Pork

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

varkenvlees is niet goed voor bodybuilding. Vraag het alle pro's maar (a)
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Oké pro's, tell me why!

Comment

Waarom zou varkensvlees niet goed zijn voor bbing? Ik eet gewoon varkensfilet, varkenshaas en andere soorten mager(der) varkensvlees. Dingen zoals vette worst oid eet ik dan sowieso niet..
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by kojak View Post
          varkenvlees is niet goed voor bodybuilding. Vraag het alle pro's maar (a)
          Goede onderbouwing.
          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Naar schijn is het dus zo dat het dna van een varken behoorlijk overeenkomt met die van een mens.

Als je het binnenkrijgt kan het lichaam dat als z'n eigen zien , waardoor het zodanig verwerkt word dat je varkenseigenschappen zal krijgen
            Broomstick_bodybuilding op insta
            F#CK heavy weights

Comment

Wel grappig dat ze naar zuivel de verwijzing naar de huid maken. Dat als het niet goed voor je is, je huid en lichaam er dan duidelijk op reageert. Maar varken staat daar net zo goed bekend om.
              Varkensvlees zou dan goed zijn door het thiamine, terwijl ze zelf ook zeggen dat het ook in kalkoen zit. Maar waarom dan varkensvlees boven kalkoen wordt me niet duidelijk.

Ik ben niet dol op varkensvlees. Zowel smaak als structuur loop ik niet voor warm.... Dus zolang het niet supergezond is, zie ik persoonlijk geen reden om het te eten. En ik zou niet weten waarom het zo onmisbaar zou zijn
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                Wel grappig dat ze naar zuivel de verwijzing naar de huid maken. Dat als het niet goed voor je is, je huid en lichaam er dan duidelijk op reageert. Maar varken staat daar net zo goed bekend om.
                Varkensvlees zou dan goed zijn door het thiamine, terwijl ze zelf ook zeggen dat het ook in kalkoen zit. Maar waarom dan varkensvlees boven kalkoen wordt me niet duidelijk.

Ik ben niet dol op varkensvlees. Zowel smaak als structuur loop ik niet voor warm.... Dus zolang het niet supergezond is, zie ik persoonlijk geen reden om het te eten. En ik zou niet weten waarom het zo onmisbaar zou zijn
                Ik vraag me dan af waar de huid dan op reageert.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Ik vraag me dan af waar de huid dan op reageert.
                  Genoeg mensen die acne (of gewoon een minder mooie huid zonder acne) krijgen van zuivel of varkensvlees...

Comment

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze om deze reden (acne etc.) geen varkensvlees eten.
                    Toch denk ik dat de kwaliteit van het vlees ook een rol speelt.
                    Zelf koop ik altijd biologisch vlees. Daar heb ik een beter gevoel bij.
                    Aangezien ik geen eiwitverslinder ben (wel een vleesliefhebber) is het qua kosten goed te doen.
                    Het viel me op dat je zelden varkensvlees in de voedingsschema's ziet staan. Het artikel op cutandjacked.com vond ik dan wel weer interessant.
                    Last edited by Dinnie; 24-10-2012, 20:36.

Comment

Kwaliteit van het vlees geloof ik ook echt in. Ons lichaam wordt ook niet gezonder onder langdurige hevige (lichamelijk of geestelijke) stress, dus waarom zou een dier er niet ongezonder op worden?

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                        Goede onderbouwing.
                        ja ik kan het niet onderbouwen, er zijn in de wereld weer meer dingen die niet te onderbouwen zijn

Khalid zei dit tegen iemand die er naar vroeg, maar dat kan ook zijn omdat die moslim is ??

misschien dat Robbie iets over dit kan zeggen?
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Genoeg mensen die acne (of gewoon een minder mooie huid zonder acne) krijgen van zuivel of varkensvlees...
                          Dat snap ik, ook al kun je daaraan twijfelen. Maar wat in die voedingsmiddelen triggerd de reactie van de huid?

Comment

En wat als je geen reactie van de huid hebt? Qua amino's is het hoogwaardig vlees
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                              Dat snap ik, ook al kun je daaraan twijfelen. Maar wat in die voedingsmiddelen triggerd de reactie van de huid?
                              Dat sommige mensen daar een reactie op krijgen lijkt me weinig aan te twijfelen. Maar of die kwaliteit/opneembaarheid naar ieder persoon te verplaatsen is, dat wel.
                              Iemand met bijvoorbeeld COPD zal ook moeite hebben met een ruimte die wat muffig, rokerig of wat dan ook is. Dat wil nog niet zeggen dat ieder mens er last van heeft. Maar als je er geen last van hebt, is het dan per definitie niet ongezond? Het aanpassingsvermogen van een lichaam is groot.

Als je kijkt naar de zoogdieren die carnivoor zijn, dan komt een negatieve reactie ook vrijwel altijd uit eiwitten, zowel plantaardig als dierlijk. Die kan zich in vele vormen uiten: problemen met de darmen, problemen met de huid (jeuk, rode plekken, haar wat uitvalt, ect), blaasgruis (al speelt de zuurtegraad van de voeding daar ook een rol), en nieren die achteruit gaan. Allemaal dingen die bij ons ook niet onbekend zijn bij eiwitten. Wanneer de oorzaak vanuit een plantaardige bron komt, wordt deze vaak gefilterd (vaak is het maar 1 amino wat de reactie geeft), komt het uit een dierlijke bron dan wordt vaak een alternatief gezocht (waar iets wat het dier nog niet gegeten heeft, bijvoorbeeld struisvogel). Dit is een beetje kort door de bocht, maar anders wordt het zon lange lap tekst

Wij zijn omnivoren. En volgens de boekjes ben je al een omnivoor als je 5% plantaardig eet, of als je maar 5% dierlijk eet. Het darmstelsel en de maag (of magen) tussen een herbivoor en carnivoor is het grootste verschil. Toch lijkt ons darmstelsel veel meer op dat van menig carnivoor: we hebben maar 1 maag, en onze darmen zijn maar iets korter dan dat van een carnivoor.
                              Dus als menig carnivoor er al zo op reageert, wie zijn wij dan om te denken dat we het beter kunnen trekken?
                              En eigenlijk is dat ook weer door te trekken naar ons: denk bijvoorbeeld aan een glutenallergie, aangezien glutten weer uit eiwitten komen. Maakt dat brood per definitie slecht? Nee. Maar ook niet per definitie goed.

En natuurlijk, het ene lichaam kan het veel beter trekken dan het andere lichaam. Ik denk dat daarbij veel factoren spelen: niet alleen de algehele weerstand van het lichaam, maar ook de geschiedenis (kan het lichaam een diversiteit aan bronnen goed accepteren, of heeft het in het verleden al een teveel eraan gekregen? Dat laatste kan in veel gevallen ook weer een allergische reactie opwekken).

Maar als je lichaam al laat zien dat het er moeite mee heeft (door iemand zijn huid, de darmen, of wat dan ook), zegt dat dan niet genoeg?
                              Of laat ik het omdraaien: als het lichaam een bepaalde bron niet optimaal kan verwerken, hoe kan het lichaam dat anders uiten? 'Luisteren' we al niet te weinig naar ons lichaam, omdat we geleerd hebben de signalen te negeren, zeker als deze lastig zijn?
                              Dat ieder lichaam niet hetzelfde nodig heeft, en beter reageert op andere macro's en micro's is duidelijk toch? Anders was er wel 1 perfect schema

Originally posted by pescatore View Post
                              En wat als je geen reactie van de huid hebt? Qua amino's is het hoogwaardig vlees
                              Je kan je afvragen of je lichaam het überhaupt laat zien als het niet goed voor je is, of dat je lichaam gewoon goed in staat is om diverse bronnen te verwerken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X