraag me ook af waarom blueband of olijfolie? Olie is bijna 100% vet en die blue band light is 56% vet om over de soja (allergie van mij) en transvet maar niet te spreken die er in zit. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord van Dynobet.

minder dan 1 gram transvet per 100 gram. In nagenoeg alle voedingsmiddelen waarin vetten zijn verwerkt zitten transvetten....er zit ook aardig wat transvet in ons o zo geliefde pindakaas waarvan mensen soms enkele potten per week consumeren.

Maar we wachten verder Dynobet idd even af, die weet ws wel wat er allemaal in olijf olie zit, probleem is alleen dat er erg veel soorten olijfolie zijn.
                Van flessen waarvan meer dan de helft van de goede vetzuren al erg geoxideerd zijn tot goede pure olijfolie. Dus erg veel gradaties in kwalteit en welke is dan de goede........

http://www.blueband.nl/DesktopModule...111&PortalId=8
                Last edited by marnop; 09-10-2011, 12:38.

Comment

Olijfolie kun je het beste afgesloten, in een koele en donkere ruimte bewaren. Mits aan deze regels wordt voldaan, is olijfolie vrij lang houdbaar en gaat deze niet zo snel oxideren of ranzig worden.

Hou er steeds rekening mee dat er 3 dingen zijn waaraan olijfolie niet mag worden blootgesteld: zuurstof, licht en te hoge of te lage temperaturen. Bewaar de olie het liefst in donker (groen?) glas of in een metalen blik, op een donkere plaats (vb. in je kelder).

je hebt de extra vierge (hoop dat ik het goed schrijf), dit is de olijfolie van de eerste koude persing. deze wordt mechanisch geperst en is van zeer hoge kwaliteit (bevat het minste zuur).

Er zijn ook soorten van mindere kwaliteit. dit zijn tweede persing of soms zelfs derde persing.

Bij vele olien is het maken van olie een industrieel proces. De zaden en vruchten worden onder hoge druk geperst, met stoom en oplosmiddelen (zoals hexaan) behandeld om maar zoveel mogelijk olie er uit te krijgen. Na een eerste keer persen wordt deze behandeling nog een tweede of derde keer herhaald. Resten van oplosmiddelen kunnen in de olie achterblijven. Door de hoge temperatuur ontstaan er nieuwe verbindingen die vervolgens door raffinage weer verwijderd moeten worden. De olie wordt vervolgens gebleekt en met stoom ontgeurd. Daarbij ontstaan temperaturen tussen de 240 - 270 ºC. Konserveringsmiddel wordt vervolgens veelal toegevoegd omdat door het proces het van nature aanwezige konserveringsmiddel vitamine E voor het grootste deel uit de olie verdwijnt. Verder mogen er synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen worden toegevoegd, zodat de olie weer de schijn krijgt van een natuurprodukt.
                  een zo natuurlijk mogelijk gemaakte olijfolie is het beste. je kan deze het beste bestellen bij een reseller die olijfolie verkoopt die bij een boer die deze op zijn eigen land zonder behulp van chemicaliën maakt. Gewoon zoals het hoort.

dit kun je doen via verschillende online sites. je krijgt op deze sites inzicht in het productie proces. En kan daar ook direct bestellen. de prijs per liter ligt meestal tussen de 12-20 euro. (de beste olijfolie uit de albert hein is bij lange na niet van dergelijke kwaliteit, en daar betaal je ook 10 euro per liter voor). (als je zowieso echte italiaanse producten wil bestellen die gemaakt worden zoals dit van oudsher gebruikelijk is. dan moet je eens kijken bij fattoria la vialla. als je hier een keer besteld hebt, dan leer je dat pasta niet gelijk is aan pasta en olijfolie niet gelijk is aan olijfolie).

ik hier thuis nog een traditioneel kook boek wat gemaakt is door de eigenaren van fattoria la vialla. dit boek is een verzamelijk van recepten die van generatie tot generatie zijn doorgegeven. Moet ik misschien maar eens af en toe een receptje van posten in de recepten hoek.
                  ------------------------------------------

maargoed waaruit bestaat olijfolie qua vetzuren profiel?
                  verzadigd vet: 14%. enkelvoudig onverzadigd: 77%. meervoudig onverzadigd: 9%.

Als we transvetten (in elke hoeveelheid) buiten het spel laten. En we uitgaan van gezonde individuen, dan is er geen enkele soort vet specifiek "slecht" of "goed" voor ons.

we hebben een bepaalde balans nodig tussen verschillende vetzuren. En het vinden van deze juiste balans is belangrijk. Niet het vergelijken van de vetzuren en proberen ze in een hokje "goed" of "slecht" te stoppen, om vervolgens je voornamelijk te focussen op één of twee vetzuren en de rest vermijden.

voor meer informatie met betrekking tot dat onderwerp:
                  http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ones-part.html

Als je dan gaat kijken naar alle verschillende vetzuren die GIP binnenkrijgt met zijn schema. dan kan men stellen, dat dit niet gebalanceerd is. In hoeverre dit effect op het totale resultaat op bodybuilding gebied heeft weet ik niet. Op gebied van algemene gezondheid is dit effect aanzienlijk.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Misschien ook interessant, aflevering van KVW over olijfolie.

Keuringsdienst van waarde - Olijfolie

Player omroep.nl

Comment

heb net de test resultaten bekeken van de tests die ze daar in dat proeflab in italie gedaan hebben, en dat bevestigd wat ik ook vind.

de extra vierge olijfolie die wij kopen is rotzooi en smaakt niet zo fris en fruitig/pittig zoals deze hoort te smaken. Een goede olijfolie verse olijfolie, die goed bewaard is, is zo lekker. de olie die wij hier kopen is op zijn best matig.

als de smaak niet zo goed is (zoals normaal bij verdere persingen met hogere suurgraad), dan zou je erin kunnen braden:
                      maarja, Voor bakken en braden zou ik zowieso niet in een olie die voornamelijk uit onverzadigde vetten bestaat kiezen.

Keuringsdienst van waarde - KvW Olijfolietest
                      -------------------------

ik heb nog maar een half litertje olijfolie van echt goede kwaliteit. gebruik die enkel voor koude gerechten. dus die gaat nog wel even mee

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X