moeite met cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• moeite met cutten

ik ben laast begonnen met cutten omdat ik 15% was maar nou vind ik dat moeilijk om hele tijd weinig te eten (400cal onder onderhoudt)

hebben jullie hier ooit last van?
    zo ja hoe pakken jullie dit aan?
    There are no shortcuts to any place worth going.

Waar heb je dan last van, het feit dat je weinig eet, of dat je minder energie hebt?
    In het geval van energie, zoek iets waar je energie uit kan halen is mijn advies.
    At the end of the day you're the one that's looking sexy as fuck while everyone's eating chips and 'mirin you.

Comment

Gewoon op onderhoud eten en op rustdagen cardio. Werkt voor mij goed. Veel water drinken en vochtafdrijvende groenten. Kh op rustdagen verlagen. Eiwitten en vetten hoog. Dan heb je dus geen honger, je spieren herstellen goed en je verliest vet en vocht.
      BP: 6x80
      SQ: 6x135

Comment

weinig eten, het liefst schrans ik zoveel mogelijk op

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
          weinig eten, het liefst schrans ik zoveel mogelijk op
          Herkenbaar, zorg dat je je geen moment verveelt. Als ik ergens mee bezig ben zoals school of aan het werk ben heb ik sowieso geen honger dus zorg dat je je geen moment verveelt.

Comment

ik ben laast begonnen met cutten omdat ik 15% was maar nou vind ik dat moeilijk om hele tijd weinig te eten (400cal onder onderhoudt)

probeer je eens te verdiepen in "intermittend fasting", alle macro's in een window van 8 uur voor het slapen gaan eten.
            Overdag geen last van honger en doordat je alles in de 8 uur voor het slapen gaan eet ga je ook niet met een hongergevoel naar bed maar met een goed gevulde maag......
            En niet te vergeten de vele andere voordelen ervan.....google maar eens.
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Ja ik heb last van mensen die te weinig eten....haha

waarom zoveel onder je onderhoud gaan zitten dan? Nergens goed voor.
              Zorg liever goed voor je spiermassa, je zal vanzelf droger worden als je het goed doet.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                probeer je eens te verdiepen in "intermittend fasting", alle macro's in een window van 8 uur voor het slapen gaan eten.
                Overdag geen last van honger en doordat je alles in de 8 uur voor het slapen gaan eet ga je ook niet met een hongergevoel naar bed maar met een goed gevulde maag......
                En niet te vergeten de vele andere voordelen ervan.....google maar eens.
                Jezus oki,
                Ik verwacht dit van iedereen, maar had dit van jou echt niet verwacht.
                Je staat bij mij in het rijtje serieuze sporters hoor...daar moet je wel blijven.

Ik heb e.e.a. aan onderzoekjes daarvan gezien...ik vind het bagger.
                16uur lang zwaar katabool en dan opeens veel te veel gaan eten in korte tijd.....vlak voor de uren dat je niks gaat doen, behalve slapen en erg weing energie gebruiken.
                Zelfs in de onderzoeken die ze gebruiken om het IF te promoten komt zelfs telkens weer naar voren dat meerdere maaltijden per dag, 6 stuks dus verdeeld over de uren dat je wakker bent, beter is. Minder vetopslag en betere droge massa opbouwen. Bij cutten minder spiermassa verlies en in verhouding meer vetverlies.
                Ik begrijp werkelijk niet wat mensen dan goed vinden aan IF.
                De verschillen zijn in totaal misschien klein, maar toch wel van behoorlijk belang voor de serieuze bodybuilder.

Comment

IF kan wel werken, maar de traditionele methode van 6 kleine maaltijden per dag werkt toch het best. Er worden telkens leuke dingen verzonnen (IF, IIFYM, carb-load etc), maar de old school manier van om de 3 uur eten blijft gewoon het beste. Je voelt en merkt het verschil.

OT: je moet er aan wennen, de eerste week is het best kut, die moet je op doorzettingsvermogen doorkomen, daarna gaat het makkelijker. Eet genoeg vetten, die geven je een gevoel van verzadiging.
                  Failure is your friend

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Ja ik heb last van mensen die te weinig eten....haha

waarom zoveel onder je onderhoud gaan zitten dan? Nergens goed voor.
                    Zorg liever goed voor je spiermassa, je zal vanzelf droger worden als je het goed doet.
                    dus je wilt zeggen iets boven onderhoudt eten met cardio of onderhoudt met cardio>?
                    2x 16 minuten fietsen na het trainen 1x hiit na het trainen per week

Comment

300 kcal boven onderhoud
                      Goed in de eiwitten en vetten
                      Carbs bij ontbijt, voor en na training en rond de 3.5 gram per kg
                      15 min HIIT na training, op rustdagen cardio op nuchtere maag
                      Keihard trainen

Zo doe ik het, en begin iets droger te ogen. Heb 2 weken carbcycling geprobeerd en dat beviel ook wel goed maar dit is meer iets voor het voorjaar denk ik en niet om vanaf een hoger % te cutten. Dan werkt deze aanpak ook goed.

Ohja, ik heb vrijwel dezelfde stats als jou : 180 cm, 77 kg, +/- 16 % en voor mij werkt dit goed.

Comment

mis belangrijker wat eet je?

Comment

dus je wilt zeggen iets boven onderhoudt eten met cardio of onderhoudt met cardio>?
                          2x 16 minuten fietsen na het trainen 1x hiit na het trainen per week
                          Je kan idd gewoon op of net boven je onderhoud gaan zitten.
                          KT flink intensief doen en na de KT maximaal15 minuten hoog intensief cardio. Cardio hoeft natuurlijk niet op de benendag. Als je cardio kan doen op de benendag dan moet je opnieuw beginnen met je training want dan heb je niks gedaan.

de post hierboven van Punani zegt ook genoeg, kijk even naar wat je zoal eet. Het is van groot belang om de juiste dingen te eten als je droog wil worden.

Als de trainigen goed zijn en de voeding is goed, dan kan je zelfs nog gewoon droog worden op 4000cal per dag.

Comment

Originally posted by Swekie View Post
                            300 kcal boven onderhoud
                            Goed in de eiwitten en vetten
                            Carbs bij ontbijt, voor en na training en rond de 3.5 gram per kg
                            15 min HIIT na training, op rustdagen cardio op nuchtere maag
                            Keihard trainen

Zo doe ik het, en begin iets droger te ogen. Heb 2 weken carbcycling geprobeerd en dat beviel ook wel goed maar dit is meer iets voor het voorjaar denk ik en niet om vanaf een hoger % te cutten. Dan werkt deze aanpak ook goed.

Ohja, ik heb vrijwel dezelfde stats als jou : 180 cm, 77 kg, +/- 16 % en voor mij werkt dit goed.
                            carbcycling werkt altijd prima, als je maar weet hoe je het moet doen.

Comment

ik heb besloten om dit te gaan doen

trainings dagen 300 cal boven onderhoudt 2x16 minuten fietsen, 1xhiit, 1x15 minuten roeien (benen dag)

op rust dagen 100 cal onder onderhoudt (of is het effectiever om op onderhoudt te eten i.v.m. eventuele spierverlies)

hoog in vetten en eiwitten, carbs zoals swenkie al zei gewoon met ontbijt en na de training

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X