Beetje hulp aan voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beetje hulp aan voedingsschema

Bijgevoegd post ik mijn voedingsschema.
    Mijn vetpercentage had ik graag wat naar beneden gehaald, maar zonder te veel spiermassa te verliezen. Ik wilde dit graag doen tot maart, en dan cutten.
    Is dit een cleanbulk? Alvast bedankt voor de tips.
    Attached Files

Niemand tips?? Ik ga er voorlopig wel lekker op.

Comment

Je zit ca. 800 kcal boven onderhoud, dat is meer een reguliere bulk. Ik zou dus wat zakken vanuit het schema gezien, want dit is wel wat veel voor een cleanbulk.

Verder snap ik ook de middagshake niet zo goed, waarom maizena op dat moment, waarom niet gewoon iets als kwark?

Nog een vraagje; waarom soya-eiwit? Zit daar een gedachte achter?

Ik weet niet hoeveel gewicht je gaint per maand op dit schema, zou dat wel even goed in de gaten houden. Ook je vet%, want zoals gezegd is het qua kcals aan de hoge kant. Maar goed, ook dat is een richtlijn en persoonsgebonden. Kan zijn dat het voor jou wel goed werkt. Ik moet zelf ook meer eten dan dit schema aangeeft om te gainen.

Comment

De shake is een recept dat ik hier ooit heb gevonden als alternatief op een waightgainer.

Vet% zit momenteel nog ok(voor een bulkperiode), ik zal dit zeker kort opvolgen.

De soya doe ik gewoon, omdat mijn vrouw deze ook gebruikt. Zou deze dan nadelig zijn, ik hoor voor -en tegenstanders ervan.

Ik gebruik het schema nog maar twee weken hoor. Daarvoor at ik vooral veel, maar keek niet naar E/K/V.
        Ondertussen een kilo'tje erbij.

Comment

Kilootje per 2 weken, dus 2 kg per maand klinkt op zich niet verkeerd. Zou nog even zo doorgaan en je vet% gewoon goed in de gaten blijven houden. Moet niet veel gaan stijgen, anders gewoon 300kcal eraf en weer bekijken.

Ik zou die maizena er wel uitgooien, die snelle suikers heb je zeker op dat moment niet nodig. (het is niet veel suiker maar toch...) Als je maizena wilt nemen doe het dan post-workout, alhoewel ik daar zelf ook geen fan van ben. Ik neem liever de snelle suikers tijdens de training.

Soya wordt iets minder goed opgenomen dan dierlijke eiwitten als ik me niet vergis, dus je zou voor whey kunnen gaan, maar op zich is soya voor zover ik weet redelijk volwaardig, zeker voor plantaardige eiwitten.

Comment

Maizena bevat 87 gr koolhydraten waarvan 0,1 gr suikers per 100 gr. Als we dit omzetten naar de 15 gr die ik nuttig is het verwaarloosbaar. Het moment van de inname is misschien niet ideaal? ik kan hem beter post workout nemen. Ik zal het evalueren na een weekje of zes. Bedankt voor de tips.

Comment

Klopt helemaal, post workout is prima.

Hoor graag hoe het uitpakt, succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X