Deze voeding goed of slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deze voeding goed of slecht?

Beste allen,

Een aantal losse vraagjes. In hoeverre is het volgende goed of slecht?

- Soep uit blik. Verschil in soepen en is het uberhaupt gezond?
    - Volkoren stokbrood
    - Ravioli uit blik

Alvast bedankt

Hmm ravioli uit blik... Krijg al trek bij de gedachte ! Volgens mij niks mis met al de dingen in het rijtje hoor. Soep uit blik hangt er misschien nog een beetje af wat voor soep we het over hebben. Ravioli is volgens mij gevuld met gehakt, niet bepaald goed vlees als je je vetpercentage wil verlagen, denk ik.

Maar met mate, niks mis mee.
    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Soep uit blik: veel toegevoegd zout en meestal suiker.
      Ravioli uit blik: idem, plus waarschijnlijk transvetten. Bij een goed merk hoeft dit niet, bij een baggermerk meestal wel..
      volkoren stokbrood: als je brood eet, niets mis mee.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Als het binnen je macro's past (koolhydraten, eiwitten, vetten) is geen enkel ''voeding'' slecht. Wat betekent dat je dat eerst moet berekenen en naar de voedingswaarde van het product moet kijken (staat aan de achterkant).

Comment

Originally posted by Ican91 View Post
          Als het binnen je macro's past (koolhydraten, eiwitten, vetten) is geen enkel ''voeding'' slecht.
          Daar ben ik het totaal niet mee eens.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Voor een keer zal het misschien niet veel uitmaken voor je vetverlies of spiermassa winst, maar op de langere termijn zal je toch bepaalde juiste voedingsstoffen, vitamines en mineralen gaan mislopen als je het gaat vergelijken met "gezond" eten. Je streeft er namelijk naar om genoeg bouwstoffen binnen te krijgen als je wilt afvallen en/of massa wilt bouwen.

Verder is de kans gewoon veel groter dat je voeding opgeslagen zal worden als vet als het ongezonder is dan wanneer je het gaat vergelijken met "gezond" eten.

Je kan het als overdrijven zien, maar de meeste zien bodybuilding/fitness als een manier van leven en 9/10 gezond(er) eten past daar nu eenmaal beter bij.

Als ik bijv. 1000kcal boven me behoefte zou eten met koek/snoep of 1000kcal aan havermout. Dan acht ik de kans kleiner dat je bij de complexe koolhydraten in havermout even veel vet zou aanzetten als bij de 1000kcal aan snoep (bewerkte suiker).
            "Straight outta gym"

Comment

ik ook niet denk dat de ingredienten (vetsin,zout, maltodrine, fructose, geharde palntaardige vetten, andere e-nummers, ed. )nog wel schadelijker kunnen zijn voor een goed voedingsschema dan er een beetje naast zitten met je macro's terwijl je fatsoenlijke ingredienten hebt.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Voor een keer zal het misschien niet veel uitmaken voor je vetverlies of spiermassa winst, maar op de langere termijn zal je toch bepaalde juiste voedingsstoffen, vitamines en mineralen gaan mislopen als je het gaat vergelijken met "gezond" eten. Je streeft er namelijk naar om genoeg bouwstoffen binnen te krijgen als je wilt afvallen en/of massa wilt bouwen.

Verder is de kans gewoon veel groter dat je voeding opgeslagen zal worden als vet als het ongezonder is dan wanneer je het gaat vergelijken met "gezond" eten.

Je kan het als overdrijven zien, maar de meeste zien bodybuilding/fitness als een manier van leven en 9/10 gezond(er) eten past daar nu eenmaal beter bij.

Als ik bijv. 1000kcal boven me behoefte zou eten met koek/snoep of 1000kcal aan havermout. Dan acht ik de kans kleiner dat je bij de complexe koolhydraten in havermout even veel vet zou aanzetten als bij de 1000kcal aan snoep (bewerkte suiker).
                Als je je aan je macronutrienten houdt, eet je ook voor 2/3 voeding dat vitamines, mineralen bevat. Natuurlijk moet je het met alles niet overdrijven en een balans zien te vinden. Als jij je eiwitten voor je doel raakt, een oog houdt op hoeveel vezel je binnen krijgt en ook nog eens ervoor zorgt dat je 2 stuks fruit en 2 porties groente eet, zou je alles mogen eten met de rest van je calorieen. Ja, ALLES.

Als je boven je kcal eet kom je aan punt. Je lichaam ziet niet of je havermout eet of puur suiker.
                At the end off the day it is calories in calories out.

Comment

Originally posted by marclux View Post
                  ik ook niet denk dat de ingredienten (vetsin,zout, maltodrine, fructose, geharde palntaardige vetten, andere e-nummers, ed. )nog wel schadelijker kunnen zijn voor een goed voedingsschema dan er een beetje naast zitten met je macro's terwijl je fatsoenlijke ingredienten hebt.
                  Waarom is zout bij een normale inname slecht?
                  Waarom is fructose slecht?
                  Er is geen enkel onderzoek dat bewijst dat e-nummers onveilig zijn.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Daar ben ik het totaal niet mee eens.
                    Zou ik mogen weten wat je motivatie daarvoor is?

Comment

Zou ik mogen weten wat je motivatie daarvoor is?
                      gezien de stellingen die jij hierboven plaatst, denk ik dat dit weinig zin heeft.

Comment

Dat zou om het heel kort door de bocht te zeggen betekenen dat ik een prima dieet heb met een glas frituurvet, 5 whey shakes en een kwart pak kristalsuiker.

Ben niet helemaal anti IIFYM maar het is lastig het goed te combineren. Je moet alsnog met veel dingen rekening houden.
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Waarom is zout slecht?
                          Wat wij kennen als het tafelzout is Natriumchloride en dat hoef je niet toe te voegen. We krijgen gemiddeld 10-12 gram Natriumchloride zout per dag binnen. Natrium hebben we nodig maar niet in deze hoeveelheden.
                          Zeezout is net zo'n belabberd zout als de Natriumchloride, aangezien we ook de mineralen daarin niet kunnen opnemen. In de producten die je koopt zit Natriumchloride als zout en vaak veel te veel.
                          We hebben per dag maar 3gram Natrium nodig.
                          Het betere zout is Kalium... Desnoods neem je lowsalt, dat is al n stuk gezonder zout omdat de verdeling 60/40 is in Kalium/Natrium.

Dus de normale inname van zout is al veel te hoog, beter geen van de hoog gezouten producten kiezen.

Comment

Waarom is zout bij een normale inname slecht?
                            Waarom is fructose slecht?
                            Er is geen enkel onderzoek dat bewijst dat e-nummers onveilig zijn.
                            bij normale inname niet, volgens het voedingscentrum heeft een mens max 2,4 gram natrium nodig (Zout | Voedingscentrum) een beetje soep in zak in persoon heeft al 1 gram (denk niet dat ik een link van soep in zak producten mag plaatsen), doe er nog wat brood bij en je zit er haast al op. Daarom ben ik van mening dat dit niet echt in een schema hoort.

ook ben ook niet van mening dat fructose slecht is, krijg het veel uit fruit, ik denk alleen dat het niet geconcentreerd toegevoegd hoeft te worden aan bepaalde producten want dan zijn er wel wat nadelen: Fructose. Gezond of ongezond? | Mens en Gezondheid: Gezonde voeding

dat klopt van e nummers, maar ik merk zelf een duidelijk verschil nu ik dat gewoon mijd. Ze voegen in iedergeval ook niet veel toe aan een product dus hoef ik ze er niet in. Zijn ook niet onveilig verklaard dat ben ik met je eens maar het feit dat sommigen nu verboden zijn of in zwitserland niet gebruikt mogen worden is voor mij voldoende om ze te beperken.

Comment

Deze is al eens gepost, wel interessant.

Sugar: The Bitter Truth - YouTube
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X