cutfase

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cutfase

goedemiddag,

zit nou al een tijdje te denken hoe ik straks moet gaan cutten in april. Ik weet dat het nog een eindje weg is, maar wil toch ff weten wat dan de beste manier is om te cutten.

Ben nu 1,5 maand bezig met serieus eten en trainen en ben van 61 kg naar 64 kg gegaan. ben 1,77 m groot en mijn vetpercentage zal rond de 13 hangen. ( niet helemaal exact maar een weegschaal gaf aan 14,4.. maar omdat dat niet betrouwbaar is gok ik op 13.) Iemand een goede manier/tip?

groetjess!
    Attached Files

persoonlijk zou ik nog wachten met cutten. het is nu winter dus maakt het niet uit dat je wat meer vet hebt. nog even doorbulken tot eind maart en dan gaan cutten. dan sta je van het zomer hardstikke droog en heb je meer massa

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
      persoonlijk zou ik nog wachten met cutten. het is nu winter dus maakt het niet uit dat je wat meer vet hebt. nog even doorbulken tot eind maart en dan gaan cutten. dan sta je van het zomer hardstikke droog en heb je meer massa
      ja, dat zeg ik ook in mijn stukje. haha
      maar misschien wat tips hoe ik het het beste kan doen?

Comment

Als je nu cleanbulkt heb je amper een cut nodig tegen die tijd.
        Train hard or go hormone

Comment

64 kg en al denken aan cutten? Zegt genoeg lijkt me

ga maar eerst 2 jaartjes goed schoon eten en zie dan pas verder.
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Als je nu cleanbulkt heb je amper een cut nodig tegen die tijd.
            okee, hoe werk het precies?

Comment

Originally posted by kojak View Post
              64 kg en al denken aan cutten? Zegt genoeg lijkt me

ga maar eerst 2 jaartjes goed schoon eten en zie dan pas verder.
              hier vraag is dus niet om...

Comment

Schoon eten en een cleanbulk gaat vaak samen.

Ik denk dat wanneer je gaat cutten er niet veel van jou overblijft. Beter is het om de voeding zo in te richten dat je spiermassa gaat aanzetten op een manier dat je maar weinig in vetmassa groeit. Als je dat een jaar of 2 strikt zou doen met een optimale training kun je toch wel 8-10 kg spiermassa winnen (afhankelijk van jouw lichaamstype).
                Voeding zou dan moeten bestaan uit hoogwaardige producten: complexe koolhydraten, magere eiwitbronnen en onverzadigde vetten.

Dit zou ik doen als ik in jouw schoenen stond.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Schoon eten en een cleanbulk gaat vaak samen.

Ik denk dat wanneer je gaat cutten er niet veel van jou overblijft. Beter is het om de voeding zo in te richten dat je spiermassa gaat aanzetten op een manier dat je maar weinig in vetmassa groeit. Als je dat een jaar of 2 strikt zou doen met een optimale training kun je toch wel 8-10 kg spiermassa winnen (afhankelijk van jouw lichaamstype).
                  Voeding zou dan moeten bestaan uit hoogwaardige producten: complexe koolhydraten, magere eiwitbronnen en onverzadigde vetten.

Dit zou ik doen als ik in jouw schoenen stond.
                  ja, zat ik zelf ook al aan te denken. Kan iemand mij precies uitleggen wat cleanbulken is? heb er wel een idee bij maar ben er niet zeker van..

Comment

Ik sluit me aan bij Erik, ga eerst maar eens flink groeien en zorg er voor dat je daarbij niet vet wordt.
                    Als je op 1,77 slechts 64 kilo weegt ga je niet denken aan cutten.
                    Gooi trouwens even de suiker uit je schema.........
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

clean bulken. clean bulken is voor mij het nemen van de meest optimale voeding, in de juiste hoeveelheden en op de juiste momenten. Hiermee zorg je dat je vetmassa niet of bijna niet toeneemt (soms zelfs iets afneemt), terwijl je optimaal spiermassa en kracht wint.

Stel jouw behoefte om op je huidige gewicht te blijven en je huidige spiermassa te onderhouden betreft 3000 kcal (21000 op weekbasis).
                      om te bulken gaan ze dan 3500 kcal eten. (24500 op weekbasis). de 3500 kcal zijn bedoeld voor extra herstel/groei.

natuurlijk verbrand je niet echt elke dag exact 3000 kcal. op dagen dat je sport verbrand je significant meer kcal.

bijvoorbeeld hoe je echte verbranding er uit zou kunnen zien:
                      maandag: trainen: 3300 kcal
                      dinsdag: trainen: 3300 kcal
                      woensdag: rusten: 2700 kcal
                      donderdag: rusten: 2600 kcal
                      vrijdag: trainen: 3300 kcal
                      zaterdag: trainen: 3200 kcal
                      zondag: rusten: 2600 kcal

wat veel mensen dan doen is elke dag 3500 kcal eten.
                      als je dan kijkt naar het overschot welke per dag gelevert wordt wanneer men 3500 kcal per dag gaat eten:

maandag: trainen: 200 kcal
                      dinsdag: trainen: 200 kcal
                      woensdag: rusten: 800 kcal
                      donderdag: rusten: 900 kcal
                      vrijdag: trainen: 200 kcal
                      zaterdag: trainen: 300 kcal
                      zondag: rusten: 900 kcal

Voor optimale groei zijn op een specifieke dag wellicht een 300 kcal extra nodig, en eigenlijk niet echt meer. zoals je dus kan zien zul je dan op woensdag, donderdag en zondag zeer waarschijnlijk teveel eten vergeleken met wat je nodig hebt, en zul je vetmassa aan gaan zetten op deze dagen.
                      ---------------------------------------------

Oplossing:

we doen overal bij elke dag een 300 kcal bovenop de echte verbranding per dag. dit zijn de extra kcal die groei mogelijk maken.

dat zou betekenen:
                      maandag: trainen: 3600 kcal
                      dinsdag: trainen: 3600 kcal
                      woensdag: rusten: 3000 kcal
                      donderdag: rusten: 2900 kcal
                      vrijdag: trainen: 3600 kcal
                      zaterdag: trainen: 3500 kcal
                      zondag: rusten: 2900 kcal

gemiddeld is dit dus maar 3300 kcal, in plaats van 3500 kcal. je neemt de juiste hoeveelheden op de juiste dagen. zodat je optimaal kunt groeien en herstellen. zonder dat het teveel is voor een specifieke dag, zodat je onnodig veel vetmassa aan gaat zetten.

zoals je ziet, heb je de ene dag 2900, de andere dag 3000, weer andere 3500 en weer andere 3600. je hoeft uiteraard geen 4 eetschemas te maken. rustdagen liggen rond de 3000. dus neem je 3000 voor rustdagen. trainingsdagen liggen rond de 3600, dus neem je 3600 voor trainingsdagen. je hoeft dus maar twee schemas te maken.

Dit was het stukje betreft de JUISTE HOEVEELHEID VOEDING op de specifieke dagen. Dat is samen met de juiste gezonde voeding wat voor mij clean bulken inhoud.
                      --------------------------------------

Uiteraard moet je een goede balans tussen koolhydraten eiwitten en vetten tot je nemen. ook de timing van inname heeft effect. En zo zijn er nog meer manieren om je voeding perfect af te stemmen. daarover kun je meer op het forum vinden.

Maar in feite is de basis: juiste hoeveelheid kcal op specifieke dagen (uitgaande van voldoende eiwitten) + gezonde voeding.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

was tot voor kort zelf bezig met dirtybulken, zet nu praktisch geen vet of kilo's aan...streefgewicht was 105 kilo, maar ga nu onderhouden, dus precies genoeg eten en hierdoor langzaam opdrogen tot aan april. zo kan ik stevig trainen, maar volgens het voedingscentrum 'verantwoord afvallen'. theorie is dat ik onder mijn bulkschema uit groei en mijn bulkschema door harde groei vanzelf toch een cutschema wordt voor de laatste maanden. t is een theorie die kan werken zolang ik nog niet te veel tegen de verminderde meeropbrengst aan zit. zo ziet mijn planning door de winter heen eruit, verder stop ik met koffiedik kijken

mijn advies voor jou: dirtybulken, niemand ziet je dikke zwembandjes behalve je vriendin:P
                        succes!
                        "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          clean bulken. clean bulken is voor mij het nemen van de meest optimale voeding, in de juiste hoeveelheden en op de juiste momenten. Hiermee zorg je dat je vetmassa niet of bijna niet toeneemt (soms zelfs iets afneemt), terwijl je optimaal spiermassa en kracht wint.

Stel jouw behoefte om op je huidige gewicht te blijven en je huidige spiermassa te onderhouden betreft 3000 kcal (21000 op weekbasis).
                          om te bulken gaan ze dan 3500 kcal eten. (24500 op weekbasis). de 3500 kcal zijn bedoeld voor extra herstel/groei.

natuurlijk verbrand je niet echt elke dag exact 3000 kcal. op dagen dat je sport verbrand je significant meer kcal.

bijvoorbeeld hoe je echte verbranding er uit zou kunnen zien:
                          maandag: trainen: 3300 kcal
                          dinsdag: trainen: 3300 kcal
                          woensdag: rusten: 2700 kcal
                          donderdag: rusten: 2600 kcal
                          vrijdag: trainen: 3300 kcal
                          zaterdag: trainen: 3200 kcal
                          zondag: rusten: 2600 kcal

wat veel mensen dan doen is elke dag 3500 kcal eten.
                          als je dan kijkt naar het overschot welke per dag gelevert wordt wanneer men 3500 kcal per dag gaat eten:

maandag: trainen: 200 kcal
                          dinsdag: trainen: 200 kcal
                          woensdag: rusten: 800 kcal
                          donderdag: rusten: 900 kcal
                          vrijdag: trainen: 200 kcal
                          zaterdag: trainen: 300 kcal
                          zondag: rusten: 900 kcal

Voor optimale groei zijn op een specifieke dag wellicht een 300 kcal extra nodig, en eigenlijk niet echt meer. zoals je dus kan zien zul je dan op woensdag, donderdag en zondag zeer waarschijnlijk teveel eten vergeleken met wat je nodig hebt, en zul je vetmassa aan gaan zetten op deze dagen.
                          ---------------------------------------------

Oplossing:

we doen overal bij elke dag een 300 kcal bovenop de echte verbranding per dag. dit zijn de extra kcal die groei mogelijk maken.

dat zou betekenen:
                          maandag: trainen: 3600 kcal
                          dinsdag: trainen: 3600 kcal
                          woensdag: rusten: 3000 kcal
                          donderdag: rusten: 2900 kcal
                          vrijdag: trainen: 3600 kcal
                          zaterdag: trainen: 3500 kcal
                          zondag: rusten: 2900 kcal

gemiddeld is dit dus maar 3300 kcal, in plaats van 3500 kcal. je neemt de juiste hoeveelheden op de juiste dagen. zodat je optimaal kunt groeien en herstellen. zonder dat het teveel is voor een specifieke dag, zodat je onnodig veel vetmassa aan gaat zetten.

zoals je ziet, heb je de ene dag 2900, de andere dag 3000, weer andere 3500 en weer andere 3600. je hoeft uiteraard geen 4 eetschemas te maken. rustdagen liggen rond de 3000. dus neem je 3000 voor rustdagen. trainingsdagen liggen rond de 3600, dus neem je 3600 voor trainingsdagen. je hoeft dus maar twee schemas te maken.

Dit was het stukje betreft de JUISTE HOEVEELHEID VOEDING op de specifieke dagen. Dat is samen met de juiste gezonde voeding wat voor mij clean bulken inhoud.
                          --------------------------------------

Uiteraard moet je een goede balans tussen koolhydraten eiwitten en vetten tot je nemen. ook de timing van inname heeft effect. En zo zijn er nog meer manieren om je voeding perfect af te stemmen. daarover kun je meer op het forum vinden.

Maar in feite is de basis: juiste hoeveelheid kcal op specifieke dagen (uitgaande van voldoende eiwitten) + gezonde voeding.
                          Perfecte uitleg! Bedankt!
                          Kga hier zeker wat mee doen

Comment

Originally posted by klofijool View Post

mijn advies voor jou: dirtybulken, niemand ziet je dikke zwembandjes behalve je vriendin:P
                            succes!
                            En wat is de zin van het aanzetten van extra lichaamsvet?

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                              En wat is de zin van het aanzetten van extra lichaamsvet?
                              extra kracht. je lichaam krijgt extra binnen, dus kan ook jhe verbranding omhoog. de bedoeling is niet om expres meer vet aan te zetten, maar het scheelt een hoop rekenwerk als je eet wat je per dag maximaal binnen kunt krijgen. als je meer vet aanzet, geeft dit echter niet omdat niemand dit nog ziet. en van schone calorieën kom je niet zo snel aan in vet als van chocola, maar je krijgt wel meer binnen dan nodig, dus kun je groeien in spiermassa.

wat vet houden/aanzetten is nog geen probleem, al is dit niet je doel. het is een gevolg van extra eten, terwijl het doel van extra eten is om sterker te zijn, harder te trainen en meer te groeien.
                              "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X