Help!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help!

Hallo bodynetters,

Ik ben nu zo'n 2 maanden aan het trainen en zo af en toe sta ik op de electronische weegschaal van de sportschool die vetpercentage en spiermassa aangeeft.Ik wil graag mijn vetpercentage omlaag brengen, maar wel wat spiermassa opbouwen. Nu blijkt dat ik wel in vetpercentage/gewicht afval maar dat ik niet in spiermassa aankom. Dat blijft op hetzelfde staan.

Ik train 4/5 keer in de week iedere keer een andere spiergroep (behoorlijk intensief) en ik fiets iedere dag ook zo'n 10 kilometer heen en terug.
    Mijn voedingsschema is iets onder onderhoud (zie bijgevoegd schema).
    Ergens doe ik iets fout, maar weet niet waar? Of ben ik gewoon ongeduldig?
    Attached Files

Hoi Jodie, van voedingsschema's heb ik niet zo heel veel verstand, ben veel te blij dat iemand zo lief is om mij daarbij te helpen.....maar zo op het oog ziet dat er niet slecht uit.

Die weegschaal die jij bedoelt, vind ik persoonlijk een onding. Het geeft bij mij ook nooit zuiver aan, er zit soms wel 5% tussen ofzo. Het beste kun je je vorderingen bijhouden door jezelf simpelweg op te meten met een meetlint. Meet je taille en je heupen en na 4 weken weer. Als je centimeters bent verloren, zit het met je vetverbranding meestal wel goed. En als je goed traint, zal je spiermassa ook dan toch wel groeien.
    Kun je je trainingsschema een keertje neerzetten?

En ja, het duurt best lang voor je resultaat ziet maar je moet echt letten op de kleine dingetjes en dat houdt je motivatie dan weer vanzelf hoog!
    Succes .
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Dank je wel Beaudien. Je hebt gelijk, ik moet me denk ik niet te veel focussen op die weegschaal. Het is zeker wel te zien dat mijn armen en rest er gespierder uitzien, maar soms is het fijn om het in getalletjes te zien (zwart op wit om maar zo te zeggen). Maargoed, ik ga er gewoon een meetlint bij pakken.
      Wel is het fijn om te weten dat het niet echt aan mijn voedingsschema ligt. Ik zet gewoon door en hou je/jullie op de hoogte van mijn vorderingen. Wel kan ik vertellen dat mijn vetpercentage van 27.3 naar 25.0 is gegaan. Daar ben ik echt supertrots op!
      Nu kijken of ik de spiermassa van 45.7 kan verhogen. Ik zal binnenkort mijn trainingsschema eens plaatsen.

Comment

Is goed. Je bent op de goede weg, ga zo door!
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

idd , weegschaal is bullshit. Als je je vet % wilt weten moet je het handmatig laten opmeten.
          Mijn weegschaal zegt dat ik op 12% sta , terwijl ik op 8.7% sta..

Comment

Originally posted by knollio View Post
            idd , weegschaal is bullshit. Als je je vet % wilt weten moet je het handmatig laten opmeten.
            Nou dat is echt een behoorlijk verschil! Ik begrijp niet zo goed waarom ze zo'n ding neerzetten. Aangezien die weegschaal 16.000 euro kost als ik hun moet geloven. Werkt eerder DEmotiverend als motiverend!

Comment

Originally posted by knollio View Post
              Hoe weet jij dan dat je op 8,7% staat? Handmatig is ook niet betrouwbaar. Dat geeft alleen een indicatie van de dikte van je vet en vochtlaag onder de huid.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X